https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zasobniky-plynu-v-eu-jsou-naplnene-ze-70-54-procenta-nad-petiletym-prumerem
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Zásobníky plynu v EU jsou naplněné ze 70,54 procenta, nad pětiletým průměrem

5.8.2022 01:36 | BRUSEL (ČTK)
Zásobníky se daří plnit díky dovozu zkapalněného zemního plynu (LNG). EU dovezla v první polovině roku 21,36 milionu tun LNG, loni to bylo jen 8,21 milionu tun.
Zásobníky se daří plnit díky dovozu zkapalněného zemního plynu (LNG). EU dovezla v první polovině roku 21,36 milionu tun LNG, loni to bylo jen 8,21 milionu tun.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Evropské země jsou na dobré cestě k dosažení stanoveného cíle naplnění zásobníků zemního plynu do začátku zimy z 80 procent. Podle údajů organizace Gas Infrastructure Europe (GIE) sdružující evropské provozovatele plynárenských infrastruktur byly zásobníky počátkem tohoto týdne naplněné ze 70,54 procenta. Naplněnost tak překonala pětiletý průměr, který činí 70,32 procenta, a je blízko desetiletého průměru, který činí 71,40 procenta. Náklady na toto doplnění zásob ale budou činit více než 50 miliard eur (1,2 bilionu Kč), což je desetkrát více než činí historický průměr pro naplnění zásobníků na zimu, uvedla agentura Reuters.
 

"EU již začátkem července překonala prozatímní cíl naplnění k 1. září a je stále na cestě k dosažení cíle k 1. listopadu," uvedl analytik firmy Aurora Energy Research Jacob Mandel. Do 1. listopadu mají být zásobníky naplněné z 80 procent, aby měly země dostatečnou rezervu pro zimní měsíce s nejvyšší poptávkou.

Zásobníky se daří plnit díky dovozu zkapalněného zemního plynu (LNG). EU dovezla v první polovině roku 21,36 milionu tun LNG, loni to bylo jen 8,21 milionu tun, ukazují údaje konzultační společnosti ICIS.

Za plnění zásobníků jsou zodpovědné především soukromé firmy. Evropské vlády jim proto nabídly pobídky, aby jim pomohly nakupovat plyn, protože ceny stouply na rekordy. Cena termínového kontraktu s dodáním příští měsíc ve virtuálním obchodním uzlu Title Transfer Facility (TTF) v Nizozemsku se od počátku roku téměř ztrojnásobila kvůli snížení dodávek plynu prostřednictvím plynovodu Nord Stream 1 a napjaté situaci na světovém trhu. Velkoobchodní nákup plynu se tak stává nákladným.

"Hypoteticky by nahrazení plynu z Nord Stream 1 letos v zimě na základě cen termínových kontraktů TTF pro zimní sezonu stálo Evropu přes 50 miliard eur, což je historicky desetkrát více," uvedl analytik firmy Investec Callum Macpherson. Analytička institutu Bruegel Simone Tagliapietrová odhaduje, že Evropa bude muse utratit 26 miliard eur, aby naplnila zásobníky ze současné úrovně na 80 procent.

Mandel pak odhadl, že celkové náklady na plyn do zásobníků v EU od zavedení cílů v červnu činí přibližně 19,8 miliardy eur, pokud by plyn byl nakoupen za spotové ceny v nizozemském uzlu TTF. Očekává, že naplnění zásobníků na současné cíle bude stát dalších 35,5 miliardy eur, čímž celková částka přesáhne 55 miliard eur. Dalších 300 milionů až 600 milionů eur budou činit náklady spojené s využíváním zásobníků.

Podle analytiků by se náklady na doplnění zásobníků mohly přesunout na spotřebitele prostřednictvím stále vyšších účtů za energii nebo prostřednictvím zdanění.

Evropská komise minulý měsíc navrhla všem členským státům, aby od prvního srpna snížily spotřebu plynu o 15 procent. Zásobníky by se tak mohly naplnit rychleji.

Podle banky UBS se zásoby plynu v EU pohybují kolem 78,81 miliardy metrů krychlových. To je stále o 25 miliard metrů krychlových méně, než by podle analytiků banky umožnilo EU přežít úplné zastavení ruských dodávek bez výrazného snížení poptávky.

Česká republika podle premiéra Petra Fialy již požadavek EU na naplnění zásobníků splňuje.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (118)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 08:03
Proč platí Evropa tak kruté zdražení všech energií? Protože v pohodičce využívala levné ruské energie a vyhodila energetickou bezpečnost, i když byla stále varována, i sám Putin říkal: "Evropa mi prodá provaz, na kterém ji oběsím".
Tu válku vyhrajeme a hlavně pochopíme to nejdůležitější: od Rusa nikdy nic nekupovat, i kdyby to bylo skoro zadarmo.
Samozřejmě se to netýká našich vohnoutů a ropáků, ale to je fuk.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.8.2022 08:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokrytecký kolovrátek Hanzl, který byl hlavním podporovatelem energetické politiky, která tuto závislost na zemním plynu způsobila.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 09:35 Reaguje na Jaroslav Studnička
Co to melete furt? Já VŽDYCKY tvrdil, že z Ruska energie ano, ale jen jako doplněk, v žádném případě na nich neviset. Sám Putin říkal: "energetika je dnes i zbraň".
Kdyby hloupí ropáčci poslouchali Putina, když už žerou tu jeho propagandu...
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.8.2022 09:41 Reaguje na Pavel Hanzl
To je tím, že energetice nerozumíte. Protože slavná Energiewende a v zásadě i Green deal rozhodně nepočítala s plynem jako doplňkem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 11:53 Reaguje na Jaroslav Studnička
Počítá s plynem jako přechodným médiem k zelenému vodíku. A nikde tam není napsáno, že se má kupovat v Rusku.
Pokud by ho Evropa kupovala kdekoliv jinde, vůbec žádná krize by nenastala.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 13:21 Reaguje na Pavel Hanzl
A proč ten ply netezi ta Evropa tak, jako dříve???? A další....odkud jinudy byste ten plyn chtěl nakupovat???? Byl tu pokus využívat turkmensky plyn.....Nasucho... ale do toho Ruskak hodil vidle okupaci krymu. Ten plynovod by totiž musel vést oko tohoto.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 14:17 Reaguje na Darth Bane
Evropa má dnes skoro polovinu plynu svého. Z Holandska, Norska, Skotska a co já vím kde, i Poláci něco těží. Ale těžba se tlumila, protože Putin je ten drogový dealer a srážel cenu tak, aby bylo levnější jej kupovat v Rusku. Prostě si nás dlohodobě chystal.

Dnes to jede z celého světa od Kataru, SA, Alžíru, USA, Nigérie, nově Izrael - Egypt a co já vím?
Prostě všechno přeorganizovat v takovém objemu je skutečně problém a letos to bude asi masakr, ale jak se zbavíme zrůdy úplně, jsme v pohodě.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 15:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Evropa jo, i poloostrov Jamall je ještě Evropa. Jinak ale Evropa není žádný ekonomický subjekt, tím je E U. A ta produkuje 44 miliard kubíků plynu ročně, v roce 2008 to bylo ještě 126 miliard kubíků. A spotřebovává 397 miliard kubíků, takže sobě stacna není z poloviny ale s bídou z 11 procent. A co se týče Nizozemí, je to čistý importer, který dováží skoro polovinu spotřeby. GB, kterehozto je Skotsko součástí, je dnes rovněž čistý importer, dováží cca 60 procent spotřeby. Ani jedna země EU není v plynu sobestacna, tudíž jej ani nevyvazi. Polsko těží 4 miliardy, spotřebovává 23 miliard. Takže co furt zkoušíte?????
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 15:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Izrael spotřeboval v roce 2021 11.6 miliard kubíků, vyprodukovat nula. Je čistý importer, obdobně jako CR. Co máte dal, zoufalce?????
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 15:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Egypt...67.8 miliard produkce , 62 miliard spotřeba . Exportovat tedy může necelých 6 miliard. Jak říkával pydla, zdroje jsou :)
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 09:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Lzete Hanzle, tady je asi ta 10 svědků. Yy jste tu především Lobo ale za čínské uhlí, (vy to tedy nazyvate FV panely), a za rusky plyn, tak tady nelzete. Ten rusky plyn jste nazýval odchodem od uhlaku, a oponenty, kteří poukazoval na rizika, jste nazýval rozpaky, nyní wohnouty. Já toho D-Fense čtu, a my na diskusi tu máme problém, že máme co do činění s ICHTYLEM, reprezentovanym vaši osobou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 11:55 Reaguje na Darth Bane
Pokud si někdo fve panely plete s uhlím, tak sorry jako, nemám slov.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 12:20 Reaguje na Pavel Hanzl
FV panely jsou vyrobeny z energie čínského uhlí. S tím toho mnoho nenadelate.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 14:18 Reaguje na Darth Bane
Leda, že by nebyly.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 15:58 Reaguje na Pavel Hanzl
A proč se tedy vyrábí v čímě?
Odpovědět
ZK

Zan K.

5.8.2022 13:51 Reaguje na Pavel Hanzl
"energetika je dnes i zbraň"....
Správně. Proto také dnes většinu té zahraniční těžby drží v rukách americké globalmonopoly a kde ne, tam dělaj "majdany".
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 14:48 Reaguje na Zan K.
Co to je globalmonopol vy mysliteli????? Slovo monopol vyjadřuje postavení na trhu, nikoli nějaký subjekt. A už z principu může být pouze jeden, hlupaku. A největší tesařské subjekt na světě je Saudi Aramco, kde byla americká účast někdy tak do konce 60.let. Jinak další obr tezici v mezinárodních vodách je třeba BP, která je cokoli jiného, než americká, stejně jako Royal Dutch Shell. A víte, která firma je největší kontaktovat ropných společnosti na ultrahlubokem mori??? Je to švýcarský Transocean. Takže si své rusacke bláboly račte vytknout mezi parohy.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 17:54 Reaguje na Zan K.
Aha, třeba v Kanadě, že???? Ta má tě ropy totiž nejvíc.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 09:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, a proč se ta Evropa odnaučit používat svoje vlastní energetické zdroje, co???? Protože zelené běsnění, ze???? Proč najednou potřebuje plyn, když jste tu vy zelení mudrcove hykali O-ze, O-ze, veškerou energetickou problematiku jste redukované na výrobu elektrické energie?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 11:57 Reaguje na Darth Bane
Plácalismus jak dycky, máte to zase rusky naopak. Právě s grýndýlem ze silně zvyšuje využívání evropských zdrojů a ve finále bude Evropa zcela nezávislá.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.8.2022 12:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Až na to, že to celé začalo odstavováním domácího uhlí přes jaderné elektrárny a se vzrůstající závislostí na zemním plynu s vizí, že někdy v budoucnu zemní plyn nahradíme něčím jiným...

Tedy závislost se zvyšovala, nikoliv snižovala !!!
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 13:17 Reaguje na Jaroslav Studnička
Navíc to akcelerátor tím, že Produkce plynu v EU klesla za posledních 12 let asi o 60 procent.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.8.2022 14:26 Reaguje na Darth Bane
Souhlasím, pomyslné nůžky mezi domácími zdroji a zdroji závislými na dovozu se výrazně rozevírali.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 14:21 Reaguje na Jaroslav Studnička
To jsme řešili už asi stokrát. Začalo to mohutným budováním OZE a pak se odstavovaly špinavé zdroje, když byla náhrada.
Jenom Němčouři odstavovali jádro, ale spotřebu plynu měli největší v roce 2008, takže zase lžete jak dycky.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

5.8.2022 14:31 Reaguje na Pavel Hanzl
A pak jim poklesla, ještě před grýndýlem, a teď ruku v ruce s tou zelenou taškařicí zase leze nahoru:-))). Jistě, s covidem tam byl dílčí pokles.

Tohle zkoušejte někde v jeslích, trumbero.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.8.2022 14:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Naposledy v diskuzi pod článkem, viz link, vám bylo zcela jasně doloženo, že absolutně nevíte o čem je řeč a pouze lžete.

https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/gazprom-si-na-ctvrtek-zarezervoval-nizsi-kapacitu-pro-tranzit-pres-ukrajinu#diskuse

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.8.2022 07:28 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ruské šachmaty nutné pro vydírání a vyhánění cen plynu do astronomických výšek.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 16:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to jsou ty "špinavé zdroje" To je ten plyn, který EU těžila, a už netěží? A jaká je tedy za ten nevytěžený plyn náhrada? Annalena Baerbock tvrdí, že žádné OZE Hračky Německo nepsasí, že na topení potřebují plyn. Takže jak?
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 12:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, při čtení vašich příspěvků cítím i přes monitor ejakulat sovětských důstojníků. Skoro bych řekl, že jediný sovetofil jste tu vy sám. A jak dychnete, je to z vás cítit i přes ten monitor, a já mám čich dobrý. Můj kocour ještě lepší, a mnouka to samé, co já.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 13:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Severní Korea je také v mnoha ohledech sobestacna. EU převzala strategii této.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 13:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Ty evropské zdroje jsou ty čínské FV panely, jo??????
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 14:26 Reaguje na Darth Bane
Evropské fimy vyrábí bambilión fve panelů ročně, větinou mimo EV ropu a to fakt asi dost v Číně. Ale svoje vlastní pod dohledem svých lidí. I třeba Malina group.
O úžasnosti Číny se stačí přesvědčit v rozhovoru nějaké óbršéfky americké firmy, když jí vyčítali, že Číňani prodávají Rusům čipy.
"Zavřeme je, což můžeme, protože téměř všechny čipy na světě i v Číně se vyrábějí s použitím amerického vybavení a softwaru, a já hodlám tento závazek splnit, pokud to bude nutné," řekla.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

5.8.2022 14:33 Reaguje na Pavel Hanzl
"Evropské fimy vyrábí bambilión fve panelů ročně, větinou mimo EV ropu a to fakt asi dost v Číně. Ale svoje vlastní pod dohledem svých lidí."

... aha, takže soudruzi v ČLR do toho vlastně nijak nezasahují a vůbec nemohou mluvit.

Jako, ten byl dobrej:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.8.2022 07:31 Reaguje na Svatá Prostoto
Jak do toho zasahují čínští soudruzi fakt netuším, ale ty technologie jejich nejsou. Pokud je ještě neukradli. Nevím, co vlastně Číňan vymyslel, ale bylo toho asi silně pomálu.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 14:55 Reaguje na Pavel Hanzl
A proč mimo Evropu Hanzle???? Tedy když se odpoutam od toho, že lzete. Že by proto, že je ta výroba neekologicka, energeticky náročná, a je na to potřeba hafo stabilní energie z čínského uhlí, tudíž v Evropě energeticky a environmentalne neudrzitelna????
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 15:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Hunzlingu, malina group, jsou garazisti, kteří nakupují ty články a jejich výrobní vstup spočívá v tom, že na rezacich mostech naformatuji ten nosné element, pak na to nalepi ty nakoupené clanky, který jsou pro ně výrobně Španělska vesnice, pak uriznou na jiným mostě to krycí sklo, narezou ten rámeček, a sesadit to dohromady. A to vše na strojích z Japonska nebo Koree. Kde je tedy to evropské hitech?????
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 15:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenomže my se nebavili o USA, ale EU. Takže co tak úžasného EU produkuje, vzhledem k tomu, že má 500 mil obyvatel????
Odpovědět
kk

karel krasensky

5.8.2022 11:50 Reaguje na Pavel Hanzl
páne Hanzl stejně jako vy i já sdílím obavy z Ruska.Vždyt mohou na uzemí EU proniknout Čepiga a Miškin a zásobníky s metanem vyhodít do povětří stejně jako Vrbětice v roce 2014
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

5.8.2022 14:29 Reaguje na Pavel Hanzl
"Tu válku vyhrajeme ..." ... zde Hanzl.

A zde ... "a když přišli k nové tlupě tlačící se před manifestem, Švejk
výkřikl:
„Císaři Františkovi Josefovi nazdar! Tuhle vojnu vyhrajem.”
Někdo z nadšeného davu narazil mu klobouk přes uši a tak za
sběhu lidu dobrý voják Švejk vkročil opětně do vrat policejního
ředitelství.
„Tuhle vojnu vyhrajem docela určitě, opakuji to ještě jednou,
pánové!” s těmi slovy rozloučil se Švejk s davem, který ho
vyprovázel."

... aneb kouzlo nechtěného:-))).

Odpovědět
sv

5.8.2022 22:42 Reaguje na Svatá Prostoto
Zkus si pročíst rusácké diskuze třeba na topwar, prostoto, pak uvidíš, kdo tohle vykřikuje.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

5.8.2022 09:29
Přeorganizovat dodavatelské řetězce není jednoduchost na týdny. Některým pomoci už nejde.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 09:37 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Jsem zvědavý, jak s tím pohnou ty nové plovoucí terminály na LNG, které se mají spoustit na podzim. To by mohlo být s ruským plynem vymalováno úplně. nebo aspoň z velké většiny. Stejně to na podzim zarazí celý, už nemá co ztratit.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 09:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Nijak, když pojede LNG na 200 procent, tak nahradí rusky plyn asi z 20 procent. Ale vás nějaká kvantifikace problémů nikdy nezajimala.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 12:00 Reaguje na Darth Bane
Dnes je v Evropě plynu dost a to z Ruska jde od loňska max. 40%, dnes sotva 20%. A zásobníky se plní. Zkuste odhadnout, kde se ten plyn bere? Z Paroubkova Marsu?
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 12:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to znamená dost Hanzle???? Dost na to aby mohl být odstavení vás plynový kotel uprostřed léta asi ano. A druhak, hlupaku, téměř všichni alternativní dodavatele mají ověřené zásoby asi tak na 10 až 12 let současné produkce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 14:29 Reaguje na Darth Bane
A co? My musíme přežít tuhle zimu. A 10 let nemůže Rusko vydržet, tou dobou tam bud asi povícero rozumných států, se kterými se kšeft udělat dá a Evropa bude potřebovat toho plynu minimálně. Navíc, co píšete, je blbost jak dycky.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 15:06 Reaguje na Pavel Hanzl
.....a co si myslíte, že bude příští zimu a ty další jinak, kromě odstaveniPrunerovske jedničky a Detmarovic?????
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 16:29 Reaguje na Darth Bane
Pokus se to u nás zase nezdupe a nevezme to do ruky loupeživý estébák, který na 8 let totálně zablokoval vývoj naší energetiky, tak může nastat: velmi rychlý rozvoj FVE ve všech provedeních, rozvoj VE na větrných místech, výroba plynu z odpadového plastu, možná i zelený vodík a jiné nové méně známé postupy. Každopádně se staví nerminály na LNG, budou nabíhat nové smlouvy. Bude se snad začne stavět nová jaderka, Dukovany ale nevidím reálně (není tam voda).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 12:03 Reaguje na Darth Bane
Plácalismus jak dycky. Dnes je plynu dost, ale silně se šetří, antož je drahý. Pokud se rozjedou ty terminály v Holandsku a Německu (propojené na OPAL), tak jedem má kapacitu 8 mld. kubíků a ten druhý nevím, asi to samý. To už mužik ostrouhá snad úplně.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 12:57 Reaguje na Pavel Hanzl
A proč tedy uprostřed léta, když jedou ty OZE , v Německu na plný pecky, tak se vypíná tepla voda na koupališti, co???? Vždyť na to dle toho, co píšete, není ten plyn potřeba.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 14:29 Reaguje na Darth Bane
Plní se zásobníky na zimu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

5.8.2022 14:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Voni to nemají napojené na OZE? Voni? Zelení průkopníci z Říše?

To nemyslíte vážně!!!

:-DDD
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 15:09 Reaguje na Pavel Hanzl
FVE, které jedou na plný pecky plní zásobníky na zimu???? Vy jste si přiznal trošku přes míru tureckého medu, a zertujete, ne???? A kde jsou ty bambiliony pretoku Jensen čekající na ty elektrolyzery?????
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 15:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Plní zásobníky plynu pomocí FVE, jo????? Takže otázka. . Kde tedy jsou při dnešním počasí ty ohromný pretoky OZE, nalezené čekající na elektrolyzery??? Není to náhodou tak že ty slavný OZE ani ve špičce nejsou schopny pohánět cokoli jiného, než počítače a mobilní telefony, a to ještě jenom přes den?????
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 16:10 Reaguje na Darth Bane
Rozumíte aspoň trochu číslům? Jenom fve v Německu udělá ročně přes 40TWh elektřiny. Vítr asi 230 TWH, spotřeba celého Německa je někde na 500TWH, celé ČR spotřebuje 75TWh.
Pokud to nechápete, máte smůlu. Jednodušeji to vysvětlit neumím.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 16:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Rozuimíte tochu číslům??? Vy je neumíte ani číst. Renewables generation v Německu žádných 230 TWH, ale 117,7 TWH, a fotovoltaika 49 TWh. Takže panýlky + Vrtulky 166,7 TWh. To je přepočteno na jednoho obyvatele Německa bratru krásných 2083 Kwh. To není moc co??? A nyní to otočíme....plyn 90,5 miliardy kubíků to je bratru 950 TWh energie, ropa 746 milionů barelů to je bratru 1284 TWh, a uhlí - 903 TWH. Takže vrtulky + panýlky 166,7 TWh, Fosil bratru 3137 TWh. Z toho tak Ňák hunžlíku vyplývá, že vrtulky a panýlky se na celkové energetické bilanci německa potácí na úrovni statistické chyby HAHAHAHAHA!!!!!!!!
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 16:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Hunžlíku, Napište si pod sebe 50 x větu...."Elentrická energie, nerovná se energie" A najděte si nějakého migramta, který Vás po každé větě požádně přetáhne gumovou hadiznou po kotrbě, aby se Vám rozsvítilo. Hloupý hunžlíku, v Evropě je ENERGETICKÁ KRIZE, nikoli KRIZE VYROBY ELEKTRICKÉ ENERGIE. Zkuste někoho poprosit, aby Vás kopl do čenichu, aby se Vám rozsvítilo. Elentrická energie se podílí na celkových energetických tocích Německa asi z 16 procent - úplně stejnou debilitu udělal o kus Výš Vinkler, asi jste indoktrinován bolševickými soudružkami učitelkami.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 16:33 Reaguje na Pavel Hanzl
A nyní ČR jo??? Plyn 9,5 miliardy kubíků - 99,5 TWh, ropa 69 milionů barelů - 119 TWh, uhlí 149,9 TWh. Suma CR fosil - 368,4 TWH energetického toku.
Odpovědět
sv

5.8.2022 22:45 Reaguje na Darth Bane
To je kvantifikace jak bércový vřed, který má covidový strašpytel puťka místo nohy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.8.2022 07:34 Reaguje na
Místo hlavy.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

5.8.2022 09:57
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

5.8.2022 10:04
omlouvám se Vám všem, ale pořád tomu nějak nerozumím, Ruský plyn je pro Německo a ostatní země EU dobrý, pro nás špatný, tak bereme plyn Z USA a bůhví odkud 3X a více držší, než v tom Německu. Jiný plán není a z celé této mašinérie profitují jiné země a to nemluvím o tom, že spřátelené, zrovna Německo a USA. Jakékoliv embargo na Rusko skrouhlo plošně Evropu, opět z dílen USA, Kanady a za podpory EU. Jiný plán nebyl vytvořen. O ekologické zátěži při dovozu plynu přes moře ani nemluvě. Z druhé strany chce pan Fiala jít cestou jádra - atomu, aspoň takto se vyjádřil naposledy a tak se ptám, proč palivo pro naše atomové elektrárny, dovážené letecky z Ruska přes Ukrajinu na vyjímku je dobré a plyn z Ruska je špatný?
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 10:16 Reaguje na Milan Vítkovič
Pane Vítkovicí , je to jednoduché. Nejde o to, jestli je rusky plyn dobrý nebo špatný, problém je, že ho jde do Evropy asi 20 procent toho, co je obvykle. Pokud se ptáte, pro c je rusky plyn špatný, tak snižte svým ratolestem množství jídla na pětinu, a pak si od nich nechte pokládat otázku, proč je to jídlo od vás špatne. Jo, a asi jde o peníze, že. Když Ukrajina Rusku podlehne, a Rusaci vrhnou do CR, což už deklaroval, budete spokojen, pokud vám z domu nechají pouze jednu stěnu, ve které jsou dveře, k těm bajonet pripichnou vašeho synacka, a dcerusku náplní ejakulatem?
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

5.8.2022 10:33 Reaguje na Darth Bane
Děkuji za vysvětlení, jen se mi úplně nechce souhlasit s Vaší poslední větou, kteréžto použité válečné technologie na našem území ČSR náleželi výhradně Benderovcům v oblasti Slovenska. Osobně si nedělám iluze o Ukrajinském, ani Ruském válečném umění a způsobu jejich diplomacie, ale jistě dobrá poznámka, hodná rozsáhleší debaty, která do této diskuse jistě nepatří, takže se ji velmi rád vzdám.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 10:58 Reaguje na Milan Vítkovič
No, jde o to, čemu říkáte naše území....to současné konci na řece Moravě, ale za časů Banderovcu to byl pouze protektorát. A pokud za -naše- dobové uvažujete Slovensko, pak na roven tomu je i Podkarpatska Ukrajina. ...... a spolehněte se, že tam to nebyla vypadá Banderovcu. Krom toho, nejstarším Ukrajinci, stejně jako Rusovi je max 31 let, všichni starší jsou Soveti, a bývalý sovet je totéž, jako bývalý cikán. Já sovety neselektuju, nejsem Mengele, pro mne je to jedna verbez, která neumí číst písmo civilizovaneho světa, domlouvá se různými argoty hrdelní praslovanske hatmatilky, smrdí po cibuli, a je poháněná samohonkou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 14:33 Reaguje na Milan Vítkovič
Asi vůbec netušíte, kdo byli Banderovci.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

5.8.2022 16:47 Reaguje na Pavel Hanzl
myslel jsem Pavliku tyto Banderovce viz odkaz. Nemyslelo se nic moderního z dnešních dob.
https://www.vhu.cz/vpad-banderovcu-na-uzemi-ceskoslovenska-v-letech-1945-1947/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 18:49 Reaguje na Milan Vítkovič
Silně bolševicky podané, dost zásadních informací tam není (boj Banderovců proti Němcům, masakry sovětských komsomolců v banderovských uniformách, vůbec pominuli nejkrutější hladomor všech dob a všeho lidstva který rozpotal Stalin na Ukrajině atd. atd. atd. atd.) a hlavně tam není asi to nejdůležitějšího: proč se snažili někteří Banderovci prostřílet přes naše území do Americké okupační zóny v Rakousku.

Ukrajinci jsou národ nejrutěji masakrovaný za celé 20. století a v tomhle to není o nic lepší. V tomhle světle se jejich tvrdost a nenávist k Rusům lze velmi pochopit.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 10:24 Reaguje na Milan Vítkovič
Fiala je samozřejmě akorát zvanil, cesta atomu tak jak ji chápe on, a ostatní humanoide spočívá v tom, že je proti tomu, aby se JE předčasně odstavíly. A další, proč generuje lež, že jaderné palivo se bude brát z Ruska na věky věku, amen???? JE se na celkové energetické bilanci CR podílí několika jednotkami procent, a jen pro náhradu těch 9 miliard kubíků plynu by bylo potřeba postavit dalsich 11 Temelinskych bloku. Pro náhradu ropy dalších 13, a pro náhradu uhlí asi 8. Táže kde vidíte nějakou cestu jádra, kterou zde deklaruje????


Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

5.8.2022 10:38 Reaguje na Darth Bane
V jaderných elektrárnách bylo vyrobeno 36,9 % energie v r. 2020.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 11:04 Reaguje na Miroslav Vinkler
Napište si 50x pod sebe větu......energie nerovná se elektrická energie. Vaše tupé lži, že ropa plyn a uhlí se používá pouze pro výrobu elektřiny, jsou zcela mimo.


Mimořádně tupý Vinklere, pouze necelých 18 procent energetických toku CR je realizováno prostřednictvím elekriny, ostatní jdou jinudy. Kolik je 36.9 vynasobeno 0.18 vy tupé stvoreni???? Je to necelých 7 procent, vy protosovetsky hlupaku.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

5.8.2022 11:51 Reaguje na Darth Bane
Pochopitelně k tomu přispívá i skutečnost, že od začátku války rubl sílí, teď je asi na dvojnásobku předválečné hodnoty. Celkově se teď ruské ekonomice poměrně dobře daří.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 12:07 Reaguje na Miroslav Vinkler
Máte to celé zase naopak, jak dycky. Proč si někdy nepřečtete najaký normální článek a proč pořád žerete jen tu ruskou demagogii?

https://www.tydenikhrot.cz/clanek/putin-znicil-ruskou-ekonomiku-jeho-rezim-konci-tvrdi-norsky-expert?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=789101&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

https://www.newstream.cz/money/ruska-ekonomika-se-nezadrzitelne-hrouti-navzdory-tomu-co-tvrdi-putin

Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.8.2022 12:32 Reaguje na Miroslav Vinkler
A je to tu zase. Skutečnost ruských podržtašek, aneb Pohádky o silném rublu a dobře fungující russké ekonomice. :D

Už jsem našel ty nové noty z Petrohradu:
https://ct24.ceskatelevize.cz/specialy/rusko-ukrajinsky-konflikt/3519975-kreml-vydal-prirucky-k-sireni-propagandy-vytvareji
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 12:35 Reaguje na Miroslav Vinkler
CO MAJI CO DELAT gigawatthodiny , exajoule s rublem, vy mysliteli???? Vy jste tady že sebe udělal stejného dementní, jako Hanzl, ten také dole tvrdí, že Němci veškerou ropu, plyn a uhlí využívají k produkci elektriny .
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 14:35 Reaguje na Darth Bane
Co to mektáš, ty fakt neumíš číst?
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 17:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
Winklere, kolegyně jezdila loni na výstavbu fabriky do UFy, a zbylo ji asi 25000 rublů. Kam Vám je mám odvézt, aby stě mi za to na dlaň vyklopil 15 000 Kč???? Podle toho, co píšete, by to musel být pro vás ultravyhodny kšeft.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

5.8.2022 10:43 Reaguje na Darth Bane
Cestu jádra v takovém rozsahu právě nevidím , proto jsem chtěl znát odpověď na to, co proklamuje předseda vlády, jakou jeho osoba, nebo slova mají reálnou vážnost vzhledem k tomuto stavu. Vím, že se plánuje a pracuje na znovuotevření našich uranových dolů, mají bohužel problém s těžními stroji, ovládanými z povrchu, neb se jim po 14 dnech vytaví kamery. Problém vidím leda v tom, že všichni kolem mají jasný plán co všechno zakázat, omezit, zrušit, ale nějak tu chybí plán, čím to nahradit, nebo co změnit, aby se ušetřilo. Máme vodní toky, máme vítr, máme slunko, je tu ledacos, ale nikde jsem se nedočetl, že by povodí nějakým způsobem hromadně začalo povolovat stavbu soukromých vodních elektráren, nebo byla vytvořena motivace nulové platby na 50 let za vodní právo a podobně. Vše je postaveno pouze na jednom, máme všechno, ale za tyhle peníze, takže peníze, nebo život, to je politicko- ekonomický plán, jak z pohádky Alibaba a 40 loupežníků.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 11:16 Reaguje na Milan Vítkovič
Pane Vítkovicí, v prvé řadě je potřeba si vzít počítadelko, a začít přesouvat vlastovicky. CR má nějakou spotřebu ropy, plynu a uhlí, a to generuje nějaký energetický tok, který my využíváme s intenzitou, která nám vyhovuje. To je o řeči čislicek, ničeho jiného. Prostě kdo chce nahradit v zimě a v noci 24 kW plynové kotel fotovoltaikou, tak ať to zkusí, a prezentuje výsledek. Volno spoustě lidem nedochází, že i tenhle pitomé kotel jede pouze pár měsíců v roce, a pak bláboly nesmysly. Vy si opravdu myslíte, že nějaký čurek za vesnici s průtokem 200 litrů za sekundu má potenciál, který nahradí tisíce kubíků plynu, desítky tisíc litrů nafty a benzínu, stovky tun uhlí, které ta vesnice spotřebuje za rok????
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

5.8.2022 11:49 Reaguje na Darth Bane
Přesně rozumím tomu co píšete, čúrek byl jen příklad, dalším příkladem můžou být vodní a větrná čerpadla na vodu, která se tu vyráběla pro velké společnosti a obce už před více, jak sto lety, každý kousek k dobru vnímám, jako přínos. Chtěl jsem pouze poukázat na skutečnost, že se zde plánovitě neřeší strategie energií a to už od privatizace,dnešní systém je peníze, nebo život. V konci to znamená odliv podnikatelů, kteří stěhují svoje podniky do jiných zemí, tudíž několikanásobná škoda v hospodaření státu a příjmů z daní. Je to kruh, který se jednou přestane točit, máme pořád svoji korunu, která nemá cenu prdu a je krytá dalším prdem. Pak to bude teprve zajímavý.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 12:52 Reaguje na Milan Vítkovič
Noooo, řeší a neřeší. A otázka do pranice.......je nějaký politicky tlak že strany obyvatelstva, aby se nějaká energetická koncepce v dlouhodobém horizontu řešila???? Pokud vím, tak za posledních 32 let pouze jedna strana a pouze jedno období měla energetiku ve svém volebním programu, a pouze dva vrcholni politici sklonovali slovo energetika. Víte, kteří to byli?????
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 12:54 Reaguje na Milan Vítkovič
Při vší úcte.... zkuste ten odliv podnikatelů nějak konkretizovat.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 13:38 Reaguje na Milan Vítkovič
A myslíte, že to opravdu řeší kousek k dobru? Já mám otázku..... představte si pokus. Vezměte deset lidí, dáte je do jedné místnosti, a dáte jim tam potraviny pro deset lidí na rok. Když po roce otevřete tu místnost, kolik tam najdete živých lidí?? A nyní ten pokus zmodifikujeme. Deset lidí ponechate, ale potravin jim tam dáte jenom pro pět lidí. Kolik tam bude živých lidí po roce???? A nyní ještě jedna modifikace....deset lidí, potravin pro pět lidí, a deset beden ručních granátů. Kolik tam bude po roce živých lidí???? Takže jak vidíte, troška k trojce nepomůže. Buďto tam bude dost pro všechny, nebo zářvou všichni.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

5.8.2022 11:52 Reaguje na Darth Bane
K tomu nevyuzitemu hydroenergetickemu potencialu ceskych rek. Da se dobre odhadnout myslenkovym
pokusem - kdy v Hrensku postavime rekneme 150 metru vysokou prehradu. Vic elektriny z ceskych rek moc nevydolujeme. No a vykon takove elektrarny by byl rekneme 6 krat (trikrat vetsi prutok Labe v Hrensku a dvakrat vyssi prehrada) vetsi nez Orliku. Kolik procent energie CR dava Orlik? (jasne, jeho role je ve spickovem provozu.) Nic moc! No a v realu - kdyz odecteme fungujici zarizeni - je te nevyuzite vodni energie sotva tak desetina takto odhadnuteho mnozstvi, Za cenu ohromnych nakladu, zniceni zbytku ceske ricni krajiny a ztraty velkeho zatopeneho uzemi mest a vesnic
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 12:31 Reaguje na Miloš Zahradník
Super názorná argumentace.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

5.8.2022 10:56
Tyhlety prumery... Bojove akce na Ukrajine jsou prece letos taky vyrazne nad petiletym i desetiletym prumerem ;)

Naplněnost tak překonala pětiletý průměr, který činí 70,32 procenta, a je blízko desetiletého průměru, který činí 71,40 procenta. Náklady na toto doplnění zásob ale budou činit více než 50 miliard eur (1,2 bilionu Kč), což je desetkrát více než činí historický průměr
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

5.8.2022 10:58
Strategie je dlouhodobý plán činností zaměřený na dosažení nějakého cíle.
Energetická politika EU potom žádnou strategii nezná, využívá se pouze taktických módních výstřelků - nyní například OZE - které ovšem z podstaty věci nemohou tvořit páteř evropské energetické soustavy.

Například politika vlády USA se soustředí na koncept „energetické dominance“, který odráží strategii maximalizace výroby energie, rozšiřování exportu a vedoucí postavení v energetických technologiích. Což se daří a USA se z dovozce staly exportérem energie, a to a pouze jenom díky frakování.

Například EU deklaruje "strategii" takto : Cílem Strategie energetické bezpečnosti EU je stát se energeticky „nezávislejší“ úsporou energie, výrobou většího množství místní (OZE) energie, dostupnou a bezproblémovou přepravou elektřiny a plynu mezi zeměmi EU a dobrými vztahy mezi dodavateli a výrobci. (!??) Šachista by to označil za dvojsečný a v důsledku prohrávající tah celé partie.

Každý bloud včetně pana Hanzla musí chápat, že nejde o skutečnou strategii , ale zbožné přání postavené na velmi vratkých základech.
Oč je horší režim v RF než Katar, Kongo atd., které mají posloužit jako náhrada za ruský plyn. Odpověď zní , že v ničem. Stejný humus.

Anebo zde : "Aby byly splněny nové cíle EU v oblasti energetiky a klimatu pro rok 2030, musí členské státy stanovit 10letý NECP na období 2021 až 2030."
Povšimněte si zejména "nových cílů". Je to stejné jako když Hitler v srpnu r.1941 nařídil wehrmachtu změnu operačního plánu ,pozastavit útok na Moskvu a obklíčit RA na jižní Ukrajině."
Ten ztracený čas potom vedl ke ztrátě bitvy o Moskvu a de facto rozhodl o neúspěch celého východního tažení.

Tzv. strategie EU v energetice nás spolehlivě dovede k jejímu rozkladu během deseti let. Na to si vsadím .
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 12:20 Reaguje na Miroslav Vinkler
Máte to celý naopak, jak dycky. Právě EU má tuhle strategii velmi podrobně zpracovánu a taky podle ní jede, pokud není zrovna ve válce s mužikem.
Zbytek je plácalismus o ničem, jenom rozdíl mezi Katarem A Ruskem? Jako mezi Norskem a Hitlerovým Německem v roce 1938.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 12:42 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jak dlouho myslíte, že USA tu pozici udrží???? Podle stavu ověřených zásob je to o něco málo více, než dekádu.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 12:47 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pokud se ptáte, čím je horší režim v Rusku než v Kataru, tak odpověď je velmi jednoduchá.... u Kataru nehrozí, že vám přistane na dvorku spuntovka s atomovou hlavici, u Ruska jo. Stejně tak kanárské voják je trošku moc daleko na to, aby vám pripichnul bajonet spratecka ke dveřím, a naplnil dcerusku ejakulace na rozdíl od toho ruského. KAPIS, TRDLO????
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

5.8.2022 17:15 Reaguje na Darth Bane
Nemáte předky v Polsku? Když Šnejdárek šel na poláky, taky o něm tvrdili, že pojídá svoje nepřátele, vypichuje jim oči a jí malé děti.
Jinak přidávám hezký pořad o těch atomovkách, tudíž je velkou otázkou odkud to nebezpečí vlastně hrozí.

https://www.youtube.com/watch?v=2NEf8YIOqmQ&t=2806s
https://www.youtube.com/watch?v=KYsGzUcRlUk
https://www.youtube.com/watch?v=ioS8t_Awskg&t=1477s
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 19:31 Reaguje na Milan Vítkovič
Ne na Slovensku. Dědeček byl velmi, velmi významný odbojar, po kterém je pojmenován park, ulice a memoriál v boxu. Byl mu udělen rád SNP prvního stupně, a také československý válečný kříž. Kromě toho ve zvolení před železniční stanici stojí jeho busta. A ještě....Víte, proč najednou nemají rusaci problém se zásobováním bojujících jednotek? No, protože obyvatelstvo Mariupolu a okolí odvezli do ruských spiziren v oblasti Krasnodaru.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

5.8.2022 20:02 Reaguje na Darth Bane
Jsem rád, že jste byl ve vysvětlování ke mě slušný a trpělivý, buďte na svého dědu pyšný a poprosil bych, když to jen drobet půjde, pokuste se být slušný a trpělivý i ke všem ostatním. Chápu, že každý jednotlivý člověk má nějakou životní bolístku a ke svému chování i vyjadřování má nejaký důvod, který my ovšem neznáme, protože jsme nežili život toho druhého. Dělejte svému dědovi čest! Hodně stěstí a vespolek všechny zdraví Míla
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 20:44 Reaguje na Milan Vítkovič
Pane Vitkovici, vy jste tu nový, a jak jsem pochopil jste odborník na hašení. No, a když půjdete hasit do muzea v centru města, tak ne s C4, ale pokud půjdete na hořící ropný vrt, tak se ta C4 může hodit. No, a stejně já, když jdu čistit zdejší ictylskou zumpu, beru gumové skafandr, dostatek desinfekce, drátěné kartáč a kanalizační čistič. S pugetem a ve fraku to jde blbě. Mimochodem, naprojektoval jsem před 5 lety provozní soubor na sušení dřevěných třísek, a to by se vám jako Hasiči líbilo, jak z toho po měsíci provozu vyletěly plameny dvacet metrů vysoké. Naštěstí většinu uhasil instalovány stabilní Hasiči systém.
Odpovědět
sv

7.8.2022 03:01 Reaguje na Milan Vítkovič
Prozatím to vypadá, že ty máš příbuzenstvo v rusácku, kterým tě covidový strašpytel puťka vydírá. Kolik po sobě zanechal Šnejdárek vybombardovaných divadel, nemocnic nebo celých měst a kolik spoutaných a následně zavražděných osob? Kolik unesl poláků? Pro info, ukrajinců puťka unesl 800 000.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

5.8.2022 11:13
Anebo poslední výkřik EU do tmy z dílny jejích energetických ministrů. U nás bankéř Síkela, jinak "eso na energetiku", květen 2022.

" Minulý týden Evropská komise zahájila svou Mezinárodní energetickou strategii, která zahrnuje plán REPowerEU.
Plán vytyčuje ambiciózní příběh, že EU může mít všechno – klimatický přechod od fosilních paliv, energetický přechod s cílem diverzifikovat své dodavatele a ovladatelné ceny energie. Soustředí se na pět cílů, kterými jsou energetická účinnost, geografická diverzifikace energetické závislosti EU, zrychlující se přechod k čisté energii, inteligentní investice a zvýšená připravenost na budoucí energetické šoky."

Opět si povšimněte formulace " ambiciózní příběh, že EU může mít všechno ".
Tak to už je na svěrací kazajku a dlouhodobý pobyt v blázinci . Důkaz jak to dopadne, když odbornou strategii vytyčí politici nemající páru o branži.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 12:23 Reaguje na Miroslav Vinkler
Evropa může mít všechno, pokud mákne a nejlépe by bylo vyhnat vohnouty do Ruska, aby furt neškodili a nepodráželi.
Pokud dokáže obrovská Německá energetika jet z poloviny na OZE už v roce 2022, tak tu problém skutečně nevidím.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 12:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Vrchní německá soudruzi brcalnice Anallena Šílená první tuhle tvrdila, ve problém v Německu není ten energetický čárek reprezentovany elektřinou, ale ta řeka energie, kterou teče ten zbytek. Ona to tedy řekla jinak, ona prohlásila, že Německo je v dupe, ať ty tři poslední jaderný poběží nebo ne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 16:03 Reaguje na Darth Bane
Celá Evropa, natož USA, jsou v dupě už od Leninových dob, za komára to soudruzi mleli pořád. A jak to dopadlo. V dupě jsou soudruzi a USA a EU jsou na špičce a bohaté.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 16:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, tak Německá ministryně zahraničí, a vrchní brčálnice je soudružka, tak to potom jo:) A Hunžlingu, vysvětlete mi, proč si Habbeck objednal u Basfu desítky tisíc tun zelený barvy - ze by proto, aby z černého a hnědého uhlí udělal uhlí zelené, co?
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 13:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenomže Evropa nemakne, není kdo by tu maknul, že. Nebo vy snad pozorujete ve svém okolí něco jiného???? Já všude vidím experty na zaujímají postojů, vysílání signálu, zvaneni, tvorbu strategii a deklaraci, produkci udernych hesel, a to je asi tak vše. Ano, CR, kdyby makla, a zprovoznili do deseti let osm Temelína současné velikosti, a k tomu využila 1.8 GW geotermální potenciálu české tabule, tak je z poloviny z toho venku. Máte pocit, že na něčem takovém maká????
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 15:57 Reaguje na Darth Bane
Netuším, co znamená "deseti let osm Temelína", ale JETE má dva bloky a stavěla se asi 20 let.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 16:09 Reaguje na Pavel Hanzl
do deseti let 8 Temelínů současné velikosti. Ano, a takových bloků bychom potřebovali ještě 20, a to za předpokladu, že se nám podaří úspory v řádu 30 procent. Hanzle, vy jste toho inženýra získal v nějaké Západotatarské praslovanské gubernii, kde Vás učili především milovat Sovětský Svaz, že, když Vám dělá problém trojčlenka, a zákon zachování energie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 15:58 Reaguje na Darth Bane
Důležité je, s kým se stýkáte a co čtete.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 16:11 Reaguje na Pavel Hanzl
No právě, když se stýkáte pouze s osazenstvem blázince, a čtete leninovy spisy, tak jste každému pro řehot.
Odpovědět
ZK

Zan K.

5.8.2022 13:48
Zásobníky plynu v EU jsou naplněné ze 70,54 procenta, nad pětiletým průměrem...
Krása. Elektřiny máme také nadbytek. Ještě je třeba se zeptat na ono klasické Qui bonum. A pro obyčejného smrtelníka kolik za to zaplatí...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 16:00 Reaguje na Zan K.
Je to důležité, abychom přežili zimu bez ruského plynu a zaplatí to lidi a to bambilión. Pokud si zvolili do vedení státu ruské vohnouty, tak se nemají čemu divit, Rus podrazí nakonec každého.
Odpovědět
sv

6.8.2022 07:12 Reaguje na Zan K.
Na to se musíš zeptat puťky, co tim vlastně sleduje a kdo má jeho vyděračské praktiky platit, podržtaško.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.8.2022 08:44 Reaguje na
Putinovi jde o totální zničení a obsazení Evropy, o nic menšího. Sám to veřejně deklaruje už dlouho.
Odpovědět
DB

Darth Bane

6.8.2022 09:54 Reaguje na Zan K.
Kdo má na opicku, má i na banány. Pokud má někdo na barák v tržní hodnotě 8 až 15 milionů, tak platby na energie jsou směšné drobné, a pokud na to nemá, je jasné, že na dům nakradl v minulosti, a v CR kvalitní síť exekutorů si s tím poradí. Na každou svine se najde řezník.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

5.8.2022 17:43
Tak jsem se konečně pobavil, kromě všeználka pana Hanzla zde máme nového hrdinu Darth Bane, posla Temné síly , české alter ego Darth Vadera ,zápornou postavu z Hvězdných válek.
Tipnu si - otec alkoholik, matka hysterka, čemuž odpovídá i styl jeho vyjadřování.
Trio by nebylo úplné bez inteligenta Eliáše, který se ovšem ocitl v úplném stínu nového posla Temnot a v diskuzi na něho zbyly dva mizerné štěky.

-------------------------
Ale všechno se má brát s úsměvem a tak se sami pobavte vtipnou prezentací
kam nás OZE v podání Bruselu nakonec dovedou :
https://www.youtube.com/watch?v=rAgxb92a2Kc





Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

5.8.2022 18:24 Reaguje na Miroslav Vinkler
https://www.youtube.com/watch?v=mMaZQYGZXwY
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

5.8.2022 18:38 Reaguje na Milan Vítkovič
+1 ! (asi tak nějak i dnes )
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 19:40 Reaguje na Milan Vítkovič
https://youtu.be/23CmJGeS26E jak dětem vysvětlit, co je Rusko....
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 18:50 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vinklere když se tedy budeme takto kadrovat, tak já tipuji, že vás fotr byla nějaká sovětská opice, a a vaše matka prostitutka, která cadila vocasy ruským oficirum. A vraťte se na základnu ať vám soudruzka učitelka vysvětlí rozdíl pojmů energie a elektrická energie. Takto jste za pana, který má kožený batoh s dvěma dynemi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.8.2022 07:44 Reaguje na Miroslav Vinkler
Darth Bane je jen agresivní a sprostý hlupák a ke mně a Eliášovi ho laskavě nepřirovnávejte.
Odpovědět
DB

Darth Bane

6.8.2022 09:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, tím jste si nasral na vlastní hlavu, protože jsem asi tak 100 X chytřejší, než vy, důkazem čehož je to, že jste nepřetržitě v argumentaci nouzi. A do toho vcelku chorobě a nepřetržitě lzete.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

6.8.2022 10:43 Reaguje na Miroslav Vinkler
V pohodě Vinklere, mě absolutně stačí být ve stínu a smát se těm tvým blbostem. :D Prosím, sesmol s Kalendou další článek - ať je zase sranda. :D
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist