Zelení obviňují Drobila z "tunelování" peněz na ochranu přírody
Podle zelených má jít až o 6 miliard korun. Ty by místo ochrany přírody a zlepšení stavů krajiny měly být například investovány do protihlukových stěn kolem dopravních staveb. Ty by jinak měl platit investor, tedy ministerstvo dopravy. Jenže to jsou prý právě ty úspory, kterými se pyšní ministr dopravy Vít Bárta (VV), tvrdí zelení.
"Z velké části jde o ořezání staveb například o protihlukové bariéry či ekodukty. Ty by tedy podle záměru Pavla Drobila hradil jeho resort z peněz určených na ochranu přírody. Tedy žádná úspora pro občany, jen otevření jiné kapsy pro stavební lobby," tvrdí Ondřej Liška (SZ).
"Pan předseda Strany zelených Liška opět lže. K žádnému omezení finančních prostředků na protipovodňová opatření nedošlo. Naopak, osobně jsem uložil vedení SFŽP, aby učinilo všechny kroky vedoucí ke zvýšení objemu finančních prostředků určených na protipovodňová opatření," reaguje v tiskovém prohlášení Drobil.
Podle Lišky by takové přesměrování vytvořilo unikátní tunel do peněz určených mimo jiné na protipovodňovou ochranu. Pokud by se záměr realizoval, došlo by prý k zásadnímu ohrožení projektů, jako jsou záchranné programy pro ohrožené živočichy, péče o ohrožené biotopy v chráněných oblastech (například mokřady a rašeliniště, květnaté horské louky nebo lesy), výsadby veřejné zeleně, protierozní a protipovodňová opatření v krajině či revitalizace v minulosti kanalizovaných vodních toků.
reklama
Online diskuse
Revitalizace v minulosti kanalizovaných vodních toků. - 24. 10. 2010 - rekVětšinou s Vámi souhlasím. Jen ne s tím, že investice do protipovodňové ochrany můžou počkat. Za posledních 10 let zde povodně napáchaly obří škody, tedy zbytečné výdaje. Krajina sice samovolně zarůstá a to je významné protipovodňové opatření; nemůže ale zarůstat logicky všude. Renaturace koryt je skvělá věc. Řeka si "řekne" jak velký prostor potřebuje na různě velkou vodu. Taková nově vytvořená koryta by měla být využita v největší možné míře mimo zástavbu a pokud je to možné, i v zástavbě. Obzvláště po povodních. Realita je však taková, že se koryta opravují do původního nevyhovujícího stavu - opět zbytečné investice (řeka si je vezme při dalších větších průtocích). Kanalizace toků v současnosti považuju osobně za trestuhodný čin. |



