https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zajem-o-ojete-elektromobily-roste-tvori-uz-petinu-jejich-celkoveho-poctu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Zájem o ojeté elektromobily roste, tvoří už pětinu jejich celkového počtu

26.4.2022 01:31 | PRAHA (ČTK)
Z celkových 10 797 registrovaných osobních bateriových vozů je v registru vozidel 2349 ojetých aut.
Z celkových 10 797 registrovaných osobních bateriových vozů je v registru vozidel 2349 ojetých aut.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zájem o ojeté elektrické vozy postupně roste. Během prvního čtvrtletí jich motoristé zaregistrovali 246, což je meziročně třikrát více. Celkově ojeté elektromobily s 2349 vozy tvoří zhruba pětinový podíl z celkového počtu elektrických aut, uvedlo Centrum dopravního výzkumu (CDV). V Česku v současnosti jezdí kolem 6,3 milionu osobních vozidel, zhruba 11 000 jich je čistě elektrických.
 

"Češi mají obecně o ojetá auta velký zájem, protože jsou cenově dostupnější než nová vozidla. Až se na náš trh postupně dostanou ze západní Evropy elektromobily druhé a posléze třetí generace a lidé se přesvědčí o jejich spolehlivosti, bude to právě onen sekundární trh, který u nás pomůže zrychlit nástup elektromobility," uvedl pověřenec ministra dopravy pro čistou mobilitu Jan Bezděkovský.

Z celkových 10 797 registrovaných osobních bateriových vozů je v registru vozidel 2349 ojetých aut, jejich podíl tak činí 21,8 procenta. "Přestože z pohledu celkového vozidlového parku tvoří bateriová elektrická vozidla stále jen zlomek, zájem o ta ojetá postupně roste. Během prvního kvartálu letošního roku bylo registrováno 246 ojetých osobních bateriových elektrických vozů, meziročně třikrát více ve srovnání se stejným obdobím loňského roku," podotkl ředitel CDV Jindřich Frič.

Nejvíce ojetých osobních elektromobilů jsou podle statistik CDV značky BMW se 424 vozy, následuje Fiat, Tesla, Nissan a Volkswagen. Z pohledu krajů jsou pak tyto registrace dominantně zastoupeny v Praze.

Podle analýzy CDV, kterou vytvořilo ve spolupráci s inzertním serverem Sauto.cz, bylo na portálu v závěru loňského roku nabízeno 315 ojetých bateriových elektromobilů, jejichž průměrný roční nájezd činil 11.482 kilometrů, medián pak zhruba o 2000 kilometrů nižší.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ZW

Zdenek Wenzel

26.4.2022 22:51
Vážená redakce...Zkopírovat a vložit bez jakékoliv myšlenky.
Tábor odpůrců to poštve a tábor příznivců, ví své...
Dávám tomu oboru hodně času a energie a tady jsem našel jedno veliké moudro: https://www.youtube.com/watch?v=ozwqpNPPXxA
Pro obyčejné řidiče na krátké vzdálenosti i s fotovoltaikou na střeše svého domu to ekonomické vůbec není. Je to určitý styl života a fandím všem, co to dokázali a stali se vlastníci BEV. Možná za pár let se to podaří i mne.
Odpovědět
VP

Václav Příhoda

19.10.2022 22:20
Upřímně, nejsem si úplně jistý, jestli bych si zrovna elektromobil kupoval přes bazar. Je to podobně jako s elektronikou se zabudovanou baterií, člověk si nikdy nemůže být jistý v jakém je stavu a kolik vydrží. S nákupem auta na spalovací motor přes bazar ale určitě problém nemám. Zrovna letos jsem si jedno takto kupoval přes https://www.biginzerce.cz/
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist