https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/wojnar-v-cr-bude-za-sest-let-chybet-3000-dobijecek-pro-auta
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

V ČR bude za šest let chybět 3000 dobíječek pro auta, tvrdí Bohdan Wojnar

10.3.2019 01:14 | ŽENEVA (ČTK)
V současnosti je v tuzemsku přes 2000 elektromobilů a přes 200 dobíjecích stanic. Ilustrační snímek.
V současnosti je v tuzemsku přes 2000 elektromobilů a přes 200 dobíjecích stanic. Ilustrační snímek.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
V roce 2025 bude v Česku chybět zhruba 3000 dobíjecích stanic pro elektromobily. Fungovat budou zhruba 2000, což nebude dostačovat očekávanému počtu elektromobilů na silnicích. Novinářům to v úterý na autosalonu v Ženevě řekl prezident Sdružení automobilového průmyslu Bohdan Wojnar.
 

Právě podpora infrastruktury pro elektromobily má být jedním z témat druhého kolokvia automobilek s vládou a dalšími obory, které se uskuteční 18. března v Mladé Boleslavi. Podle Wojnara bez podpory státu potřebná infrastruktura nevznikne. Z nárůstu elektromobility by přitom mohly vedle automobilek těžit i další obory, zejména energetické a telekomunikační firmy nebo startupy vyvíjející nové technologie.

"Podle odhadů výrobců bude v roce 2025 v Česku jezdit okolo 40.000 až 50.000 elektrických vozidel. Na deset vozidel je přitom potřeba jedna dobíjecí stanice," podotkl. V současnosti je v tuzemsku přes 2000 elektromobilů a přes 200 dobíjecích stanic.

Automobilka Škoda uvede na trh první elektrický vůz v podobě hybridního Superbu v letošním roce, na jeho konci to pak bude elektrická verze Citigo a příští rok přijde elektrické SUV vycházející z konceptu Vision iV, které bude mít dojezd kolem 500 kilometrů.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

VK

Václav Kain

10.3.2019 08:56
Jaký je dojezd? Jak dlouho trvá dobíjení? Jaka bude cena toho vozítka?Jenom tyto tři otázky stačí k tomu, aby si každý rozmyslel si něco takového koupit.Po městě snad,ale jet do vzdálenosti např. 1500 km?Kolikrát budete dobíjet a jaký čas strávíte tím dobíjením a to nepočítám,že před vámi tam u toho dobíjení bude další 50 zájemců o dobití.
Odpovědět
PD

Petr Dvořák

10.3.2019 17:33 Reaguje na Václav Kain
To jsou myslím technologické věci, ve kterých je postupně dosahováno uspokojivého pokroku. Již dnes je elektromobil konkurenceschopným a praktickým vozem, pokud netrváte na 1500km přejezdech na jeden zátah, ale jen například dojíždíte 50km do práce a nabíjíte přes noc doma. Nebo si uděláte roadtrip s kratšími přejezdy. A i pokud na tom trváte, tak některá auta jsou schopná rozumně rychlého dobití v řádech desítek minut (ovšem nabíječku na to asi jentak nenajdete..).

Problém bych viděl jinde, a sice ve skrytých ekologických nákladech, jako je těžba drahých kovů apod. Dalším "detailem" je nedostatek elektrické energie (natožpak té bez/nízkoemisní) pro rozmach elektromobilismu v míře větší, než-li zanedbatelné.
To jsou podle mého problémy, které nemají řešení v technologickém pokroku, protože mají kořeny dost hluboko ve fundamentální fyzice. Jednoduše řečeno, protože elektřina je jen nosič energie, ne zdroj, jak to občas z různých PR sdělení a z obecného nadšení z elektromobilů vyznívá.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist