Výroba elektrických aut loni v ČR stoupla na 134 944 vozů
23.1.2023 00:20 | PRAHA
(ČTK)
Škoda v tuzemsku vyrábí plně elektrický model Enyaq.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Depositphotos
Výroba bateriových elektromobilů se meziročně zvýšila o pětinu na 87 086 aut. Produkce plug-in hybridů naopak mírně klesla na 47 858 vozů. Podíl elektrických vozidel na výrobě Škody Auto činil 10,4 procenta z celkem 693 032 loni v tuzemsku vyrobených aut, na celkové produkci Hyundai 322 500 aut se elektrické vozy podílely téměř 20 procenty.
Škoda v tuzemsku vyrábí plně elektrický model Enyaq, který letos přichází na trh i ve sportovní verzi RS, a dále montuje hybridní pohon do modelů Superb a Octavia. Hyundai v Nošovicích produkuje elektromobil Kona Electric a Tucson Plug-in hybrid.
Celkový výroba osobních vozů v ČR loni vzrostla o 10,2 procenta na 1,218 milionu. Vedle Škody a Hyundai se na ní 202.255 vyrobenými vozidly podílela i Toyota.
reklama
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Dále čtěte |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (55)
ss
MU
Michal Ukropec
23.1.2023 09:29Důležité ovšem je, že Škoda celosvětově likviduje výrobu aut se spalovacími motory. Před dvěma lety vyrobila celkem 1.25 milionů aut, a nyní již jen cca 750 000. Předpokládám, že do roku 2030 bude vyrábět jen elektrická vozidla, a po roce 2035 už žádná.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
23.1.2023 09:50 Reaguje na Michal UkropecA čímpak to asi je? Fabrika vyrábí pouze to, co může prodat a o spalováky zájem klesá, zcela logicky. Jestli bude schopna ale držet krok s extrémně rychlým vývojem, se ještě uvidí. Nechtěl bych to tam šéfoval ani zadara.
To spíš mít firmu na stavbu fv elektráren, to je dobrý vejvar do důchodu.
Odpovědět
To spíš mít firmu na stavbu fv elektráren, to je dobrý vejvar do důchodu.
ss
smějící se bestie
23.1.2023 10:15 Reaguje na Pavel HanzlNevyrábí to, o co je zájem, ale to, co si nejenom majitel/VW, nechal vnutit Bruselí !
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
23.1.2023 11:28 Reaguje na smějící se bestieŽádná Brusel žádný výrobní program nikomu nevnucuje, není to RVHP.
Odpovědět
JB
PH
Pavel Hanzl
24.1.2023 08:10 Reaguje na Jarda BobrŠak nekomentujte, nikdo vás nenutí, ani Brusel.
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
24.1.2023 21:54 Reaguje na Pavel HanzlJAk to že ne??? Vy jste přilítnul z jiné planety, ne? Říká Vám něco pojem flotilové emise výrobců?
Odpovědět
JB
Jarda Bobr
23.1.2023 22:53 Reaguje na smějící se bestieOtázka je, zda-li si to vnucení nenadiktovali sami.Z trhu zmizela malá úsporná auta(úsporné =ekologické, čím menší spotřeba, tím menší eko stopa, používání různých kurvítek na snížení emisí jen zvyšuje spotřebu a cenu a snižuje výkon a je tak ekologicky nesmyslné).Automobilky díky nesmyslným ekopožadavkům můžou vyrábět velká drahá auta protože lacinější konkurenci sem zákony EU nepustí.Schánět něco laciného(do 300 000) úsporného na ježdění do práce(denně 30km) je tragedie.
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
24.1.2023 21:56 Reaguje na Jarda BobrDEfinujte, co je kurvítko, a jak se to inženýruje. Uměl byste nějaklé vymyslet a vyvinout? Neuměl, tak nerypákujte. Kurcítko je výraz vytvořený antitechnickou západotatarskou praslovanskou manuální špínou, která umí utahovat šroubečky, a myslí si, kdoví jak není technicky zdatná.
Odpovědět
JB
Jarda Bobr
25.1.2023 15:52 Reaguje na Daniel VišňovskýChybí Vám nadhled a nedokážete pochopit nadsázku.Neumíte ani odhadnout diskutující.Na to co umíte Vy se ani ptát nebudu.
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
28.1.2023 18:37 Reaguje na Jarda BobrTo klidně můžete, je toho dost. Abych tím mohl podělit všechny přítomné. A všechno dost dobře.
Odpovědět
DV
JB
Jarda Bobr
25.1.2023 15:54 Reaguje na Daniel VišňovskýZávidím Vám Váš jednoduchý pohled na svět, máte ho jen po konzumaci nebo pořád?
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
28.1.2023 18:39 Reaguje na Jarda BobrMám jednoduchý pohled......6.1.2023 mne nový zaměstnavatel dovezl do autosalonu, a odjel jsem s novou I 30 verze Famil start. A k tomu mi dal CCS ku.
Odpovědět
DV
DV
MU
Michal Ukropec
23.1.2023 17:58 Reaguje na Pavel HanzlNemám ani na novou fabii. Ale pokud by byla s rozumným motorem, vzal bych si úvěr. Auto na baterie za 1 600 000? V paneláku v 7 poschodí 1 fázi a hodiny na 20 Ampér? To si mohou dovolit leda úředníci placení z našich daní, a to ještě jako služební.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
23.1.2023 18:30 Reaguje na Michal UkropecMalé elkáry se dostávají už na normální ceny, ale problém je to nabíjení. Ideální je topro někoho, kdo má domek se střešní FVe. Dokud nebudou na sídlištích parkoviště pod panely, pro jejich obyvatele je to trochu nanic.
Odpovědět
JB
Jarda Bobr
23.1.2023 22:31 Reaguje na Pavel HanzlTohle stojí 289 000 Kč, považujete to za normální cenu?Myslíte že je to dobrá investice např pro mladou rodinu se dvěma dětmi? https://www.elblesk.cz/elblesk-tiger/ .Pane Hanzl, Vy musíte komentovat všechno, aniž máte přehled o realitě.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
24.1.2023 08:20 Reaguje na Jarda BobrTohle fakt není na tahání x tunových nákladů přes celou Evropu, ani na rozvoz jogurtů po supráčích. Ani pro rodinu s dětmi.
Ale zkuste mi vysvětlit, proč by mělo??
Zato je to ideální na ježdění do práce a lítání po zakázkách, pokud mi stačí kufr vercajku.
Odpovědět
Ale zkuste mi vysvětlit, proč by mělo??
Zato je to ideální na ježdění do práce a lítání po zakázkách, pokud mi stačí kufr vercajku.
JB
Jarda Bobr
24.1.2023 17:55 Reaguje na Pavel HanzlPán píše, že nemá na novou fábii, vy zrejmě předpokládáte že tohle je náhrada fabie,tak jo.
Odpovědět
PH
DV
Daniel Višňovský
25.1.2023 06:01 Reaguje na Pavel HanzlIdeální na ježdění do práce???? S odjezdem 70 kilometrů??? Máte představu, kolik km lidé průměrné do práce jezdí???
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
25.1.2023 14:23 Reaguje na Daniel VišňovskýPíšou tam, že 130. Kdo jezdí denně 500, tak si to nekoupí, je to tak složitý?
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
28.1.2023 18:52 Reaguje na Pavel HanzlNe, píši tam 70. Reálně to bude ještě méně.
Odpovědět
MU
Michal Ukropec
27.1.2023 12:11 Reaguje na Daniel VišňovskýJezdím denně 70 tam, a 70 zpět. ( Tábor - Nová Bystřice) momentálně. Takže pořídit si na stavbu benzínový agregát, a dobíjet, abych se dostal večer domů.
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
25.1.2023 06:02 Reaguje na Pavel HanzlKufr vercajku nestačí téměř na nic, vy mysliteli. Proto jsou užitkové vozy.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
25.1.2023 14:24 Reaguje na Daniel VišňovskýMě stačí malý nissan Note a to ještě s výraznou rezervou.
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
28.1.2023 18:53 Reaguje na Pavel HanzlVy také ale nic užitečného neděláte.
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
28.1.2023 18:59 Reaguje na Pavel HanzlNissan Note je proti tomu elektrickými velikou za 280 k minimálně 2x tak velký. A tohle je přesně způsob vaší argumentace.
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
25.1.2023 05:48 Reaguje na Pavel HanzlNo, ony se především ty malé elkary přestávají vyrábět. Viz škoda.
Odpovědět
DV
MU
DV
Daniel Višňovský
28.1.2023 18:41 Reaguje na Michal UkropecMám ce služebnu 3 válec, a jede to líp, než 90 procent jednickovejch vochcavek.
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
24.1.2023 21:58 Reaguje na Michal UkropecAutomobilová doprava není pro každou neschopnou socku. Řekněte si zaměstnavateli, ať vám dá služebáka.
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
28.1.2023 19:54 Reaguje na Michal UkropecTak vy nemáte ani na novou Fabii, a jezdíte Foresterem, který je o dvě třídy výše??? Vy jej prosím pěkně Račice mít malého?????
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
29.1.2023 16:17 Reaguje na Michal UkropecNo, vy těch daní nezaplatil ani tolik, kolik je školský normativ na vaše spratky, tak nerypakujte.
Odpovědět
JB
Jarda Bobr
23.1.2023 22:41 Reaguje na Pavel HanzlKlesá zájem o ty spalováky, které nesmyslně podle nařízení EU(a které si zřejmě samy prolobovaly) vyrábí.Malé jednoduché spalováky na ježdění na nákupy a do práce nejsou dost výdělečné(Citigo přestali vyrábět) a provozně ekologické, daleko ekologičtější je podobné potřebné aktivity provozovat s Oktávií nebo Kodiakem, který má sice menší měrné emise ale s absolutními emisemi jsou na tom proti malým autům hůř.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
24.1.2023 08:25 Reaguje na Jarda BobrProblémem je, že malé auto v poměru výkon - cena vychází vždy mizerně.
I když by někomu stačilo malé, jasně vidí, že když si připlatí pár tisícovek, má aspoň střední a to se může vždycky hodit. A vyrobit malé levné se nedá.
Odpovědět
I když by někomu stačilo malé, jasně vidí, že když si připlatí pár tisícovek, má aspoň střední a to se může vždycky hodit. A vyrobit malé levné se nedá.
JB
Jarda Bobr
24.1.2023 18:01 Reaguje na Pavel HanzlS větší spotřebou, většími emisemi,s většími nároky na parkovací plochu,větší spotřebou materiálu při výrobě.Bravo, to je ten cíl který chceme dosáhnout a místo velkých spalováků ještě větší a těžší elkáry.
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
24.1.2023 20:42 Reaguje na Jarda BobrMáte špatně ty počty. Ten Kodiaq má samozřejmě emise menší. Stojí totiž jako 4 Citigo, ale spotřebu a emise 4x větší nemá.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
25.1.2023 14:25 Reaguje na Jarda BobrJá tu nehlásám žádné cíle, já uvádím realitu.
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
24.1.2023 21:53 Reaguje na Pavel HanzlMKátep ředstavu, kolik to "střední" auto stojí???? Třeba Octavia hybrid?
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
24.1.2023 20:45 Reaguje na Pavel HanzlAno, máte pravdu, o spalováky zájem klesá. O elektromobily ovšem kiloklesá, a nebude daleko doba, kdy bude megaklesat.
Odpovědět
PE
Petr Eliáš
23.1.2023 10:33Nechtělo se mi natahovat kabel, tak jsem mezi svátky koupil octávku ve sportlinu. Super auto, vřele doporučuji. :D Ale asi bych překousl i to elauto. :D
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
24.1.2023 20:44 Reaguje na Petr EliášJá jsem nejlevněji v životě jezdil s Corwette V8. V době, kdx jsem s tím jezdil, jsem měl od zaměstnavatele budget na PHM takový, že jusem to ani s tou Korvetou neprojezdil :)
Odpovědět
ZK
Zan K.
24.1.2023 17:17A což takhle firma, která by předělávala stávající automobily na hybridy. Třeba taková škoda Roomster by to nebylo marné...
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
24.1.2023 21:51 Reaguje na Zan K.A jak byste to asi chtěl udělat? Myslím technicky. Zkuste to popsat, co vše by se s tím autem muselo udělat. A Roomster byl obchodní propadák.
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
24.1.2023 21:59No, jestli jsou ta elektrická včetně mildhybridů, tak to není žádný zázrak :)
Odpovědět
DV
Daniel Višňovský
25.1.2023 05:59No, díval jsem se na prodeje aut v CR mimo firmy a verejny sektor,, a ta bilance prodeje El. Aut je naprosto tragicka. Limitní se to blíží nule.
Odpovědět
va
JO
Jarka O.
27.1.2023 09:09 Reaguje na vaberSoused vlastní auto na LPG/benzín a se spotřebou a cenou paliva je velmi spokojený. S počátečními opravami přívodu paliv do motoru už méně, ale teď to funguje. Vy jste se asi ptal na jiný hybrid :)
Odpovědět
MU
Michal Ukropec
27.1.2023 12:14 Reaguje na Jarka O.Ano, vlastním ojeté Subaru Forester lll v přestavbě na LPG, a spokojenost se vším.
.
Odpovědět
.
DV
Daniel Višňovský
28.1.2023 18:45 Reaguje na vaberKámoš si koupil RAV 4, a říká že je to dobrý po městě. Na dálnici mrtvá hmota. Strejček má Corolu za víc než 800 k, a tvrdí, že je to podvod. Jezdí prakticky jednu trasu 120 km většinou po dálnici.
Odpovědět