Výrobce piva Heineken prováže platy manažerů s ekologickými cíli
"Zkoumáme, jak to propojit s odměňováním vedoucích pracovníků," uvedl v rozhovoru s agenturou Bloomberg generální ředitel Heinekenu Dolf van den Brink. Společnosti jsou stále více pod tlakem členů správních rad, investorů a zákazníků, kteří žádají snížení negativních dopadů jejich činnosti na planetu. Odborníci tvrdí, že propojení s odměnami vedoucích pracovníků je klíčovým krokem, jak motivovat vedení firem k plnění klimatických cílů.
Zhruba 90 procent emisí Heinekenu pochází od dodavatelů, z balení, přepravy a skladování piva. Zbytek vzniká při produkci nápoje. Odstranění emisí z dodavatelského řetězce je podle šéfa Heinekenu tou obtížnou částí problému. Výrobce piva by mohl odstřihnout ty dodavatele, kteří se nezbavují emisí uhlíku dostatečně rychle, dodal bez časového upřesnění.
V kratším časovém horizontu si Heineken stanovil srazit do roku 2030 své emise ve srovnání s rokem 2018 o 35 procent. Je to v souladu s pařížskou klimatickou dohodou z roku 2015, ve které se státy zavázaly ke snaze udržet oteplování globálního klimatu výrazně pod dvěma stupni Celsia ve srovnání s předindustriálními časy a pokud možno co nejblíže 1,5 stupně.
reklama