https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zeme-eu-se-stale-neshodly-na-podobe-ropnych-sankci-vuci-rusku
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Země EU se stále neshodly na podobě ropných sankcí vůči Rusku

9.5.2022 01:45 | KYJEV (ČTK)
Foto | Christian Lue / Unsplash
Země Evropské unie se stále neshodly na podobě nového balíku sankcí vůči Rusku, který by měl cílit na ropný sektor. Po nedělním jednání velvyslanců států EU to napsal server Politico. Dohodu podle něj blokovalo znovu Maďarsko.
 

Podle diplomatů by měla nyní v Bruselu vzniknout nová verze kompromisního návrhu a v pondělí či úterý by o ní měli mít velvyslanci další jednání, píše Politico. V pondělí je také očekáváno vystoupení ruského prezidenta Vladimira Putina v Moskvě, kde si Rusko připomene 77. výročí konce druhé světové války.

Evropská komise před několika dny v rámci šestého balíku sankcí za pokračující ruskou invazi na Ukrajinu navrhla do konce roku zcela ukončit dovoz ropy z Ruska. Návrh původně počítal s roční výjimkou pro Maďarsko a Slovensko, které jsou na klíčové energetické surovině z Ruska nejvíce závislé. Bratislava i Budapešť prý ale embargo odmítly podpořit s požadavkem výrazně delšího přechodného období.

Čas na zajištění dostatečných zásob proudících Transalpinským ropovodem TAL z jihu Evropy si vyžádala i česká vláda. V pátek EK komise navrhla pro Česko výjimku z embarga na ruskou ropu do poloviny roku 2024, pro Maďarsko a Slovensko pak až do konce stejného roku.

Byla to ale znovu vláda maďarského premiéra Viktora Orbána, kdo dnes dohodě bránil, uvedli podle webu Politico diplomaté. "Členské státy ke kompromisu nedospěly. Problém je v tom, že Maďarsko je stále proti (balíčku)," citovalo Politico nejmenovaného diplomata.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (96)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

9.5.2022 06:30
to mi připadá jako parafráze z filmu Dokonalý Gentleman...soucítit ano ale vyšetřování to ne.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

9.5.2022 07:09 Reaguje na Jaroslav Řezáč
ono to spíš často vypadá, že Brusel tu je hlavně proto, aby lobbisti ušetřili za letenky a měli bližší vztahy s byrokracií. Ono obcházet 27 dveří nebo jednu kavárnu, kde jsou všichni je jiné " kafe" ale co z toho je pod veřejnou kontrolou?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

9.5.2022 08:28
Prostě se ukazuje, že neexistují sankce, které by postihly Rusko více, než nás. Jde jen o to, jestli si to i potentáti v Bruselu uvědomí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 08:45 Reaguje na Richard Vacek
Rusko kolabuje už dnes a má problém splácet dluh. A to ty sankce nazačaly většinou ještě platit. Bude to tam asi fakt masakr.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

9.5.2022 09:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Podívejte se, k čemu sankce vedly:
https://www.euractiv.com/section/europe-s-east/news/despite-sanctions-russian-economy-posts-record-current-account-surplus-in-q1/
Tím, že se západ obrátil s požadavky na suroviny jinam, zvedl ceny surovin tak, že Rusko dosáhlo za první čtvrtletí takového peněžního přebytku, jako nikdy v historii. To jsou pane věci, co?
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

9.5.2022 09:31 Reaguje na Richard Vacek
to je samozřejmé ale právě ta kombinace sankcí Rusku ekonomicky vlastně ani nijak nepomůže... a Číně a Indii prodává podstatně levněji než Evropě...pro Rusko to je prohra už dávno
Odpovědět
RV

Richard Vacek

9.5.2022 11:39 Reaguje na Jaroslav Řezáč
EU sankcemi zvedla pro sebe cenu surovin. Vždyť to znáte - stačí se podívat na cenu elektřiny, uhlí, benzínu, plynu. No a nezúčastněné státy jako Čína nebo Indie nakupují za levněji, ale pro Rusko pořád za skvělou cenu. Jiné zdroje surovin nejsou - třetina světových surovin patří Rusku.
Myslíte, že EU výroba bude při drahých vstupech konkurenceschopná?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.5.2022 09:55 Reaguje na Richard Vacek
Vy a ty vaše počty, to je vždy sranda. :D Ohromný ruský úspěch - za první čtvrtletí jsou 58 miliard dolarů v plusu. A teď ho jeden den války stojí 1 miliardu dolarů. Mám vám to vypočítat? Nechci totiž rušit, jestli posloucháte toho zakrslého retardovaného pablba na přehlídce. :D
Odpovědět
pp

pavel peregrin

9.5.2022 11:43 Reaguje na Petr Eliáš
Tak si zkuste dopočítat, kolik momentálně vydělají na plynu a ropě a zjistítte, že ten zakkrslý retardovaný pablb má celou EU na háku-a to je jen začátek.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.5.2022 12:03 Reaguje na pavel peregrin
Tak určitě. Sni dál soudruhu. :D
Odpovědět
AS

Aleš Svoboda

15.5.2022 21:25 Reaguje na pavel peregrin
správně. . . . Můj táta říkával "Vyprávěj volovi o sobotě, když jde v pátek na porážku"
Problém 99,9% diskutujících je v tom, že jejich historická paměť a znalost sahá pouze k poslední slevové akci v LIDL.
O historii Ruska, Ukrajiny nemaí nejmenší ponětí.
Stačí se jich zetat jestli tuší kdy a kdo prodal Krym. . . . a komu ??
Vědí kulový . . . páč to jsou panelákoví trotli.
Odpovědět
AS

Aleš Svoboda

15.5.2022 21:22 Reaguje na Petr Eliáš
ten retardovaný pablb - je největší státník a stratég na této planetě. Ale to většina pablbů prostě nikdy nepochopí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 10:49 Reaguje na Richard Vacek
Ten přebytek obchodní bilance má jen jednu příčinu: výrazně se snížil dovoz, Rusko není schopno nakoupit ani potřebné věci, stojí tam snad polovina průmyslu.
Jakmile se sníží jejich vývoz energie, jdou do bankrotu.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

9.5.2022 11:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Vždyť se podívejte do odkazu. Tam to máte v grafu - dovoz poklesl, ale samotný vývoz byl rekordní. Nejen rozdím mezi vývozem a dovozem.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.5.2022 12:32 Reaguje na Pavel Hanzl
On se ale nesníží, bo se snižuje objem, ale stoupá cena. A zcela upřímně, EU jako odběratel je fajn, ale za stávajících cen Rusku stačí i ta Asie. Komplikace to samozřejmě je, ale ne nějaká hrůza.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 13:04 Reaguje na Svatá Prostoto
Asie mu skutečně nepomůže, Číňani ho vydírají už teď a do Indie přes Afganistán a Pákistán toho moc neprotlačí.
Jak začnou nabíhat sankce, bude to asi fakt mazec.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.5.2022 14:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Kua čtěte ty odkazy, když je sem postuju ... nebo buďte zticha. Takže ještě jednou, pro Hanzlíka ... https://echo24.cz/a/SaguW/zakaz-vstupu-ruskych-lodi-do-pristavu-eu-desitky-reckych-tankeru-pripluly-na-pomoc

Takže toho moc neprotlačí??? Fakt ne? Dejte si sprchu. Ledovou. Na hlavu. Já si velmi přeji, aby Rusové dostali na Ukrajině na prdel, ale tyhle pohádky ovčí babičky ....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 15:12 Reaguje na Svatá Prostoto
Vy milujete politiku věčnosti, že? Dobře, řekouni pomohli s přepravou, ovšem EU jim to v sankcích osolí. Další balíček má jít právě na ty mořské cesty tam už si neškrtají.
Vy máte pocit, že když někdo vyrobí nějakou voltru, že je to nafurt.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.5.2022 16:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Sance to jako osolí komu, Rusku, nebo Řekům:-)))?

Ehm ... jako že EU uvalí sankce na námořní trasy, jo:-)? Mohl byste k tomu dodat nějaké zdroje, bo tak nějak na první dobrou mne nenapadá, jak by to jako chtěla udělat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 17:40 Reaguje na Svatá Prostoto
Ruské tankery mají zakázané evropské přístavy. Třeba to postihne i ty, které vozí ruskou ropu. Stejně, jak je vyhlášen bojkot ruských letadel.
Ale ono to bude asi fuk, to Rusko řachne s tím nebo bez nich. Zcela bezzubé mírné a stejně nedodržované sankce po roce 14 Rusku zablokovalo jakýkoliv rozvoj a ekonomicky šlo dolů.
Odpovědět
JO

Jarka O.

9.5.2022 17:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže teď jste řekl, že to, za co jste mužika pořád pomlouval, tzn. že umí jen těžit a jinak vůbec ale opravdu vubec nic, je výsledkem řady evropskéch sankcí. To se dělá?!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 18:01 Reaguje na Jarka O.
Není. Mužik uměl vypustit prvního kosmonauta, první byl na Marsu i na Venuši. Jenže zblbl z ideologie. Poslední meziplanetární let dokončil v roce 1986. A od té doby jde dolů, dnes už nevyrobí ani žigulíka.
Odpovědět
JO

Jarka O.

9.5.2022 18:16 Reaguje na Pavel Hanzl
A my druhého kosmonauta. Jenže jsme zblbli z ideologie a jdeme dolu, dnes už bez signálu odněkud nevyrobíme ani zubní kartáček.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 19:47 Reaguje na Jarka O.
My žádnou ideologii nemáme (kromě ruských doblblíků) a hlavně nemusíme nic sami vyrábět. Jsme součást většího celku a dokážeme komunikovat s celým světem.
To Rusi nejsou, nic takového neumí.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

9.5.2022 18:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Snad si stačí porovnat jak se země rozvíjely a jaký vliv měly sankce na Rusko a jak třeba podpora Ukrajiny:
https://www.google.com/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_pcap_pp_kd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=world&idim=world:Earth&idim=country:RUS:UKR:BLR:BGR:CZE&ifdim=world&ind=false
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

10.5.2022 14:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Třeba. A třeba ne. Zatím to na to moc nevypadá.
A fakt jo? Jako že do 2014 to tam byla vzkvétající a prosperující země? To jako vážně? A když už jsme u 2014 ... ten, kdo těch sankcí nejvíc házel vidle, byla vaše liebe Angela. Že prý se nesmíme unáhlit a je s Ruskem potřeba vést ten dialog, že jo.
Odpovědět
AS

Aleš Svoboda

15.5.2022 21:31 Reaguje na Pavel Hanzl
hanzle. . . . kolik vám platí Fiala za ty vaše fekálie ?? Vy se mýlíte i tím, jak blbě se jmenujete
Odpovědět
AS

Aleš Svoboda

15.5.2022 21:30 Reaguje na Pavel Hanzl
svatá prostoto. . . .vy jste vážně nevzdělaný jako moje vnučka. . .
Rusko navázalo rubl na zlato - 5.000 Ru / 1 gram
Tím srazili hodnotu dolaru o 28% a zajistili poptávku po rublu, který stoupl na 65 R / USD. Senilní Biden předvídal 200 R / USD ubožáček.
Dolar jako rezervní měna končí.
Amerika jde do bankrotu
Rusko má obrovský přebytek obchodní bilance - nějaká EU a sankce Rusko neohrozí. . . .
Jen EU na USA na to doplatí. . . počkejme si na podzim. . . . to to vypukne - a vy všichni rusofobové se budete divit.
Odpovědět
AS

Aleš Svoboda

15.5.2022 21:20 Reaguje na Richard Vacek
děkuji - ale mám obavu, že rusofobové jsou slepí a hluší - inu - jejich chyba.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.5.2022 12:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Rusko zatím v klidu splácí. Ač tím teda překvapuje. A zcela upřímně, kdyby se na to vyprdlo, min u části svých věřitelů, tak si nijak moc neuškodí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 12:59 Reaguje na Svatá Prostoto
Rusko splácí, protože ještě nefungují sankce na jejich export surovin. Ale to konce roku bude vymalováno.
Ale Rusi hrdě hlásili, že si dokážou žigulíky vyrobit z 80% sami.
Takže bez kol a půlky motoru to považuji za vítězství jak na Ukrajině.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.5.2022 14:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže do konce roku přestane Evropa odebírat ruský plyn. Komplet celá a úplně.

Fakt jo? Tyhle sny máte na stará kolena místo polucí, nebo co?

Navíc si už konečně uvědomte, že půlce světa jsou nějaké sankce někde a Ukrajina k tomu. Nemusí se nám to líbit, ale je to tak.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 15:14 Reaguje na Svatá Prostoto
Ne. Do konce srpna končí dovoz uhlí, do konce roku ropa. Ta je pro ně klíčová. Nějaké malé země budou mít vyjímku, ale ty to nevytrhnou, budou brát i tak daleko méně. S plynem se ještě nedohodli, ale už letos by měl jít o 30% dolů.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.5.2022 16:16 Reaguje na Pavel Hanzl
A já myslel, že klíčový je pro ně plyn. Ještě že tu Hanzla máme. Akorát že on zase kecá. Plyn půjde o 30% objemem dolů a o 30% cenou nahoru, takže ... ;-).

Ropa nebyla schválena, už 4 státy chcou výjimku a pokud válka neskončí do koce roku, tak si radši sežente piliňáky, budou se vám s příchodem zimy kua hodit. To uhlí odlifrují Rusové jinam, a když ne, tak zrovna to je fakt nezlomí.

Co tam máte dál?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 17:45 Reaguje na Svatá Prostoto
Klíčem je ropa. Ta dělá Rusům rozhodující příjem. A nejvíc jde do Evropy.
Celé to překopat není ajncvaj, ale jak to Evropa zvládne, už od Rusa nekoupí ani litr.
Jenom Shell tam končí a to bude znamenat těžbu o -20% nižší. A ostaní? Americké firmy? to by Rusko dorazilo.
Odpovědět
JO

Jarka O.

9.5.2022 17:49 Reaguje na Pavel Hanzl
No a? Nižší těžba, míň emisí. Splní závěry konference v Glasgow:-) a vydělají stejně
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 18:03 Reaguje na Jarka O.
Nesplní. Budou pálit odpadky. A tu ropu vytěží místo nich někdo jiný.
Ale něco pozitivního v tom je. Výrazně to pomůže budování OZE.
Odpovědět
JO

Jarka O.

9.5.2022 18:18 Reaguje na Pavel Hanzl
To je nějak nelogické. Jaké odpadky, kde, a co budou dělat s tou ropou a plynem? A kdo jiný tobude těžit? To jako že je dobydeme a budem to ta těžit my? OZE bude drahota, ne?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 19:57 Reaguje na Jarka O.
To není možný. Ruská ložiska se zablendují, uzavřou a ten stejný objem se vytěží navíc v Arábii, Venezuele, USA, Kanadě atd. atd, atd. atd. atd.
Takže se bude těžit stejně, ale jinde. Rusko dodávalo na světový trh asi 20% ropy, když to půjde na 10%, je to v poho, nebudou mít na flintičky..
To je fakt tak složitý?
Odpovědět
JO

Jarka O.

9.5.2022 20:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, tak těm prodáme ten provaz,...? A my taky pálíme odpadky, dokonce plyn z nich vyrábíme, tak to jsme stejně moderní jak mužik, ne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 21:06 Reaguje na Jarka O.
Nikdo jiný, než Rus nás věšet nechce. A až bude, tak to budeme řešit. Dnes musíme řešit Rusa. Plyn z odpadků je OZE.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

10.5.2022 14:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywe, podívejte se za kolik se prodával třeba barel ropy před pár lety. A za kolik teď. I kdyby došlo na ty vaše vize, že se objemově export ruské ropy propadne na polovinu, tak z toho mají furt stejný vejvar, jako když byl barel za pade, nebo i méně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.5.2022 17:01 Reaguje na Svatá Prostoto
Rusko není schopno fungovat, pokud neprodává ropu dráž, než na nějakých 70 baků. A to v gigantických objemech a hlavně ropovody.
Přišli okamžitě o trh Americký i Kanadský, letos o Evropu a Číňan nebo Ind je bude vydírat.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

10.5.2022 14:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenže ropu, a ropné produkty, je výrazně snazší lifrovat do světa než plyn. Takže ta závislost na EU+USA není zdaleka tak žhavá, jako u plynu. A půlce světa je nějaká Ukrajina někde, takže on to od nich vždycky někdo koupí, stejně jako to odveze.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.5.2022 17:03 Reaguje na Svatá Prostoto
Koupí to pod cenou (nikdo si to nechce rozházet s Amíky) a v daleko menším objemu (nikdo si to nechce rozházet s Amíky, ani Číňan).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.5.2022 17:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Navíc Rusi budou mít problém to vůbec vytěžit. Západní firmy odchází a na technologie je embargo.
Odpovědět
ZK

Zan K.

9.5.2022 19:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Má propblem splácet? Zkuzte si porovnat onen ruskej dluh s tím USA.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 20:00 Reaguje na Zan K.
Muhehehhee vy jste fakt komik. Úspěšný podnikatel s miliónovým příjmem a s miliónovým dluhem chcete srovnávat s hlupákem, který žije z dávek a má na krku trestní stíhání a přichází i o ty dávky. A má dluh jen pár tisíc. Kdo má problém větší??
Odpovědět
AS

Aleš Svoboda

15.5.2022 21:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Je smutné sledovat, jak se mýlíte. KOlabuje vám mozek. . . . začněte studovat ekonomické údaje a zjistíte, že to je úúúplně jinak.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 08:46
Co tak Maďarsko z toho úplně vyloučit? Ať si kupuje od zrůdy co chce a nasadit sankce i na Maďaróny.
Odpovědět
va

vaber

9.5.2022 09:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl diktátor ,promluvil ,kdo neje s námi jde proti nám,
jsi skvělý politruk a propagátor dnešní demokracie , v padesátých letech byli takoví hodně chváleni
my jsme museli napsat poníženou žádost o výjimku a ustrašeně čekáme kam ji silná Uršula pošle na schválení a jak se vyjádří
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 10:53 Reaguje na vaber
Pokud někdo vraždí a druhý "jde s ním", tak je prostě taky zločinec. I v demokraci (tam obzvláště). Na tom není nic diktátorského, navíc nám jde o život taky.

"Evropa mi prodá provaz, na kterém ji oběsím". v.V. Putin.

Takže je zcela legitimní a demokratické sejmout toho darebáka, kdo mu ten provaz prodává.
Demokracie musí mít taky sílu a musí ji umět použít. Jinak končí.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

9.5.2022 11:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Myslíte prapory Azov, které celých 8 let prováděly čistky proti vlastnímu ruskojazyčnému obyvatelstvu? Souhlasím, ty darebáky bylo nutno sejmout.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.5.2022 12:04 Reaguje na pavel peregrin
Hezká propaganda soudruhu. Ale trochu stará - zažádej do Petrohradu aby ti poslali nové noty.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 12:55 Reaguje na pavel peregrin
Nic takového se tam nedělo, mezinárodní soud v Haagu to jasně potvrdil. I přes vagóny vylhaných paraargumentů, které tam Rusi dodali.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 10:57 Reaguje na vaber
Pokud chce být ČR v kolektivu Evropských zemí (což naštěstí chce), tak prostě musí tak důležité kroky konzultovat s ostaními a hledat společné řešení. Na tom není nic ponižujícího.
Budeme taky chtít od Němců a Italů, aby kvůli nám velmi rychle rozšířili kapacitu TALu. Trucování je jednání hlupáků a labilních jedinců, v téhle době to může být skutečně nebezpečné.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.5.2022 12:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Kua Hanzl, takový politický talent tu ve vás leží promrhán:-))) ... jo, to druhé možná taky:-))). Že vy už v té politice dávno nejste. Doufám, že to na podzim ve volbách zkusíte!!!
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.5.2022 12:28
Jasně, všechno na Orbána ... ne bych jej měl v lásce a v Uhrách bych fuck žít nechtě (to ale ani bez něj:-) ... ale do sankcí se nehrne ani Slovensko, my, Bulhaři chcou odklad a tipnu si, že v duchu v ten odklad doufám dalších pár států EU.

Ale může za to Orbán.
Kua drát, že něco myslím třeba i dobře přeci neznamená, že mohu lhát až se od huby práší.

Jinak teda 2024 ... jako Ukrajinec by si tak nějak říkal, že tou dobou už bude dávno po všem:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 13:02 Reaguje na Svatá Prostoto
Odklad je zcela praktický a logický čin, dotyčné státy se můžou připravit a když se to spustí, pojede to bez chyb.
Ukrajinců to nepomůže, ale na válku proti Evropě už mít nebude.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.5.2022 14:00 Reaguje na Pavel Hanzl
To nebude mít stejně, ten bude rád, když se toho 2024 vůbec dožije.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

9.5.2022 19:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Ještě před pár dny jste tvrdil, že odklad je nesmysl.
Vy v tom plavete...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 21:10 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jak pro koho. Já myslel, že to dáme, ale dočetl jsem si, že nedáme. Ale mají to řešit odborníci a v EU politici. Což se u nás dnes děje. A pan Fiala je Pan Politik s velkým P.
Jenom hlupák nemění názory. Víte, kdo to řekl?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

9.5.2022 22:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, řeč je o vás, tak se tu netočte jak jojo na šňůrce...

Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

10.5.2022 14:25 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nechte ho, Hanzl právě sebekriticky uznal, že je hlupák ... bo úhelným kamenem jeho světonázoru je, že on vždy ví všechno nejlíp. A tento svůj názor nezmění ani za nic. Takže jak je to s tím, kdo nemění své názory:-)))?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.5.2022 17:07 Reaguje na Svatá Prostoto
Naučte se číst. Já napsal, že jsem změnil názor, myslel jsem si, že to dáme levou zadní a ono to nejde.
Takže jsem se rozhodně neobvinil z hlupáctví, ale naopak.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.5.2022 12:36
Jinak EU kreténismus v přímém přenosu ... https://echo24.cz/a/SQrCc/europarlament-se-chysta-tvrde-potrestat-polsko-a-madarsko-porusuji-unijni-hodnoty

A ten spolek našich Pirátů je taky něco.

Jinak je zajímavé, že se kvůli Uhrám může kde kdo podělat. A přitom ... https://echo24.cz/a/SaguW/zakaz-vstupu-ruskych-lodi-do-pristavu-eu-desitky-reckych-tankeru-pripluly-na-pomoc

A že do Řecka EU nasypalo peněz, že se o tom feferonkám ani nezdá.

Kua, tady už se fakt lže za za bolšánů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 13:22 Reaguje na Svatá Prostoto
Lžou tady zase jen bolšáni a fašouni.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.5.2022 14:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Tedy, takto zdrcující kritiku výše uvedených eurohujerů jsem od vás nečekal;-PPP.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

9.5.2022 14:11 Reaguje na Svatá Prostoto
Pravda je to co se zrovna hodí do krámu těm "správným", po mořích pluje 12000 ropných tankerů, tak nějaké desítky řeckých je nic.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 13:22
Ovšem nejlepší řešení předkládají Němci, už to tam dobře funguje. S touhle energií bychom vystačili pro celé ČR na celý rok.
https://oenergetice.cz/nemecko/nemecko-obnovitelne-zdroje-pokryly-prvnim-ctvrtleti-50-spotreby-elektriny
Odpovědět
MD

Milan Dostál

9.5.2022 14:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Co ta druhá půlka? To jako, že např. budeme jíst jen 50% porce, nebo 50% lidí nebude jíst vůbec. Jinak lžou všichni a je jedno na které straně kdo stojí, jen hlupáci bez vlastního rozumu to nechápou. "Svět si přeje být klamán."
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 15:19 Reaguje na Milan Dostál
Proboha. Tu druhou půlku dodávají současné zdroje. Ty, které ještě nedávno dodávaly všechno. Uhlí, jádro, plyn, ropa.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.5.2022 16:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, takže když bude svítit a foukat, tak pustíme vše na plné koule, bo elektřina bude za hubičku ... nebude, ale když už sníme:-))). A když nebude, tak najedeme na přídělový systém a půlka průmyslu nám bude stát.

No týýý vole, to bude bájo!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 17:53 Reaguje na Svatá Prostoto
Člověče nešťastná, vy jste už jak pan Vinkler. Ten taky považuje všechny energetiky světa za úplné blby.
Spotřeba se mění každým okamžikem a oni to dokázali už dávno řešit. Takže měnící se výkon OZE je taky jen další zátěžový faktor.
Prostě polovinu už dá OZE a tu druhou klasické zdroje a větším podílem špičkových (voda, přečerpávačka, baterie, hlavně plyn, dlouhý drát atd.). A na straně spotřeby cena. Něma problema.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

9.5.2022 19:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, vy jste si tu dneska teda zatrolil...

Jinak, přestaňte plácat nesmysli. Špičkové zdroje netvoří větší podíl. Dominantní jsou stále klasické zdroje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 20:02 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jistě. OZE má polovinu, třeba 30% má klasika a 20% špičky. Už máte dušičku v péří??
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

9.5.2022 20:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, zkuste příště místo trolení si místo své dojmologie vyhledat fakta:

https://energy-charts.info/charts/energy_pie/chart.htm?l=de&c=DE&interval=quarter&quarter=1
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 21:16 Reaguje na Jaroslav Studnička
Studničko, neserte mě.
Víte všechno 10x líp, než já, tak co prudíte?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

9.5.2022 22:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, dojděte si pro prášky na uklidnění.

Až tu přestanete trolit a lhát, tak na vás přestanu reagovat.
Diskutovat s takovým hlupákem opravdu nepotřebuji.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

10.5.2022 07:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže většinou fosilní zdroje a ještě z dovozu, asi nevnímáte tu křeč v EU, a trapné jednání našich politiků. Uvalíme na vás embargo, ale počkejte nám několik let až se připravíme.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.5.2022 14:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Dobře funguje, proto Scholz je s embargem na ropu velmi opatrný ... a u Habecka mám pocit, že on prostě sází na to, že švestek se R+U nějak domluví:-) ... a o nějakém embargu na plyn nechce ani slyšet. Tak to jo:-))).

Dokud nebudete schopen mít skutečně robusní zálohování ... a to chcu do 2030 vidět ... tak se na OZE energetika stavět prostě nedá.

Hlavně Němci v posledních letech zatím jak v energetice, tak zahr. politice podělali co se dalo, takže ty jako vzor ... možná u Hanzlů. Ostatně, právě teď jsou na tom hůř jak Rumuni:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 15:22 Reaguje na Svatá Prostoto
Nevím, na čem jsou Němčouři hůř, než Rumuni, ale na energiích makají fest. S ropou z Ruska končí už letos, s uhlí do konce srpna, s plynem se ještě neví, ale makají na tom.
Dostat na kolena takovou surovinovou velmoc, jako je Rusko, není ajncvajn.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.5.2022 16:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Na uhlíkové intenzitě spotřeby elektřiny:-).

Jasně že na energiích makaj fest, v reálu to bude znamenat, že si vypnou ty zbývající JE.
Voni jsou hlava, pane vachmajstr:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 17:57 Reaguje na Svatá Prostoto
Jestli jsou tak pevní v kramflecích a vypnou poslední JE, na to jsem sám zvědavý.
Ale od Rusa se odstřihnou určitě, ostudy si utržili už dost.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

10.5.2022 14:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, odstřihnou ... za pár let ... nebo tak nějak. Jen si nejsu jist, že se toho dožijete:-))).

A vypnou, to je daný. Jsou to pošuci. Vždycky byli.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

9.5.2022 19:40
Do debaty jsem se nezapojil, a přesto mě p. Hanzl osolil:
" Člověče nešťastná, vy jste už jak pan Vinkler. Ten taky považuje všechny energetiky světa za úplné blby."

Z těch 57 příspěvků dělají hanzloviny asi třetinu , co věta , to perla.

Upřímně řečeno celá EU je ve velmi složité situaci, do které se ovšem dostala zejména zásluhou Němců a jejich snaze dělat byznys s RF posledních 20-25 let jako prioritu č.1.

Nejspíš pár čísel - cena palivového dřeva šla nahoru o 67% a cena silové energie o 600% oproti loňsku.

Teď k těm blbům - nikdy jsem takto energetiky neoznačil, tohoto přívlastku se dostalo EU a jejímu politickému vedení včetně německých politických elit za jejich fantasmagorie o OZE a zavržení jádra.
ČR by se měla poučit z prokazatelně falešného dogmatu o jediné bruselsko-berlínské pravdě a nakročit na jadernou dálnici bez zbytečného zdržování.

I když si stále myslím, že technicky je na tom Rosatom nejlépe, ze zřejmých důvodů bychom si měli plácnout s Francií a během 15 let postavit 5-6 zbrusu nových JE. Bez zdržovaček s EIA a jinými omáčkami.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.5.2022 20:12 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pane Vinklere, přečtěte si po sobě jakýkoliv příspěvek. VŠUDE melete špinavosti na vedení EU, jsou všichni blbí, zkorumpovaní, neschopní atd. atd. energetiku zpizdili totálně, nás ožebračili.

Ti hloupí Němci, co ničemu nerozumí, mají z OZE už POLOVINU elektřiny, zatímco my, chytří, máme kulový.
https://oenergetice.cz/nemecko/nemecko-obnovitelne-zdroje-pokryly-prvnim-ctvrtleti-50-spotreby-elektriny

Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

9.5.2022 20:34 Reaguje na Pavel Hanzl
A tu druhou polovinu chytří Němci dělají z ruského plynu za srandovní ceny - 60$ /MWh , přebytky přes burzu Čechům za 150 - 250 $ hahaha, nekup to !

Máte naprostou pravdu , vedení EU jmenovitě EK jsou energetičtí břídilové a nedoukové , s takovými podle přísloví "hovna tlouct".
Odpovědět
AZ

A Z

9.5.2022 22:06 Reaguje na Miroslav Vinkler
No tvl, další. Vy tu snad máte společný email, když tu neustále točíte kravinu o tom jak nám Němci přeprodávají plyn. :D :D Zkus si informace ověřovat, ať nejsi za hlupáka...
Odpovědět
MD

Milan Dostál

10.5.2022 08:35 Reaguje na A Z
Odkud a za jaké ceny ho tedy nakupujeme, prosím o vyvětlení.
Odpovědět
AZ

A Z

10.5.2022 08:43 Reaguje na Milan Dostál
Zkuste třeba toto:

https://napravoumiru.afp.com/doc.afp.com.323U7KU
Odpovědět
MD

Milan Dostál

10.5.2022 09:20 Reaguje na A Z
Takže není pravda, že Německo má uzavřené dlouhodobé smlouvy za které nakupuje a plyn fyzicky i přiteče. Česko(české firmy) ten samý plyn nakupují na německé burze, ale už za tržní ceny?
Odpovědět
AZ

A Z

10.5.2022 16:09 Reaguje na Milan Dostál
Ta burza je v Rotterdamu....
Odpovědět
MD

Milan Dostál

11.5.2022 07:00 Reaguje na A Z
Asi je úplně fuk, kde ta burza leží, ale za kolik nakupujeme. Cena je vyšroubovaná uměle, stejně jako u ropy i dalších komodit bez reálného základu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

10.5.2022 14:41 Reaguje na A Z
Tak jsem to zkusil.
Ve stručnosti ... za kolik jsou/byly uzavřeny dlouhodobé jednotlivé kontrakty vědí jen smluvní strany. Stručně řečeno, je to různý a neví se to.

U prodeje je to zajímavé ... „Říci, že Němci prodávají plyn Čechům, je nesmysl, protože státy nic nenakupují,” řekl AFP v rozhovoru 18. února 2022 Petr Průcha, ředitel sekce Retail Energy Management v Innogy ČR ... Průcha by si měl ujasnit, co jsou to národy a co státy, o společnostech už vůbec nemluvě, takhle ze sebe dělá akorát blba.

A perlí dál ... „V energetice existují soukromé firmy, z nichž každá má nějakou nákupní strategii plynu. Velkoobchodní cena je pak stanovena burzou.” ... cena dosažená na burze samozřejmě může být bází, na základě které je cena stanovena, ale taky nemusí. Navíc burza těch cen samozřejmě generuje celou řadu, podle podmínek kontraktu, a ty ceny se přirozeně liší.

A stále Průcha ... „Akciová společnost se musí chovat jako řádný hospodář. Je v podstatě nezákonné prodávat pod tržní cenou a poškozovat tím akcionáře. Hned by vás někdo zažaloval, že nekonáte s péčí řádného hospodáře,” dodal."

Takže když to shrneme, pokud měl/má někdo uzavřené dlouhodobé kontrakty za relativně nízkou cenu, z dnešního pohledu, tak na tom přirozeně vydělává majlant, samozřejmě s výjimkou těch případů, kdy už ten plyn z dlouhodobých kontraktů má na druhé straně už dávno střelený dál ...
Odpovědět
AZ

A Z

10.5.2022 16:14 Reaguje na Svatá Prostoto
No tak díky za potvrzení, že Vinkler plácá nesmysly. ;)
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist