https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/volkswagen-ohlasil-konec-spalovacich-motoru
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů

5.12.2018 11:22 | PRAHA (ČTK)
Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026 a prodávat je bude zhruba do roku 2040. Ilustrační snímek.
Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026 a prodávat je bude zhruba do roku 2040. Ilustrační snímek.
Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026 a prodávat je bude zhruba do roku 2040. V budoucnu se soustředí na elektromobily. V úterý večer o tom na setkání výrobců automobilů organizovaném deníkem Handelsblatt informoval vedoucí firemní stratég Michael Jost. Ne všichni v automobilové branži jsou tak radikální, Volvo zatím ohlásilo pouze konec naftových motorů, píše na svém webu tentýž list.
 

"Hlásíme se k dohodě z roku 2015," řekl Jost s odkazem na rok, kdy byla uzavřena pařížská klimatická úmluva. A její cíle bude možné naplnit jen tehdy, když v roce 2050 nebude po ulicích jezdit žádné auto se spalovacím motorem, sdělil Handelsblattu.

Největší výrobce aut v Evropě, který působí prostřednictvím dceřiné firmy Škoda Auto i v České republice, ohlásil již v polovině listopadu, že v následujících pěti letech navýší investice do elektromobility, autonomního řízení a digitalizace na téměř 44 miliard eur (1,1 bilionu Kč).

Na samotné elektromobily bude z této částky vyčleněno 30 miliard eur. Takzvané hybridní modely s několika zdroji energie hrají totiž ve firemních plánech jen podružnou roli, jistý význam měly podle Josta pouze v přechodné fázi. Nyní nastává skutečný "elektrověk", řekl Handelsblattu Michael Jost.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (15)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

5.12.2018 17:25
Aspoň VW si uvědomuje svou vlastní situaci a reflektuje světový trend... je potřeba se posunout dál ve vývoji!
Odpovědět

6.12.2018 12:44 Reaguje na
Jestli si myslíte, že si VW něco uvědomuje, tak Vás upřímně lituji. Je to marketinkový trik na Vás. Pro zastánce sociálně inženýrských postupů. Vy asi taky patříte ke skupině lidí co si myslí, že se fyzikální zákony dají odhlasovat v parlamentu nebo na nějakém jiném setkání.
Odpovědět
ig

5.12.2018 17:45
A to já si zase pamatuju, když Sovětský svaz vyhlásil, že již dosáhl etapy rozvinutého socialismu. IMHO jde o úplně stejné plácnutí do vody :-)
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

5.12.2018 18:53 Reaguje na
To, že si to pamatujete mluví za vše... srovnávat socialistický Sovětský svaz a jeho vidění světa té doby s dnešním Německem a jeho nejsilnějšími firmami je vyloženě komické.. :)

Takové živoucí fosílie jako Vy musí dnešní dobu fakt těžce nedávat.. vše je takové jiné, děsivé, že? :D
Odpovědět
ig

5.12.2018 19:31 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Když už tak rýpete, tak ano, zažil jsem toho asi víc než Vy. Zažil jsem varování Římského klubu a smál jsem se jim - a měl jsem pravdu, nic se nesplnilo. Zažil jsem v sedmdesátých letech varování před blížící se dobou ledovou se stejným výsledkem. Zažil jsem chvástavé vyhlášení rozvinutého socialismu v Sovětském svazu a už tehdy mi bylo jasné, že je to naprostý nesmysl - jak se později ukázalo, byl. Zažil jsem entuziastický počátek devadesátých let, kdy spousta nadšenců věřila, že se do patnácti let budeme mít stejně jako Němci. Opět smích, opět potvrzeno jako pouhé zbožné přání. No a teď se směju naivitě vyhlášení o tom, že spalovací motory končí a že elektrika rulez. Na základě minulých zkušeností odhaduji oprávněnost mého výsměchu tomuto názoru tak na 90 % :-) Technické vzdělání, pokud mu nenadřadíme ideologii, je totiž stejně platné jako bylo před půl stoletím a říká nám, co lze a čeho hned tak dosáhnout nelze. Jestli mě chcete pohřbít mezi dinosaury, jděte a vymyslete konečně tu baterii, namísto řečí o síle německých firem :-) Lidi se ideologií oblbnout dají, jouly na kilogram ne, tam se už opravdu musí něco vědět a umět :-)
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

5.12.2018 21:30 Reaguje na
Já bych to viděl tak fifty-fifty. O palivovém článku jako perspektivním zdroji se již mluví dobrých 60 let a pořád není. Na druhé straně před 15 lety jsem absolutně nevěřil na fotovoltaiku (dost jsem se o to zajímal), a co za tu dobu u ní udělal poměr výkon/cena! Prostě není vyloučeno, že za 10 let budou baterky 10x lehčí za třetinovou cenu, může se ale také stát, že budou za za 20 let pořád stejně těžké a budou stát kvůli drahým surovinám pětkrát více. Tyto cesty se nedají předvídat.

Každopádně VW má právo prezentovat své vize a tvářit se pokrokově. V Německu to ekologicky uvědomělí občané ocení!
Odpovědět
ig

5.12.2018 21:46 Reaguje na Jiří Svoboda
Může se to stát (to je těch 10 % co jsem si nechal) a já bych byl rád, kdyby se stalo, strašně by to ulehčilo život všem v celém průmyslu, nejen autíčkářům. Potíž je v tom, že se takhle povrchní vize předkládá lidem jako hotová věc a nikoliv nevýznamná část lidí to také jako hotovou věc bere a řídí podle toho své životy (což je mi upřímně řečeno vlastně fuk) a montuje se kvůli tomu do života jiným (což mě otravuje).
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

6.12.2018 11:30 Reaguje na
To jste ale předpovídal docela lehce předpovidatelné věci. Asi jste ale ani ve snu nečekal, že nastoupí Gorbi a dostane to tak rychlý spád!

Kdyby za 10 let baterka vážila 200 kg, akční radius auta by byl 400 km, možnost nabití by byla i za půl hodiny, počet cyklů 1000, stála by nová 200 000 Kč a vykupovaná by byla na recyklaci za 50 000 Kč, hlásal bych to, co VW.
Odpovědět
ig

6.12.2018 14:15 Reaguje na Jiří Svoboda
Nepředpovídal jsem nic, dokonce jsem tehdy myslel, že je to zabetonované na staletí dopředu, ale jasně jsem věděl, že s tím socialismem je to jen póza, že lžou, že celý východní blok je ekonomicky v rozkladu, protože to prostě vyplývalo ze všech informací, které byly k dispozici. Zrovna tak nemůžu vědět, jestli příští týden někdo nevynalezne baterku co bude mít přes kilojoule na kilogram a bude se vyrábět z vody a písku, ale ze všech informací které jsou k dispozici vím, že současné elektromobily jsou jen póza, že nemají žádný ekonomický přínos a jejich vliv na žp je v úhrnu spíš negativní. A stejně jako tehdejší ekonomický systém, i dnešní elektromobily jsou nadšeně podporovány silnou skupinou ideologicky orientovaných lidí, kteří nevidí nebo nejsou schopní vidět realitu na pozadí a pohybují se jen v oblasti snů, jak by bylo krásné, kdyby to všechno fungovalo :-) Proto jsem taky upozornil na tuhle paralelu a varuju před přílišným poddáním se ideologii.
Odpovědět
ig

6.12.2018 14:17 Reaguje na
míněn MJ/kg samozřejmě :-)
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

7.12.2018 12:56 Reaguje na Jiří Svoboda
Nebojte se, bude to jak má být... hodně lidí má mnoho otázek, což je v pořádku.. co ale není v pořádku je, když někdo kdo tomu nerozumí rozumuje a šíří bludy. Vývoj nezastavíte... a ani nevím proč by jste ho měl zastavit... lidstvo se musí konečně posunout k něčemu smysluplnějšímu a to elektromobilita rozhodně je. I přes to, že je na samém začátku masové produkce....

Opakuji... jsem VÝVOJOVÝ KONSTRUKTÉR V AUTOMOTIVE a tak vím co je dnes v řešení a že to není nic iracionálního nebo nemožného......

DŮVĚŘUJTE POKROKU!

Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

7.12.2018 12:50 Reaguje na
No já to věděl... chytrák z časů minulých...

Smát se můžete čemu chcete. Takový jako Vy světu nic než pohrdání a bláboly a posměch dát neumí. Žvanile...

Baterie i všechno ostatní je vymyšleno a již mnoho let se používá (toyota, nissan,...).

Jde teď jen o to, aby se trh více nasměřoval na masovou produkci a podporu těchto elektormobilů.

A mimochodem.... JSEM VÝVOJOVÝ KONSTRUKÉR V AUTOMOTIVE, takže mi nenalžete, že je to problém nebo cokoliv z toho co tu blábolíte!

ELEKTORMOBILITA JE JEN DALŠÍ POSUN KUPŘEDU (navíc nutný a čistě racionální)! Já vím, že takový neandrtálci jako Vy to nedokážou pochopit, to ale neznamená, že se automobilismus řítí do pekla!


Odpovědět

10.12.2018 11:47 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Jen pane Kašpárku při Vašem vzdělání sdělte mi prosím jak rychle odjedu a jak daleko dojedu elektromobilem při -15 C a na autě budu mít krustu ledu asi takovou jaká byla před týdnem.
Odpovědět

Jan Šimůnek

7.12.2018 10:13
@Jiří Svoboda
Do palivového článku potřebujete vodík a jeho skladování prostě není vyřešeno (proniká skrze kovy).

Obecně:
Všechny zákoníky by měly mít preambuli, že pokud některý zákon, paragraf nebo odstavec odporuje přírodním zákonům, tak je automaticky neplatný.
Odpovědět

Jan Šimůnek

8.12.2018 09:45
@Lukáš Kašpárek
Elektromobilita je naprostý nesmysl. Křáp, který dojede něco přes sto km a nic neuveze, protože většinu místa a nosnosti zaberou baterky, je naprosto k ničemu. Musel by se stát nějaký průlom na úrovni základního výzkumu, a i pak by trvalo léta až desítky let, než by se to dostalo do praxe.
Navíc je účinnost celého cyklu tak mizerná, že pokud není zajištěna veškerá energie pro elektromobily z jaderných elektráren, tak to bude produkovat více CO2 a dalších škodlivin než auta na benzín.

Asi jedinou rozumnou alternativou je výroba syntetického benzínu z biomasy, energeticky dotovaná z jaderných elektráren (proti elektromobilům by jich stačila tak 1/5 - 1/4 vzhledem k podstatně vyšší účinnosti celého cyklu).
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist