https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/z-ovladnute-chersonske-oblasti-na-ukrajine-zacal-vyvoz-obili-do-ruska
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Z ovládnuté Chersonské oblasti na Ukrajině začal vývoz obilí do Ruska

31.5.2022 01:25 | KYJEV (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Z ukrajinské Chersonské oblasti, jejíž část ovládly za současné invaze na Ukrajinu ruské síly, začal vývoz obilí do Ruska. Podle agentury TASS to řekl zástupce šéfa oblastní správy dosazené Ruskem Kirill Stremousov. Otázka vývozu obilí z Ukrajiny je už několikátý týden v centru pozornosti, jeho exportu brání ruská Černomořská flotila, která blokuje ukrajinské přístavy. OSN varuje, že tato situace může vyvolat celosvětovou potravinovou krizí.
 

"Teď lidé částečně vyvážejí, domluvili se s těmi, kdo ho nakupují v Rusku," sdělil ruské agentuře Stremousov. Upřesnil, že mluví o vývozu loňské sklizně obilí do Ruska.

Obilí se do Ruska bude vozit po pozemních komunikacích, napsal web Gazeta.ru. Důvodem je podle něj skutečnost, že ukrajinské síly zaminovaly přístavy. Úřady ale přezkoumávají možnost vývozu obilí přes přístavy Berďansk a Mariupol na pobřeží Azovského moře, uvedl Stremousov. Řeč je podle něj o velkém objemu obilí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (87)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Katka Pazderů

Katka Pazderů

31.5.2022 06:13
Asi ani nekradou. Ale napětí na trhu s obilovinami to nezmenší.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

31.5.2022 07:24 Reaguje na Katka Pazderů
Kradou. A už kradou i železo.
Odpovědět
kk

karel krasensky

31.5.2022 10:49 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Tak v tom případě jsou už dlouhá roky i v česku.Sám jste určitě rusy viděl jak jedou z nějakým dvoukolákem nebo i kočarkem a vezou železo do výkupu.
Odpovědět
sv

s v

31.5.2022 18:51 Reaguje na karel krasensky

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

1.6.2022 20:54 Reaguje na karel krasensky
Tak pro to mají ČD zpoždění, krásenský. Pozval si rusácké kamarády na stříhání drátů a rozebírání kolejnic.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.5.2022 07:40 Reaguje na Katka Pazderů
Samozřejmě to kradou a ještě lžou, že Mauriopol zaminovali Ukrajinci. Ale všechny tyhle tahy vytváří Rusům silně negativní obraz ve světě, což je pro Evropu silná výhoda.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

31.5.2022 08:04 Reaguje na Katka Pazderů
Jasně že nekradou, oni jim to ti chersončané s hlavní samopalu u hlavy cpou "dobrovolně"
Odpovědět
ZK

Zan K.

4.6.2022 11:37 Reaguje na Katka Pazderů
Oni si to klidně zdůvodní jako astatně každý ve válečném stavu. A sice získanými prostředky na budování zničeného Donbasu a Luhansku.....
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

31.5.2022 08:06
No jo, Putin letos plánuje extrémně dobrou úrodu. S plodinami z Ukrajinské SSR se samozřejmě napevno počítá. Světu to bude úplně jedno, důležité je, že dostane najíst, je fuk, jak k obilí dodavatel přisel. A Putin to moc dobře ví.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

31.5.2022 08:36 Reaguje na Marcela Jezberová
Všem to jedno není. Už první loď s obilím dost bloumala po mořích, než se jí někdo ujal.
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

31.5.2022 08:49 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ale nakonec se takový dobrodinec našel. A bude jich přibývat, protože po pravdě, EU s tím nemůže fakticky nic udělat.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

31.5.2022 10:09 Reaguje na Marcela Jezberová
Bude to stejné jako s ropou. Někdo se snad najde, ale Putin se bude muset podbízet s cenou, takže nakonec na tom moc nevydělá.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

31.5.2022 11:43 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Obilí se v rozvojovém světě podaří udat podstatně líp. Ono lze apelovat na nějaké lepší já u benzínu nebo nafty. Ale když je hlad, tak jde všechna sranda stranou.

A bohužel značná část rozvojového světa se prostě není schopna uživit a bez importu potravin, primárně obilí, pomřou hlady. Proč tomu tak je jiná pohádka, ale že to tak je ... o tom není sporu.

Nakonec to Ruskové budou vydávat za pomoc bližním a v těch dírách po granátu na to budou slyšet.
Odpovědět
va

vaber

31.5.2022 08:10
to je obilí které není Ukrajiny, ale společností které na Ukrajině hospodaří
Volodymyr prý kdysi zakázal vývoz obilí, ale tyto společnosti mu vysvětlily čí je to obilí a komu patří peníze za prodej
Odpovědět
DA

DAG

31.5.2022 09:00 Reaguje na vaber
Prý zakázal? A co když je to obilí společností ze západní Ukrajiny a je v pristavech skladovano pro převoz? Nejen, že s ním ty společnosti nemohou ve své vůli nakládat, ale dostanou za něj vůbec peníze? Takové rozmlžování jaké používáte je na inteligenční úrovni páté třídy základní školy.
Odpovědět
sv

s v

31.5.2022 18:52 Reaguje na vaber

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
va

vaber

1.6.2022 08:44 Reaguje na s v

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

1.6.2022 20:50 Reaguje na vaber
Obávám se, že to za tebe nemůžu dělat to co ty sám nezvládneš. To se týká jak toho deliria tak zjišťování.
Odpovědět
sv

s v

1.6.2022 20:51 Reaguje na vaber
Bonzák vaber se probudil s rukou v nočníku.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

31.5.2022 09:52
Pokud bude zkonzumováno a nikoliv zničeno, tak budiž. Hůře dopadne ale
nová sklizeň, když ji nebude kam uložit. Na Ukrajině byla za SSSR jednou taková úroda, že na poli byly haldy zrní na povrchu porostlé vzejitým
zrním. Byl to údajně nouzový způsob uložení o kterém ale pochybuji, že
pak bylo k použití alespoň jako krmivo. U nás a jinde můžou být však
problémem mokré žně vzhledem k cenám energie na sušičkách a v silech.
To může obilniny prodražit ještě více a mohou se naplnit katastrofické
scénáře ceny pekařských a jiných výrobků závislých na obilninách. Mám
tak obavu, že nás zdražování všeho jen tak rychle neopustí, ale naopak.
Pokud to ukradli a prodají tam, kde na to čekají, tak je to lepší, než
to nechat zničit. Ono ve válce se odstřelují i vlastní mosty a hoří
sklady potravin jen proto, aby nepřešly do rukou nepřítele. To, že se
to připočte nepříteli je normální a pravdu v tom už raději nehledám.
Odpovědět
ZK

Zan K.

4.6.2022 11:40 Reaguje na Břetislav Machaček
+++
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

5.6.2022 13:26 Reaguje na Břetislav Machaček
Ano , pokud v Mariupolu ukradnu válcovanou ocel , tak jsem ji vlastně zachránil před korozí.
Odpovědět
MM

Milan Milan

31.5.2022 09:52
Ekolist by neměl být vojensko politickou diskusní platformou. Chápu sice, že válka hýbe veřejností, ale proč se divíme takovému vývoji situace? EU a naši politici vyhlašují balíky sankcí a zabavují ruský majetek a proválečným "oligarchům" majetky za mld. a oni zabavují UK obilí jako válečnou kořist. Tak to v konfliktech a ve válce chodí. To se přece dalo čekat, nebo snad to někomu nedošlo? A obilím to určitě neskončí. Ekolist by spíše měl, ale upozorňovat, že z hlediska ekologie je to co teď hoří, třaská a bouchá na UK pro ŽP na léta katastrofou. Ta uhlíková stopa, zplodiny, zničená krajina a děsivý odpad překonává bezpochyby milionkrát ty zatracované a politiky hustě řešené kouřící komíny našich babiček, nebo olověné střelivo myslivců.... a nikdo to najednou ani neřeší. A z toho mi je smutno. Upřimné snahy o čistý svět jsou zřejmě najednou nedůležité.
Odpovědět
JO

Jarka O.

31.5.2022 10:08 Reaguje na Milan Milan
1+. Také to tak cítím. Ti, kteří tu bojovali za méně CO2 apod., jsou najednou zticha. Co se stalo? Není zbytečnější a pro lidi a krajinu horší produkce a vývoz než zbraně.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

31.5.2022 11:28 Reaguje na Jarka O.
No, pokud se těmi zbraněmi bráníte, tak mi jejich produkce tedy rozhodně zbytečná nepřijde.
Odpovědět
JO

Jarka O.

31.5.2022 11:34 Reaguje na Svatá Prostoto
To ano, vlastní obranu, ale nevyvážela bych je, hlavne ty jedovaté. A dala bych přednost jednání a obchodu. I takový Erdogan nabízel zprostředkovat jednání už 2x, nevím, proč to nikdyy nevyšlo.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

31.5.2022 11:39 Reaguje na Jarka O.
Jako že máme Ukrošům říci, ať si bojují tím, co si vyrobí, že vývoz zbraní je fuj a nic nedostanou? To jako vážně?

Tohle udělat amíci sovětům, tak to mohlo dopadnout dost jinak.

Odpovědět
JO

Jarka O.

31.5.2022 12:13 Reaguje na Svatá Prostoto
Ukrošům nic neříkejme, neuslyší to, jim něco vzkázal povolanější a zkušenější pán, a ono na jeho slova dojde. Bohužel pro všechny až moc pozdě...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

31.5.2022 12:17 Reaguje na Jarka O.
To myslíte dědu Heinze z Furthu?
Odpovědět
JO

Jarka O.

31.5.2022 12:45 Reaguje na Svatá Prostoto
Ale ne toho dědu, co vyrábí kečupy.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

31.5.2022 13:55 Reaguje na Jarka O.
Holt křestní a příjmení:-)
Odpovědět
RP

Radim Polášek

4.6.2022 20:55 Reaguje na Jarka O.
Tak vývoz na Ukrajinu je vývoz zbraní pro naši vlastní obranu.
Putinovské Russko žije v sociální bublině lží, kde vůbec neplatí rozdělení na pravdu, která je správná a na lež, která je špatná. Putinovské Russko rozděluje zprávy na ty, které jsou zrovna pro jejich úmysly příznivé, to jsou ty zprávy dobré a na zprávy, které jsou zrovna pro jejich úmysly nepříznivé, to jsou ty zprávy špatné.
Neboli úplně cokoliv, co Putin udělá, propaganda podá ovcoidním Russůmk tak, že to je pro Russko a pro ně to správné a oni to s jásáním budou dělat. A Putin už mnohokrát blábolil o nacistech, kteří jsou na Ukrajině a že je třeba Ukrajinu denacifikovat a i o nacistech, , kteří jsou v Evropě, Pobaltí, Polsku, Československu, Británii a taky i v USA.
Nebol i kdyby Putin přejel přes padlou Ukrajinu, nezastavil by se, napadl by pod záminkou denacifikace Pobaltí, Polsko atd A kdyby měl dost síly, zastavil by se až v Lisabonu.
Proto je třeba , v zájmu naší obrany, putinovské Russko na Ukrajině když ne porazit, tak aspoň co nejvíc vyčerpat, aby hooodně dlouho neměli sílu kohokoliv napadat.
Odpovědět
JO

Jarka O.

5.6.2022 17:47 Reaguje na Radim Polášek
P. Polášku, to je Váš pohled. Je mi ukr. líto, krom lidí prodělává i na těch vývozech přes Rusko, je to oběť a nebude jediná, jestli tohle bude pokračovat... Přitom začínala jako bohatý sebevědomý stát v 90. letech a podívejte, kam je dovedla nafoukanost a korupce. Ale taky mě překvapuje, jak jsme si z ukr. a ruské produkce vlastně doteď žili a slova uznání jsem nepostřehla, až teď když je pozdě. Nebo co jste se dozvěděl z médií o Ukrajině a Rusku? Oni asi byli spokojení s penězi, ale to kopání do Ruska bylo tak nepřehlédnutelné, že se jim nemůžete divit, že vám nevěří. Dík svobodě informací víte, že ekonomicky je svět jinde, jedná se, ne tedy s Ukr., firmy vyváží ukr. produkty přes země mimo EU, a platit se bude v rublech. Tak zatím bojujte a dávejte evropský vojenský šrot Ukrajině. Za neekologický průmysl, výrobu aut, je náhrada - nelidský průmysl, dost drahý, o ekologii se nemluví a na sociálno nezbyde.Ukrajinci nás brání...ocenila bych, kdyby nás a sebe bránili preventivně politikou, zbraně nemám za cestu. Takovéhle "vyčerpávání" Ruska vyčerpává jen nás.
Psal jste Pobaltí, tak o jeho pohnuté historii a vývoji stačí pročíst i jen pár turistických průvodců a taky shlédnout jeden z mála dobrých novodobých filmů, který je o něčem, např o válkách a vině: Krev zmizelého.
Odpovědět
ZK

Zan K.

4.6.2022 11:49 Reaguje na Svatá Prostoto
S tímhle ve správném křesťanském světě ovšem neuspějete. Tam se hlásá, že jakékoli zlo plodí jen nové zlo. A i ta obrana o ničem jiném než zlu není. Tu je ten rozdíl - buď oko za oko, nebo milovat své nepřátele - viz Bible. A nzmiňute se dále prosím o jednání dnešních křesťanů, Církvích a t.d. To je o něčem jném.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

31.5.2022 11:10 Reaguje na Milan Milan
Ovšemže, ale počkejte až se sem přihrnou ty různé Daniely V... a začnou kvičet, že chtějí mouku za pět korun po kilu, benzín za dvacku a elektriku zadarmo a že za to může Fiala, piráti, USA a EU, ale ruku na srdce... nikdo z nich tuhle válku nerozpoutal
Odpovědět
JO

Jarka O.

31.5.2022 11:29 Reaguje na Jakub Graňák
.. nikdo z nich tuhle válku nechtěl? Nevšimla jsem si ani, že by ji p. Daniela chtěla. Vy a politici možná přehazujete vidlemi peníze, tak vám inflace nevadí, ale jsou lidé, kteří peněz nemají nazbyt. Např. samoživitelky. Taky zdražování nastartovala gryndýlová rozhodnutí, ne válka.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

31.5.2022 11:35 Reaguje na Jarka O.
Zdražování "by grýndýl" by sice bezpochyby nastalo, ale jednalo by se o postupný proces, který by drtivá většina obyvatel byla schopna při troše snahy absorbovat v podstatě bez ztráty kytičky. To, že Rusko už od léta dělalo na trzích vlny a útokem na Ukrajinu to dorazilo, je ale úplně jiná pohádka a za ten bordel, který to způsobilo, působí a ještě působit bude, může jen a jen Rusko.
Odpovědět
JO

Jarka O.

31.5.2022 12:09 Reaguje na Svatá Prostoto
No,dík sankcím zůstává trochu víc zboží doma a nebo se vyváží po záp. Evropě, tak to možná nahrává nižším cenám a dostupnosti zboží. Ale vlny myslím dělaly vždy ty slavné sankce. A pro ceny v CR jsou orientující spíš ceny v SRN než v RF, nebo je to jinak?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

31.5.2022 12:21 Reaguje na Jarka O.
Vlny jsou tu od léta, kdy žádné sankce nebyly.

U komodit žádné SRN nebo RF ceny nejsou, jak se už od pandemie ukazuje, globalizace trhů je skutečně mimořádně vysoká ... někdy k užitku, jindy ke škodě.

Čongové blbnou s covidem a třetina světového obchodu se zastaví ... kua drát.
Odpovědět
JO

Jarka O.

31.5.2022 12:49 Reaguje na Svatá Prostoto
Sankce jsou roky. A vypadá to jakoby globalizace tímto končila. A k Čongům ted neproklouzne ani myš, takže s těmi se už taky nedá počítat.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

31.5.2022 13:56 Reaguje na Jarka O.
Tak pokud myslíte ty po Krymu, tak to si Angela dala sakra pozor, aby to náhodou k něčemu nebylo.

I když třeba ty polský jabka Putina bezpochyby zabolely:-))).

Už to uvolňujou ... takže pohoda ... do prvního případu opičích neštovic.-)))
Odpovědět
JO

Jarka O.

31.5.2022 14:36 Reaguje na Svatá Prostoto
:-) Dostal jabka z Bělorusi, tenhle rok se prý cizinec do Číny nepodívá, neštovice no comment, Jirku jste trefil.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

31.5.2022 12:46 Reaguje na Jarka O.
A kdopak ji chtěl? Kromě rusáka evidentně nikdo. Představte si, že ani já nepřehazuju prachy vidlema, ale zaprvé nejsem žádná ukňouraná zdechlina a zadruhé šetřím a tak mám za tři i bez prachů. Se samoživitelkama na mě nechoďte, mám jich v okolí hned několik a do jedné jsou to jak dírka do sněhu vychcané lemry co v životě nešáhly na práci, šamstra má každá, ale žijou "odděleně", aby došáhly na dotovaný obecní byt.
Odpovědět
JO

Jarka O.

31.5.2022 12:57 Reaguje na Jakub Graňák
S těma, kdo ji chtěli, zatočit. Samoživitelky znám různé, ale byl to jen příklad.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

31.5.2022 13:27 Reaguje na Jarka O.
Je třeba si především uvědomit, že máme pár set kilometrů za humnama válku, ve které válčí největší země Evropy s největší zemí světa... že to na nás nebude mít žádný negativní vliv si můžou myslet jenom choromyslní. Nikdo z nás s tím nemůže nic dělat (ani Fiala), tak holt nezbývá než zatnout zuby... Pořád lepší je ale zaplatit dvojnásobnou cenu za rohlík, než nemít na provoz špitálů, no ne?
Odpovědět
JO

Jarka O.

31.5.2022 14:31 Reaguje na Jakub Graňák
No jo! Ano, že války nemají negativní vlivy, a taky se radovat, jak v nich dáme někomu na h..u, a rychle, si můžou myslet hloupí. Proto je potřeba války nezačínat (!) a ukončovat jednáním. Fiala je muzikant, ale Zeman a Babis je obvinovanej ze „situace“ a „vlivu“ snad i na počasí. To je dvojí metr. Zuby se zatínají dlouho. Nemít na provoz špitálů… tím myslíte, že se budou platit 3x vyšší ceny za topení od Arabů, francouzskou čistou vodu a pomůcky z číny? To se dalo někomu ale účinně na h..u … a nechat se léčit v nemocnici bude luxus.
Jinak, že jste rád přesnej, tak - 2. největší země Evropy s 1. největší zemí Evropy,…a taky světa…
Trochu zpět k tématu: P. Pazderů má v tom asi pravdu a není zde řečeno všechno o tom převozu obilí…
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

31.5.2022 17:21 Reaguje na Jarka O.
" taky se radovat, jak v nich dáme někomu na h..u, a rychle, si můžou myslet hloupí." - ale to si mysleli právě ti rusáci.

Zeman je a byl ruský šváb - viz všechny ty kauzy kolem něj a rusáků

Právě proto je třeba šetřit a nevyhazovat prachy za kraviny typu laciného příkrmu obézní české populace, furt je lepší mít třikrát dražší plyn, než přispívat rusákům na smyčku, na které nás nakonec oběsí - jak se nadobyčej poeticky vyjádřil Vladimír Vladimirovič.

Pokud si pamatujete, loni na podzim tu vedli lumeni debatu nad tím, jak se nevyplatí pěstovat si vlastní zeleninu - už tehdy jsem jim psal, že jsou těžce na omylu - a ejhle už je to tu a já se směju. Všichni ti co skučí, jak jim zdražují potraviny to můžou zkusit tak, jak to dělám já: končím v práci a jdu se ohnout do řádku - ročně ušetřím desetitisíce (s tím co se děje teď to bude minimálně dvakrát tolik)
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.6.2022 20:58 Reaguje na Jakub Graňák
Debatu si nepamatuji, ale to je jasné a normální lidi to ví. Znám několik těch, co kecali o zbytečném zahrádkáření a už se k němu vrací. Bude to nutnost. Jenže zapomínáte, že všichni nemají možnost stát se zahrádkáři, jak chcete zahrádkařit v paneláku.
Zbytek: čas ukáže:-)
Odpovědět
ZK

Zan K.

5.6.2022 16:34 Reaguje na Jakub Graňák
...Zeman je a byl ruský šváb...A proč jen o Zemanovi, jako bychom těch jinejch US švábů a Německejch a dnes i unijních měli málo....
Vždy jde jen o úhel pohledu, či politické zaměření toho či onoho. A pročeského "švába" abys dnes pohledal. Nenajdeš.
Odpovědět
JH

JH

5.6.2022 18:02 Reaguje na Zan K.
Na rozdíl od těch ostatních "švábů" ten ruský škodí nám všem bez ohledu na politické zaměření toho či onoho. A dávat US, Německo a EU na jednu úroveň s ruskými fašisty, tomu se říká přehnaná politická korektnost.
Odpovědět
ZK

Zan K.

4.6.2022 11:53 Reaguje na Jakub Graňák
...největší země Evropy? A která je prosím která? Při pohledu na mapu Evropy tomu jaksi nrozumím....
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

5.6.2022 13:32 Reaguje na Zan K.
Myslel tím Ukrajinu ( s vynecháním Ruské federace - ta je plochou největší na světě , skoro 2x více ,než Kanada , 3. místo USA)
Odpovědět
ZK

Zan K.

5.6.2022 16:37 Reaguje na Petr Pekařík
Inu a Rusáci si zase myslí, že si jen dělaj pořádek v svém regionu ala CCCP. Každej si prostě myslí to svý.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

31.5.2022 11:32 Reaguje na Milan Milan
"Ekolist by spíše měl, ale upozorňovat, že z hlediska ekologie je to co teď hoří, třaská a bouchá na UK pro ŽP na léta katastrofou."

Já myslím, že na to nějak moc upozorňovat není třeba. Kdo není úplně blbej, tomu je to jasné. Taky je ale jasné, že se s tím nedá reálně nic dělat, tedy na tom bohužel není jaksi co řešit.

Teprve až to skončí bude mít smysl se zabývat tím, jak ty následky minimalizovat.

Samozřejmě, pokud tedy řešením nemyslíte nafasovat si mundůr, kvér a jít na to ... ale to jsme někde úúúplně jinde, že.
Odpovědět
JK

J. Kloutvorová

31.5.2022 11:46 Reaguje na Milan Milan
Připojuji se k Vašemu komentáři - souhlasím s každou Vaší větou.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

31.5.2022 14:01 Reaguje na Milan Milan
Presne tak. Proc ekolist radeji nepise napr. o rybim osazenstvu ukrajinskych rek a jak se promenovalo v prubehu casu. Jaky vliv na nej melo postaveni stalinskych hydroelektraren a treba i to deni poslednich let. Mimochodem, na wiki jsem si precetl ze Azovske more, vynikajici svou neobycejnou melkosti je/bylo na jednotku plochy nejbohatsim morem na svete co se mnozstvi ryb tyce. Takoveto veci ma "resit" ekolist
Odpovědět
sv

s v

31.5.2022 21:23 Reaguje na Milan Milan
"dalo se to čekat" opravdu ale opravdu neznamená, že to není další rusácké svinstvo, o kterém je třeba mluvit.
Odpovědět
ZK

Zan K.

4.6.2022 11:42 Reaguje na Milan Milan
Jenže třeba ony záměry o energetické a potravinové soběstačnosti, o dopravách surovin loděmi a t.d. jsou také o ekologii, bohužel...
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

5.6.2022 13:29 Reaguje na Milan Milan
Spousta druhů střeliva po CCCP má v zápalkách sloučeniny rtuti. Tato poškozuje vývrty hlavní
Odpovědět
JO

Jarka O.

5.6.2022 17:52 Reaguje na Petr Pekařík
Sloučeniny rtuti jako rozbušky se používaly nejen v ruských zbraních. Dnes je místo rtuti ve většině azid olovnatý.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

31.5.2022 11:04
Snad se to projeví i na cenách na trhu. Loňské obilí by mělo rychle najít své kupce a uvolnit sklady pro letošní úrodu.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

31.5.2022 11:12 Reaguje na Richard Vacek
Snad ti tupci už nebudou v těch obřích silech skladovat i dusičnany.
Odpovědět
JO

Jarka O.

31.5.2022 11:22 Reaguje na Karel Zvářal
Myslíte na malinkaté bouchnutí jako tohle?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Exploze_chemi%C4%8Dky_v_Oppau
Dají se najít i názornější obrázky toho, co ze sila zbylo.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

31.5.2022 11:33 Reaguje na Jarka O.
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/415302-vybuch-v-bejrutu-srovnal-se-zemi-cely-pristav-temer-nic-nezbylo-foto
Odpovědět
JO

Jarka O.

31.5.2022 11:35 Reaguje na Karel Zvářal
Ano ,to je podobné.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

31.5.2022 11:29
Tak ještě aby ruští drnohryzové neměli výbornou úrodu, když ji ukradnou sousedovi. Ruští dobytková jsou pořád stejní. :D
Odpovědět
Kamil Krabice

Kamil Krabice

31.5.2022 12:25 Reaguje na Petr Eliáš
Češi před týdnem ukradli Rusům celý podnik LET Kunovice a.s. i s přilehlým obilím. Tím se ale Češi v mediích nechlubí.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

31.5.2022 12:32 Reaguje na Kamil Krabice
Krabice, snaž se trollit alespoň na úrovni pomocné školy. :D

"Dne 21. dubna 2022 se ruský majitel a skupina Omnipol dohodli na prodeji 100 procent akcií společnosti Aircraft Industries do vlastnictví české společnosti OMPO Holding," uvedl Omnipol.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

31.5.2022 18:33 Reaguje na Petr Eliáš
Odpovídá to i tomu obilí - tam se rovněž majitelé s kupci dohodli o prodeji do Ruska. Přes zaminované přístavy to prostě nejde.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

31.5.2022 21:08 Reaguje na Richard Vacek
Ses přelogl z Krabičáka na Vacáka jo?
Odpovědět
sv

s v

31.5.2022 21:25 Reaguje na Richard Vacek
A to sis vycucal z kterýho prstu?
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

31.5.2022 21:44 Reaguje na s v
Sváťo, pořád si ještě cucáš prsty?
Odpovědět
sv

s v

3.6.2022 19:31 Reaguje na Karel Zvářal
Doporučuju ti to. Určitě to bude lepší než to co děláš dosud ty kájo, tedy olizování puťkova zadku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.6.2022 21:36 Reaguje na Richard Vacek
Prodej do Ruska je dobrej nápad, když člověk nečeká, že to někdo zaplatí.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

2.6.2022 20:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud je obilí vlastnictvím soukromých firem,
tak nemá Rusko důvod jim to nezaplatit a zcela
určitě to s výhledem dobrých obchodních vztahů
do budoucna taky platí. Pochybuji, že se jedná
o zboží Ukrajiny, protože i ČR vlastní kulové.
Pokud to vlastnictvím státu je, tak je to
konfiskace majetku, kterou dělá každý vítěz.
Prostě se dohodli s firmami, že umožní vývoz přes své přístavy, když si ty své Ukrajinci zaminovali. Ono ve válce je to tak se vším.
Když jde o kšeft, tak prvý kdo převléká kabát
je bohatec a chuďas je poslán na bojiště.
Odpovědět
sv

s v

3.6.2022 19:32 Reaguje na Břetislav Machaček
A tu fantasmagorii, že zločinecké a zkrachovalé rusácko někomu "platí" sis vycucal odkud, machačku.
Odpovědět
ZK

Zan K.

4.6.2022 11:59 Reaguje na Břetislav Machaček
Nojo. Viz ono nasazování životů ukrajinských oligarchů ve válce. Hezky je nasazují hodně daleko od konfliktu....
Jako by tomu v oné 2 světové bylo jinak...
Odpovědět
RP

Radim Polášek

4.6.2022 20:59 Reaguje na Břetislav Machaček
Pochybuji, že se s někým dohodli. Prostě to zabrali jako válečnou kořist. Russák přece nebude dávat peníze nacistické ukrajinské firmě.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

5.6.2022 13:35 Reaguje na Břetislav Machaček
Jo , už jich pár na peníze čeká - za třešně z Melitopolu. My taky čekáme, až Rusko jako nástupce CCCP zaplatí ekoškody a reparace za dočasnou anexi.
Odpovědět
ZK

Zan K.

5.6.2022 16:27 Reaguje na Petr Pekařík
Hmm - a což takhle čekat, až nám Ukrajina crátí Zakarpatsko, či Maďarům Rumuni vrárí Transilvynsko???
Odpovědět
JO

Jarka O.

5.6.2022 17:54 Reaguje na Zan K.
Zakarpatí je nemožné, ale co takhle žádat reparace za ww2.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2022 20:19 Reaguje na Jarka O.
To je úplná blbost, samo Rusko bylo brutálně poškozeno.
Odpovědět
JO

Jarka O.

5.6.2022 21:07 Reaguje na Pavel Hanzl
??? Aha, ne od Ruska...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.6.2022 16:33 Reaguje na Jarka O.
Jestli myslíte Německo, tak to dávno proběhlo, hned po válce.
Němci za nás odškodnili vyhnané Sudeťáky.
Odpovědět
JO

Jarka O.

6.6.2022 21:17 Reaguje na Pavel Hanzl
To zní nějak divně, no buď jak buď, znamenalo by to, že sudeťáci nemají nárok už absolutně na nic, že.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.6.2022 16:31 Reaguje na Břetislav Machaček
"....s výhledem dobrých obchodních vztahů....." vy musíte být zcela regulérně mišuge člověče, to není ani možný!!! Ukrajinci Rusy nakost nenávidí a budou nenávidět další generace!!! A hádejte proč!!!
Odpovědět
JO

Jarka O.

6.6.2022 21:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Vztahy tam ale byly, např. jaderné strojírenství bylo a asi stále je propojené. A zelenskej má daču na krymu, tak jen černobílé to nebude.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist