https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zastupci-samosprav-stvrdili-prodlouzeni-batova-kanalu-na-hanou
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Zástupci samospráv stvrdili prodloužení Baťova kanálu na Hanou

25.6.2020 01:15 | TOVAČOV (ČTK)
Baťův kanál je podle Šoltyse dobrá marketingová značka, která může pomoci nalákat turisty na Hanou ve spojení vodní turistiky a cykloturistiky.
Baťův kanál je podle Šoltyse dobrá marketingová značka, která může pomoci nalákat turisty na Hanou ve spojení vodní turistiky a cykloturistiky.
Foto | Radek Linner / Wikimedia Commons
Memorandum o prodloužení Baťova kanálu do Olomouckého kraje v Tovačově na Přerovsku podepsali zástupci olomouckého a zlínského hejtmanství, Přerova, Kojetína, Tovačova a dalších deseti obcí. Odborníci nyní zpracují analýzy a studie, díky kterým budou moci samosprávy posoudit všechny varianty i přínosy a zápory uvažovaného prodloužení této největší moravské vodní cesty, které má stát stovky milionů korun. Olomoucký kraj si od projektu slibuje další příliv turistů do regionu.
 

"Prodloužení Baťova kanálu je vize, kterou se teď budeme snažit naplnit. Čeká nás dlouhá cesta. Musíme vyřešit řadu technických problémů, otázku financování a ekologické aspekty projektu. Pokud se nám to podaří, a já věřím, že ano, získá Olomoucký kraj obrovskou devizu, která bude přínosem nejen pro turistiku, rekreaci nebo vodní sporty, ale pro celý region," sdělil ČTK hejtmanův náměstek Pavel Šoltys (ČSSD).

Baťův kanál je podle Šoltyse dobrá marketingová značka, která může pomoci nalákat turisty na Hanou ve spojení vodní turistiky a cykloturistiky. K memorandu se zatím nepřipojila města Olomouc a Kroměříž, se kterými by se mělo o projektu dál jednat.

Baťův kanál nyní měří přes 50 kilometrů a vede od Otrokovic ve Zlínském kraji přes Veselí, Strážnici a Petrov v Jihomoravském kraji na Slovensko do Skalice. Ročně ho navštíví 90.000 lidí a v přístavech si lze půjčit na 150 lodí. V budoucnu se plánuje prodloužení trasy na jedné straně z Otrokovic do Kroměříže a na straně druhé z Petrova přes Rohatec do Hodonína. Délka kanálu by tak přesáhla 75 kilometrů. Z Kroměříže by Baťův kanál pak měl pokračovat na území Olomouckého kraje.

"Naše práce na rozvoji Baťova kanálu je dlouhodobá, za zajímavou myšlenku proto považujeme iniciativu Olomouckého a Zlínského kraje o prodloužení Baťova kanálu na Hanou. Možnost prodloužení Baťova kanálu jsme připraveni prověřit společně s ministerstvem dopravy v rámci rozvojových plánů vodních cest," komentoval projekt ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů.

Opoziční zastupitel Olomouckého kraje Tomáš Müller (STAN) v dubnu při schvalování memoranda řekl, že prodloužení Baťova kanálu je chybné rozhodnutí. "Tento nápad je drahý, nerentabilní, neekologický a v době, kdy celou zemi sužuje sucho, i mimořádně nebezpečný, protože jen přispěje k dalšímu odvádění vody z krajiny. Je špatné, že Olomoucký kraj tento návrh podporuje," uvedl. Opozice také upozornila, že k memorandu se nepřipojila Olomouc, kde se nyní na řece Moravě staví rozsáhlá protipovodňová ochrana.

Z územní studie vyplývá, že projekt prodloužení Baťova kanálu, jehož součástí jsou vedle úprav koryt vodních toků i přístaviště, je možné uvést v život. Náklady na projekt, rozdělený do tří základních etap, územní studie odhadla na stovky milionů korun. V plánu je i odbočka kanálu u Lobodic směrem do Přerova.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (8)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Katka Pazderů

Katka Pazderů

25.6.2020 05:47
Lepší Baťův kanál než Zemanova strouha Dunaj-Odra-Labe. Ale jinak je to stejný nesmysl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.6.2020 06:54 Reaguje na Katka Pazderů
Přesně tak, je to ryzí nesmysl. Proč za ty peníze radši neopraví silnice nebo něco podobného?
Baťův kanál má význam pouze historický, plavba po něm je o ničem, z lodě vidíte jen travnaté svahy navigace. Lepší je projet si ho na kole, to vidíte do krajiny, která je ale rovná a fádní. Zajímavé jsou jen historické objekty zdymadel atd. hospůdky na břehu.
Přistavět další loď ke chrámu sv. Víta asi taky není dobrý nápad k přilákání turistů.
Odpovědět
SC

Stanislav Chytrý

26.6.2020 17:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Nesmysl to není. Je to moc dobrá věc, která pomůže turismu i krajině.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

25.6.2020 07:56 Reaguje na Katka Pazderů
Souhlas. Jenže báťuška Baťa je v našem kraji posvátný, neb jeho jméno je synonymem úspěchu. On si to lid stejně přejmenuje na Č-O kanál... pokud tedy ten anachronismus v tom našem absurdistánu projde.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

25.6.2020 07:59 Reaguje na Karel Zvářal
P.S. Kdyby ty miliony vrhli raději do krajiny.
Odpovědět
ig

25.6.2020 12:54 Reaguje na Katka Pazderů
Baťův kanál fakticky patří turistickému průmyslu. Je-li schopný jej ufinancovat a očekává návratnost, tak ať jej spánembohem vylepšuje jak umí.
Odpovědět
SC

Stanislav Chytrý

26.6.2020 17:18 Reaguje na Katka Pazderů
Nesmysl to není. Ani prodloužení Baťova kanálu ani propojení Dunaje Odry a Labe. Je to skvělá, byť nákladná věc. Zvláště v době, kdy potřebujeme co nejvíce vody zadržet v krajině, kdy ji potřebujeme ochlazovat.
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.6.2020 13:02
Rozumná a potřebná aktivita.
Odpovědět
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist