Zelení obviňují Drobila z "tunelování" peněz na ochranu přírody
Podle zelených má jít až o 6 miliard korun. Ty by místo ochrany přírody a zlepšení stavů krajiny měly být například investovány do protihlukových stěn kolem dopravních staveb. Ty by jinak měl platit investor, tedy ministerstvo dopravy. Jenže to jsou prý právě ty úspory, kterými se pyšní ministr dopravy Vít Bárta (VV), tvrdí zelení.
"Z velké části jde o ořezání staveb například o protihlukové bariéry či ekodukty. Ty by tedy podle záměru Pavla Drobila hradil jeho resort z peněz určených na ochranu přírody. Tedy žádná úspora pro občany, jen otevření jiné kapsy pro stavební lobby," tvrdí Ondřej Liška (SZ).
"Pan předseda Strany zelených Liška opět lže. K žádnému omezení finančních prostředků na protipovodňová opatření nedošlo. Naopak, osobně jsem uložil vedení SFŽP, aby učinilo všechny kroky vedoucí ke zvýšení objemu finančních prostředků určených na protipovodňová opatření," reaguje v tiskovém prohlášení Drobil.
Podle Lišky by takové přesměrování vytvořilo unikátní tunel do peněz určených mimo jiné na protipovodňovou ochranu. Pokud by se záměr realizoval, došlo by prý k zásadnímu ohrožení projektů, jako jsou záchranné programy pro ohrožené živočichy, péče o ohrožené biotopy v chráněných oblastech (například mokřady a rašeliniště, květnaté horské louky nebo lesy), výsadby veřejné zeleně, protierozní a protipovodňová opatření v krajině či revitalizace v minulosti kanalizovaných vodních toků.
reklama
Online diskuse
no vida, Liška nekecal, kecá pan ministr... - 26. 10. 2010 - pjFafnire - ty ekodukty jsou víc pro lidi než pro medvědy. Je to prosté a pochopitelné - liniové stavby přerušují tradiční migrační trasy zvěře. A tedy pokud není zvěř vhodně převedena třeba přes dálnici, tak je to jen časovaná bomba pro těžkou havárii. Ta zvěř bude přes dálnici putovat tak dlouho dokud se nevytluče vůdčí stády, směčky apod., kteří učí další mladší generace k tradiční migraci nebo dokud se dálnice neobeženou ploty a v některých případech nezajistí mimoúrovňové přechody pro zvěř. A potom je jedno jestli tudy poběží nějaký zajíc nebo jednou medvěd. Nebavím se o ceně, ale o principu a významu pro nás lidi takových opatření.Kdysi jsem dojel dopravní nehodu koně s osobním autem na dálnici - od té doby si každého "nadchodu" pro zvěř strašně vážím. A nechci vidět zcela zdemolované auto s mrtvou osádkou třeba po srážce s jelenem. |



