https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zhruba-dve-stovky-lidi-demonstrovaly-v-praze-proti-energeticke-chudobe
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Zhruba dvě stovky lidí demonstrovaly v Praze proti energetické chudobě

16.4.2023 00:56 | PRAHA (ČTK)
Zdroj | Greenpeace - Ray Baseley
Zhruba dvě stovky lidí včera po poledni v centru Prahy demonstrovaly proti energetické chudobě a za dostupné bydlení. Účastníci protestu požadovali, aby vláda vytvořila sociální energetický tarif pro zranitelné skupiny, rozšířila podporu zateplování budov, aby na něj dosáhly i nízkopříjmové domácnosti, a zajistila zastropování nájemného. Vyzývali také k odchodu od fosilních paliv. Po úvodních projevech u hlavního nádraží demonstranti prošli centrem města k ministerstvu průmyslu a obchodu. Protest neprovázely žádné konflikty.
 

Řečníci na demonstraci kritizovali vysoké zisky energetických společností v situaci, kdy se řada lidí musí omezovat, aby uhradila náklady na energie. Vyzývali vládu, aby našla řešení, jak účinně pomoci nejzranitelnějším lidem. "Energetická krize, stejně jako každá krize, dopadá nejhůř na ty nejchudší. Oslabuje to celou naši společnost," řekla Barbora Antonová z brněnského spolku Vesna na podporu rodinám v nouzi.

Lidé přinesli transparenty s hesly jako "neberte nám budoucnost", "pryč s uhlobarony" nebo "zdaňte neférové zisky korporací". Někteří nesli duhové vlajky nebo vlajky neparlamentní strany Levice nebo Mladých sociálních demokratů.

Demonstranti po úvodních projevech došli od hlavního nádraží k sídlu Energetického a průmyslového holdingu (EPH) v Pařížské ulici. Tam volali po zdanění EPH, který patří k největším energetickým firmám v Česku. Na adresu většinového vlastníka EPH Daniela Křetínského křičeli "Dane, zaplať daně" a "Příliš drahá zima - Křetínského vina".

Následně se protestující přesunuli po nábřeží k budově ministerstva průmyslu a obchodu. Před ministerstvem volali po větší podpoře obnovitelných zdrojů energie a po usnadnění sdílení energie mezi domácnostmi, které mají vlastní malé zdroje. Ve 14:00 organizátoři demonstraci ukončili.

Demonstraci svolaly nevládní ekologické a sociální organizace jako završení své společné kampaně Energie lidem. Mezi pořadateli jsou mimo jiné Greenpeace ČR, Hnutí Duha, iniciativy Limity jsme my!, a Fridays For Future nebo Platforma pro sociální bydlení.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (154)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

16.4.2023 06:45
Je ostuda, že politici nejsou schopni řídit zemi tak, aby základní potřeby, kam energie patří, byly dostupné alespoň tak, jako dříve.
Mnohdy to vypadá, že vláda schválně jedná tak, aby byly energie co nejdražší.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

16.4.2023 07:18 Reaguje na Richard Vacek
nebuďte ubrečený, ještě žádná energetická chudoba ani nezačala.
Odpovědět
KP

Karel Pavelka

16.4.2023 13:34 Reaguje na Richard Vacek
Jelikož vládli populisté, tak blokovali reaálné zvyšování cen energie, aby bylo na opravy a údržbu elektráren a veškeré této infrastruktury. Takže zapomeňte na to, že ceny energie budou tak nízké jako dříve.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

16.4.2023 19:21 Reaguje na Karel Pavelka
Populiste především navíc zisky CEZu probírali prez rozpočet, takže místo reinvestovaneho zisku se ty peníze prozraly.
Odpovědět

Viktor Šedivý

16.4.2023 13:49 Reaguje na Richard Vacek
Ale vždyť tohle si ve volbách voliči vybrali, ne? Fiala sliboval Green Deal s dražšími energiemi - a Piráti ho kritizovali, že je zapotřebí přitlačit mnohem víc.

Takže pokud ti protestující volili Svobodné, chápu je. Jestli ale jsou to příznivci Námořních Lupičů nebo jiné nazelenalé levice, tak jim nerozumím - měli by přeci protestovat proti tomu, že jsou energie stále ještě tak levné, že si je většina lidí může dovolit.
Odpovědět
sv

sv

16.4.2023 14:57 Reaguje na Viktor Šedivý
A to sis vycucal z kterýho prstu, že Fiala něco sliboval? Těžko mohl slibovat něco, co před tím agent bureš v předklonu před fon der leynonovou bez odporu podepsal.
Odpovědět

Viktor Šedivý

16.4.2023 17:15 Reaguje na sv
Babiš podepsal (i když kolem toho žvanil, jak "bojuje"), Fiala podepisuje také - a chlubí se, jak je "pokrokový".

A před volbami pětikolka slibovala, že bude Brusel poslouchat, Green Deal zavede, energie zdraží a životní úroveň sníží. No tak to teď plní.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

16.4.2023 17:49 Reaguje na Viktor Šedivý
Zvolte si vládu, která bude novelizovat zákon zachování energie, hlupaku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2023 17:50 Reaguje na Viktor Šedivý
Jakým způsobem vláda zdražila energie?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2023 17:52 Reaguje na Viktor Šedivý
Nemít Evropa velký poměr OZE, tu krizi nezvládne a proč asi náš ropákistán má nejvyšší cenu el.?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Protože velká poptávka náročného průmyslu, BLBE.
Odpovědět
sv

sv

16.4.2023 22:15 Reaguje na Viktor Šedivý
Tak znova, to sis vycucal z kterýho prstu, že "Fiala něco sliboval a čím, že se to chlubí"? A opět, z kterýho prstu sis vycucal to, že "Fiala něco podepisuje"? Prozatím podepisoval tak akorát agent bureš a jeho čtyřkolka.
Odpovědět

Viktor Šedivý

17.4.2023 22:03 Reaguje na sv
Fiala podepsal povolenky pro domácnosti, likvidaci automobilek, nikde proti žádné ze zrůdností deindustrializujících Česko neprotestoval, všechna opatření prodražující energie přinejmenším mlčky podporuje.
Předsednictví nevyužil k žádné akci, byl extrémně probruselský - a pak si zajel do Berlína pro podrbání za uchem, jak hezky umí aportovat a panáčkovat.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.4.2023 12:51 Reaguje na Viktor Šedivý
Na co je auto se spalovákem, když do něj nebude benzín???? A se zbytkem surovin na topení je potřeba sakra šetřit, když jste mezi 1948-1989 vy rudá chátra skoro všechno vydrancovali a vyčmoudili.
Odpovědět
sv

sv

18.4.2023 19:28 Reaguje na Viktor Šedivý
Takže do třetice, viktorku. Tzv. Fit for 55 (tedy ty tvoje emisní povolenky pro domácnosti), je ZAKOTVEN v green dealu, PŘÍMO z něj vychází ... a green deal podepsal kdo, viktorku. ANo, správně. Green Deal za ČR podepsal JEN a POUZE agent bureš, ty likvidace automobilek. Jinými slovy Fiala nepodepsal nic, ten naopak dost vehementně protestoval například proti EURO 7 - narozdíl od bureše. O tom, že v Bruselu vyjednal podporu pro jádro nemluvě - taky na rozdíl od bureše. TEn dokonce, když pominu to, že jediné co v bruselu dělal bylo chození v předklonu a hledání mezi které půlky s rozběhem skočí, za dobu jeho tragického úřadování stačil svou neschopností a leností zrušit tendr na další blok v Temelíně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2023 14:03 Reaguje na Richard Vacek
A jak asi mají zajistit levnou elektřinu? To má vláda točit klikou, nebo třít tyč liščími ocasy?
Proč nejdeš bečet do Kremlu, tam tu krizi uvařili a zrealizovali.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

16.4.2023 15:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Voliči tady ale nejsou od toho, aby řešili problémy, které mají v gesci právě politici. Máme tu výkonnou moc, kterou představuje vláda a pokud to jsou matláci, tak tam mají pustit jiné, kteří matláci nejsou.
Točit klikou vláda skutečně nemusí.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

16.4.2023 17:18 Reaguje na Richard Vacek
Politici nemají v gesci řešit energetiku, ale spravovat veřejný sektor. Dokonce, naposledy slovo energetika skloňování Mirek Topolánek, a ten se vám nelíbil. Takže máte, co jste chtěli. Na tenhle problém se zakládali minimálně dvě dekády, takže vláda těžko může dělat něco v situaci, kdy se dostavuje jeden energetický zdroj za druhým.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

16.4.2023 17:52 Reaguje na Daniel Višňovský
Asi nerozumíte dělbě moci ve společnosti. Politici vytvářejí pomocí zákonů vhodné prostředí. I v energetice. Ono to tak někdy vypadá, že u nás vytváří zákony ČEZ, ale to je jen proto, že máme neschopné politiky.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

16.4.2023 18:58 Reaguje na Richard Vacek
No dobře, tak mi vysvětlete, který zakon vám brání v tom, abyste vymyslel nějaké ekologické energetické resitko???A další, vy myslíte, že energetický zdroj se zafinancuje a postaví tím, že schválit legislativu??? A nebo ještě jinak..... vy si opravdu myslíte, že vláda má novelizovat zákon zachování energie???
Odpovědět
RV

Richard Vacek

17.4.2023 09:49 Reaguje na Daniel Višňovský
Naši politici se mohou inspirovat od politiků v cizině. Co dělají jinak (špatně) například od politiků v USA (3,9 Kč/kWh), Číně (1,8 Kč/kWh), Indii (1,6 Kč/kWh), Turecko (1,9 Kč/kWh), Maďarsku (2,5 Kč/kWh), Polsku (4 Kč/kWh), že u nás je cena 9,8 Kč/kWh? (září 2022):
https://www.globalpetrolprices.com/electricity_prices/
Máme u nás oproti nim málo elektráren? Nebo máme neschopné politiky? Nebo to dělají naši politici schválně?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

17.4.2023 14:17 Reaguje na Richard Vacek
Jojo, v Indii to vedou tak dobře, že i za 6 Kč/kWh máme levnější elektřinu než Indie. Při současných průměrných mzdách. :D :D
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 15:42 Reaguje na Richard Vacek
Chcete ekologické standardy výroby elektřiny poplatné Číně, Turecku či Indii??? Já ne, prasáku. USA má 30 procent světových zásob uhlí, a navíc kvalitního a lehce těžitelného.
Odpovědět

Viktor Šedivý

17.4.2023 22:05 Reaguje na Daniel Višňovský
Cena elektřiny je bohužel důležitější, než nějaké "ekologické standardy".
Ale o ty nejde - stačilo by zrušit všechny klacky pod nohy a dát energetice perspektivu normálního rozvole.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:22 Reaguje na Viktor Šedivý
Fakt jo??? Vám by nškodilo vzít vaše špinavé spratky, a a přivázat je na vrchol neodsířeného a neodpolípkovaného komína tepelné elektrárny. Pak by se Vám možná rozsvítilo.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

16.4.2023 19:02 Reaguje na Richard Vacek
A co brání vyrábět energii vám????
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

16.4.2023 19:06 Reaguje na Richard Vacek
Politici dělají to, co po nich chtějí voliči. A voliči 15 let posteli tricetikacka ve zdravotnictví, důchodci, hasiči, policisté, učitelé, platy. Takže tricetikacka není, všichni zúčastnění dostali přidáno, takže kde je problém??? Nevšiml jsem si, že by před 15 lety v ulicích požadovali výstavbu stabilních zdrojů, když se vědělo, že uhelné budou končit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2023 17:36 Reaguje na Richard Vacek
Zkus napsat, co by vláda nematláků měla asi tak udělat.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

16.4.2023 19:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Dezolát Vacek napíše, že by měla odstoupit, to je přeci jasné :)
Odpovědět

Viktor Šedivý

16.4.2023 17:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Nesvádějte to na Kreml. Drahé energie vymysleli mezi Berlínem a Bruselem, Moskva jen zkusila využít situaci.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

16.4.2023 17:19 Reaguje na Viktor Šedivý
Drahé energie nevymyslel politici, ale voliči svou spotřebou, a neprodukci.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2023 17:40 Reaguje na Viktor Šedivý
"Hlavní ale je, že se potvrdily podzimní informace, že podstatným důvodem extrémního růstu cen za ruský plyn byla snaha Kremlu dostat Evropu na kolena snížením dodávek a zvyšováním cen. Navíc v podmínkách, kdy si Gazprom zakoupil velké kapacity v zásobnících v Evropě a nechal je záměrně prázdné, a tudíž Evropu bez rezerv. Americká dodávka tuto brutální vyděračskou hru utnula". Leden 2022.

Tohle je útok na celou Evropu, Putin dávno říkal: "Evropa mi prodá provaz, na kterém ji oběsím."

To, že jsme se ze smyčky vykroutili na poslední chvíli jen s odřenýma ušima, je taky zásluhou nejen EU, ale naší vlády - hlavně Síkely.

https://ekonomickydenik.cz/evropskou-plynovou-krizi-zavinilo-rusko-dukazem-jsou-nizsi-dodavky-i-prazdne-zasobniky/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&dop_req_id=RQBzdjZs9uD-202201181926&dop_id=14905427

Odpovědět
ig

16.4.2023 14:23 Reaguje na Richard Vacek
I kdyby se politici třeba zbláznili, dokonce i kdybyste Vy sám byl předsedou vlády, ceny energie už nikdy nebudou nízké. Podělali jsme to všichni - moc jsme tady v Evropě tlačili na pilu ohledně OZE, nechali jsme si od technických analfabetů kecat do koncepce energetiky, nechali jsme si mazat med kolem huby Ruskem. A Putinovi se tak povedla jedna pro něj významná věc, zvýšit ceny energetických surovin. Sice se mu zatím nepovedlo to ostatní, ale mnoho našich spoluobčanů na tom intenzivně pracuje, tak třeba mu to ještě vyjde :-)
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

16.4.2023 17:20 Reaguje na
To není kecanim do energetické koncepce, ale nevytvarenim realistické energetické koncepce. I paměťová komise před rokem 2009 se zaobírat pouze elektroenergetikou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2023 17:45 Reaguje na
Ceny energií nebudou už nízké, dokud nepřeváží OZE. Putin nás celých 20 let učil na levný plyn, jako drogový dealer to znal dobře. Abychom získali závislost a pak to utnul. Sice vytvořil krizi jak čapa, ale Evropa není blbá a společně to zvládla. Ovšem vlastní dezoláti ji chtějí rozbít na druhý pokus. To je už naše blbství, tohle na nikoho už nesvedeme.
Odpovědět
ig

16.4.2023 17:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Ceny OZE nebudou nízké. OZE mají nízkou hustotu energie a tím velké nároky na počet pracovníků na jednotku výkonu. A lidi jsou drazí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2023 10:13 Reaguje na
To jako musí nahánět fotony na panely? Fakt?
OZe jsou nárišné na instalaci, ale dál jedou prakticky bez lidí. Samozřejmě se dá vymyslet jakkákoliv zaměstnanost, ale prvních třeba 10 let se jednou za rok přečte záznam. Pokud není problém, ale záruky na vše jsou mim 10 let.
Odpovědět
ig

17.4.2023 10:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, přesně tak, fotony se tam musí nahánět a hlavně vtírat do těch panelů. Štětcem z veverčích chlupů. A už se to veze: chovatelé veverek, stříhači veverek, bojovníci proti klecovému chovu veverek, právníci chovatelů, výrobci štětců, bojovníci proti kácení stromů na výrobu štětců, právníci výrobců stětců, ... Prostě žásdná legrace.

Snad jsem to dostatečně vysvětlil s ohledem na Vaše schopnosti chápání reality.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

16.4.2023 18:54 Reaguje na Richard Vacek
Vacku, je ostuda, že lidé jako vy, nejdou schopni zařídit, aby energetické suroviny těžbou neubyvaly.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

16.4.2023 07:24
vtipné je, že to co dělá Křetinský, tedy uhelný byznys výroby elektřiny dělají Němci zcela běžně.

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/vlaky-uspory-energii-energeticka-krize-energie.A220824_125459_eko-zahranicni_alis
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

16.4.2023 09:02 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Průzkum institutu Forsa z tohoto týdne ukázal, že dvě třetiny Němců podporují prodloužení životnosti reaktorů nebo připojení starých elektráren zpět do sítě. Pouze 28 procent si přálo jejich odstavení.


Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nemecko-jaderne-elektrarny-odpojeni-obnovitelne-zdroje-bavorsko.A230416_072625_zahranicni_idvs
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2023 14:00 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Průzkum je hezká věc, ale rozhdují volby. A v nich si Němčouři zvolili odstavení jádra a to opakovaně už snad od začátku století, po Fukušimě ten trend byl zcela jasný.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 21:17 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Pane Řezáči, to uhlí je Křetínského, a ty německé záložní uhelné elektrárny rovněž :) Lippendorf a Jänschwalde, kde jsou ty záložní bloky, patří pod LEAG, a ten vlastní EPH.
Odpovědět
ig

16.4.2023 10:17
Pomatenost levice dosahuje vrcholu. Stát nikdy v historii nedával tolik peněz na sociální výdaje jako teď. Těmhle nemakačenkům je to pořád málo a chtěli by víc. A zřejmě netuší, že za chvíli už nebude z čeho rozdávat (to není už teď, musíme si na to půjčovat) a jestli to neomezíme, teprve zažijí tu opravdovou chudobu :-) Chtějí levnější energii a zároveň omezit fosilní zdroje. Chtějí, aby energetické firmy dodávaly levnější energii a zároveň jim chtějí zvýšit náklady mimořádným zdaněním. Chtějí byty a zároveň chtějí učinit bytovou výstavbu neatraktivní a finančně nezajímavou. Kdyby místo demonstrací raději navštěvovali kursy zdravého rozumu, udělali by lépe.
Odpovědět
LB

Lukas B.

17.4.2023 09:52 Reaguje na
ostatně oslím můstkem k aktuálně mediálně diskutované problematice více sazeb dph, respektive myšlence udělat ze tří sazeb dvě a k registru vyloučených osob (zákaz hraní hazardních her pobírači dávek):

sociální výdaje by měly být přehledné a jednoduché a příjemce by si s nimi mohl dělat co chce, třeba je den výplaty dílem propít a dílem nastrkat do automatů a pak chcípnout hlady. stav, kdy "potřebný" dostane dávku, a pak protože je chudý ještě příspěvek na bydlení, jízdenku zadarmo, pastelkovné, potraviny z potravinové banky, sociální dávku na topení plynem a obědy zadarmo je matoucí a vlastně nemravný. a dph v jedné jediné sazbě bez výjimek má tu krásnou vlastnost, že je vidět na účtence, a bere všem stejně (když tedy pomineme že zdanění příjemce dávek je stejně jako zdanění úředníka, policajta a vojáka krokem čistě formálním)
Odpovědět

Viktor Šedivý

16.4.2023 11:33
Pomátli se?
Totálně zešíleli?

Zelení Khmerové (Greenpeace ČR, Hnutí Duha, iniciativy Limity jsme my! a Fridays For Future), kteří ze všech sil pracují na tom aby energie byly co nejdražší, co nejméně dostupné, organizují protest proti drahým energiím?

A bydlení? Ne, nebude levné. Bude čím dál tím dražší, protože zelená politika
- prodražuje materiály a tím jakoukoli výstavbu
- zvyšuje náklady na údržbu a provoz
- podporuje inflaci a tlačí tak do investic do nemovitostí.


To se fakt najdou dvě stovky blbců, kteří skočí na takový nesmysl? Anebo to byli jen najatí komparsisté, kteří za pár kaček půjdou prosazovat cokoli?
Odpovědět
sv

sv

16.4.2023 15:08 Reaguje na Viktor Šedivý
Ještě jsi zapomněl na další zelené khmery: podepisovače green dealu a nemakačenka kvůli kterému nestojí STORK II a další blok v Temelíně agenta bureše, ping. paroubka s jeho hrůzným paskvilem jménem zákon o podpoře tzv. oze a last but not least bývalého hradního čučkaře, který ČR co by premiér neblahé paměti nesmylsně zavázal při vyjednávání o vstupu do EU k povinnému podílu tzv. oze v energetickém mixu.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

16.4.2023 17:23 Reaguje na Viktor Šedivý
Jenomže oni v souvislostech neuvazuji. ..oni se dohadují toho, aby politici dali pokyn k produkci resiitek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2023 13:57
A byl tam Křetínský osobně a mohutně žádal levnou elektřinu pro lidi ze svých elektráren? A dav nadšeně aplaudoval?
Fakt ne? Tak je to žabař. Tohle zvládl Babiš nedávno na jedničku.
Odpovědět
JO

Jarka O.

16.4.2023 14:06
Tak Bloomberg, GP,..., všichni na Křetinského. Kteří skřetové se probrali a zjistili, že českému podnikateli patří část evropské energetiky, což nebylo v plánu.
Odpovědět
ig

16.4.2023 14:44 Reaguje na Jarka O.
Nj, vždycky když se ukáže, že ideologie nezvítězí nad realitou, tak jsou snílci naštvaní :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2023 17:47 Reaguje na Jarka O.
Je v podstatě fuk, komu to patří, nesmí to být ale úhlavní nepřítel, tj. Rusko. I Čína by mohla být možná problém, ale jinak je to fuk.
Odpovědět
JO

Jarka O.

17.4.2023 12:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne. To není fuk. A Čína vlastní záp. Evropu, takže záp. evr. vlastníci by Křetínského byznys neměli převzít, je to riziko.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2023 21:01 Reaguje na Jarka O.
Čína vlastní maximálně Rusko, Evropu rozhodně ne. Má v Evropě investice, ale možná Evropa v Číně daleko víc.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:24 Reaguje na Jarka O.
Co vlastní Čína v Západní Evropě......DEzolátské zkrachovalé ŘEcko není západní Evropa, ale východní.
Odpovědět
JO

Jarka O.

17.4.2023 22:39 Reaguje na Daniel Višňovský
Hloupé Řecko je dobrý příklad, ale těch investic má Čína na západě dost, firmy, část přístavu v Hamburku, studenty, profesory, je to málo?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:51 Reaguje na Jarka O.
To tedy mi připadá SAKRA málo. Zkuste to prosím zaokrouhlit na nějaké nezanedbatelné částky v rámci EU - tedy na řekněme jednotky bilionů Euro. Já myslím, že mnohem víc investic má Evropa v Číně.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:52 Reaguje na Jarka O.
KTERÉ firmy na západě vlastní Čína, kromě jedné divize Volva - to bude zajímavé :)
Odpovědět
PK

Pavel Karel

16.4.2023 18:47
Vlastníci energetický oligopolů a jejich akcionáři jsou sponzory těchto politických stran...navíc vyšší ceny energií z daní sanují rozpočet...je to jedna velká pakáž. Nikdo z nich nežije životy obyčejných lidí.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

16.4.2023 19:19 Reaguje na Pavel Karel
Pane pakazoid, tohle je stav, kteří lidé v minulosti chtěli.
Odpovědět
ig

16.4.2023 19:19 Reaguje na Pavel Karel
Týká se mě to taky? (mám ještě z kupónovky akcie ČEZu :-))
Odpovědět
JO

Jarka O.

17.4.2023 12:48 Reaguje na
Jste minoritní nebo majoritní?? Jestli majoritní - jste ženatý?? :-))
Odpovědět
ig

17.4.2023 18:43 Reaguje na Jarka O.
:D :D :D
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

16.4.2023 21:24
Na Václavském náměstí v centru Prahy se koná protivládní shromáždění, uvedl internetový deník Idnes s odvoláním na informace organizátorů.
Materiál uvádí, že shromáždění pod heslem "Česká republika proti chudobě" organizovala nově vytvořená strana "PRO". Demonstrace začala ve 14:00 , účastní se jí asi 30-35 tisíc lidí, z nichž mnozí přijeli ze vzdálených oblastí republiky.

Tak 200 osob nebo 30 tisíc občanů ? To je dost podstatný rozdíl.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

16.4.2023 22:40 Reaguje na Miroslav Vinkler
To je jiná akce, dezolate. Sobota nerovná se neděle, kapis?????
Odpovědět
ig

17.4.2023 08:49 Reaguje na Daniel Višňovský
Nicméně stejně legrační. Na legálně a bez problémů povolené demonstraci protestují, že nemají svobodu slova. Jejich protesty otisknou všechny deníky. Protestují proti zničující chudobě. Hlavní organizátor, nejchudší z nich, přijede v Porsche :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2023 11:20 Reaguje na
Je to celý mišuge a Vinklerovský svět naoak se u nás stává normou.
Multimiliardář v péřovce za desítky tisíc žvaní na demonstraci proti chudobě a po zádech ho plácá odborář, který ho nedávno veřejně obvinil, že ve svých firmách neplatí lidem ani minimální mzdu!!! A dav se může nadšením počůrat!!
To se fakt už úplně všichni zbláznili? Takový šaškec nezažijete ani v Bohnicích...
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

17.4.2023 16:35 Reaguje na
1*
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.4.2023 08:51
Nikomu neberu právo demonstrovat, ale vládě absolutní moci je to fuk.
Mají v rukou všechnu moc a demonstrace jsou do voleb pouze "folklórem".
Je třeba aktivizovat pasivní voliče, kteří rezignovali na své poslední
právo, jak ovlivnit politiku a to by měl být hlavní úkol celé opozice.
Bohužel o zvýšení volební účasti nemají zájem ani některé opoziční strany,
protože se vedení těchto stran spokojí s pohodlnou funkcí v opozici bez
starostí s vládnutím. Těm stranám schází ambiciózní vůdci schopni zvednout
nevoliče a jít je zvolit. Než občasná demonstrace, tak je lépe osobní
agitace po hospodách a v soukromí s vysvětlováním, že pasivita nahrává
konzervaci současného stavu. Nevolit a nadávat na zvolenou vládu je
poštěkávání psů na karavanu jdoucí za svým cílem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2023 11:18 Reaguje na Břetislav Machaček
Co má vláda dělat? Mají demonstranti nějaké reálné požadavky? Pokud vím, tak chtějí, aby vláda odstoupila, ale co pak? NIC
Chtějí, abychom vystoupili z NATO a co pak? NIC.
Tohle pomůže v boji s chudobou?
Bojují proti Euro7, to vláda taky.
A co dál?
Je to prostě zase jen celý vylhaný. Ve skutečně se snaží společnost rozeštvat a destabilizovat a tím umést cestu Rusku k agresi a ovládnutí celého státu. Tohle přece jede na Slovensku, v Maďarsko to dávno už proběhlo.
Pokud by Ukrajina padla, ruský útok půjde právě naším směrem, tohle je jen příprava.
Odpovědět

Radek Čuda

17.4.2023 13:40 Reaguje na Pavel Hanzl
"Co má vláda dělat?"

Toho by bylo ... ale když se budeme držet toho nejzákladnějšího, tak když mají Péťa s Mariánem plnou hubu keců o tom, jak se stát postará a jak si lidi v problémech mají zažádat třeba o příspěvek na bydlení, tak mají zajistit, že podání si té žádosti nebude horší variantou křížové cesty. Plus když tedy nakonec ten příspěvek žadatel dostane přiklepnutý, tak zpoždění výplaty tu o měsíc, tu o dva či tři nebude poměrně častým jevem.

Ne že by to bylo překvapení, když se člověk podívá jak narostla agenda, kterou vláda třeba těm ÚP hází v posledních letech na hrb. Samozřejmě, spousta jejich pracovníků nepředvádí nějaké zářné výkony, o tom žádná, ale za to směšné platové ohodnocení tam se skutečně nelze divit.

Nebo připosraně dělat u valorizace důchodů před volbami ... komunál i Hrad ... jako že nic, a pak to tlačit za pomoci legislativní nouze.

Nebo vykládat, kolik toho vybereme díky mimořádné dani od bank ... a teď muset přiznat, že vlastně prd ...

A takových věcí by bylo.

Takhle vláda možná/asi/snad není vládou takových křiváků, jako ta předchozí. Ale míra její nekompetence je neskutečná. Člověk se jen může ptát, zda jsou fakt tak neschopní (někteří tedy rozhodně) a nebo/i mají ty lidi tak na háku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2023 21:08 Reaguje na Radek Čuda
Vyplácení sociálek není kaše vlády, ale lemplovatých ouředníků. Nebo nával žadatelů.
Vláda chtěla ty valorizace řešit už na podzim, ale opozice je vždy vyhodila z programu jednání.
Kdo co kde kdákne je zcela běžné vždycky, význam nula.
Takže jste neřekl VŮBEC NIC, stejně jak dezoláti z demonstrací.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.4.2023 17:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Když byli v opozici, tak kecali o vládě odborníků. Po volbách jsou ministry amatéři s politickými náměstky poslouchající jako pejsek příkazy z Bruselu. Kdo z ministrů má odbornou kvalifikaci vést svůj rezort? Ať odstoupí a ať prezident jmenuje úřednickou vládu skutečných odborníků,
kteří dovedou zemi do řádných voleb, dokud není pozdě.
Vaše pomatení strachem z Ruska působí při zamrznutí války
už rok na stejné linii vskutku komicky, nebo jsme už beze
zbraní, které jsme darovali Ukrajině bezbranní ?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 20:26 Reaguje na Břetislav Machaček
Aha, a jakou odbornou způsobilost měl Váš miláček Vrchní Milouš Kokeš, jakou nedoučený krejčí Bilak, primitiv Kolder nebo hochštapler Štrougal?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2023 21:10 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.4.2023 15:17 Reaguje na Břetislav Machaček
A teď mi trulo sděl, jak jsi přišel na to, že ve vládě jsou amatéři. To ti nakecal Vrábel s Rajchlem, že?
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

17.4.2023 12:37 Reaguje na Břetislav Machaček
Aktuální zpráva z minulého týdne: Každý čtvrtý čech trpí obezitou - OBEZITOU - nemocí způsobenou chorobným žraním. Normální váhu nemá ani polovina populace. Tak takhle se v ČR projevuje chudoba
Odpovědět

Radek Čuda

17.4.2023 13:27 Reaguje na Jakub Graňák
Nic ve zlém, ale tohle je analogie na dvě věci. Za totáče bylo jídlo celkem levné, a chlast ještě víc:-), nikam se nesmělo a nic moc jinak nebylo k sehnání, takže hlady tu fakt nikdo netrpěl ... a je možno život tehdy označit za blahobyt? A samozřejmě se to projevovalo i jinak ... když měl chalupu kde kdo a z tohoto pohledu jsme byli ve srovnání se Západem těžcí vataři. A byli jsme?

Obezita není otázka výše příjmu, ale životního stylu a životosprávy. A například může být i důsledkem právě horší fin situace rodin, protože holt třeba u dětí nemají peníze na mimoškolní zájmové aktivity a tak špunti zejména v městech holt sedí doma na zadku a ...
Opakuji, může ... těch příčin je samozřejmě celá řada a jsou silně individuální.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

17.4.2023 14:56 Reaguje na Radek Čuda
To neměla být žádná analogie - tady kdosi rok kvičí, jak se celá země propadá do bídy "protože přece nebudu topit na 20 stupňů" a protože topím na třicet, tak nemám žádný energetický výdej a kynu jako prase, "všichni umřeme hladem" a jdu se narvat bůčkem a zaliju to pivem - a podobné debilní žvásty.
Rozhlédněte se pořádně kolem sebe, ta rozežranost bije do očí. Řeči o nějakých různých důvodech si nechte pro někoho mladšího, my jsme jako děcka měli každý tak maximálně kolo, většinou nějakou starou ukrajinu, kopačák měl jeden kluk z dědiny. Ti fakani mají dneska v městech veřejných hřišť, workautů a nevím čeho všeho na každém rohu tři řitě. To není o nějaké bídě, ale jen a pouze o lenosti a pohodlnosti rodičů. Každý si může vybrat, jestli si za 120 koupí kilo bůčku, nebo čtyry kila mrkve.

Nic než rozežranost, zhola nic...
Odpovědět
JO

Jarka O.

17.4.2023 16:02 Reaguje na Jakub Graňák
Ste se zas rozjel. Ale chudoba fakt zpusobuje obezitu.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 21:00 Reaguje na Jarka O.
Mravní a mentální chudoba, ano, chudoba ne.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

17.4.2023 21:15 Reaguje na Jarka O.
V této zemi je cca 1 milion lidí ohrožených chudobou - kolik z nich je obézních? Polovina? Půl milionu? - Co ty zbývající dva miliony obézních? - Nic? Statistická chyba? A těch dalších 2,5 milionu, co se k té obezitě prožírají?. Taky nic?
Nenechte se vysmát, tady skutečně nejde o chudobu, nýbrž praschsprostou shnilost. Nejvíc vyžraní jsou totiž ti co nehnou prdelí ani přes ulici
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 21:59 Reaguje na Jakub Graňák
Otázka je, co je vlastně chudoba, a jak je definovaná. Chudoba je v ČR konzumní standard, na který 90 procent obyvatel Ruska nedosáhne.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

18.4.2023 08:54 Reaguje na Daniel Višňovský
Nějak tak, sice není všude všechno cajk, některé regiony na tom nejsou kdovíjak dobře, viz Broumovsko, Osoblažsko..., ale celkově se tu máme jak prasata v žitě
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.4.2023 09:31 Reaguje na Jakub Graňák
Sedím v kanclu, z okna výhled na Krušné hory, a v okolí 5 km pěknejch pár vyloučených lokalit.....mám výrazně nadprůměrnou mzdu. Loni jsem byl u jiné firmy, která měla sídlo kousek od Uherského Hradiště, a na účtu mi přistávalo měsíčně v průměru 60 čistého poté, co jsem odečetl náklady na dojíždění.....ta firma sídlí cca 350 km od mého bydliště. K tomu samozřejmě řada benefitů, jako třeba auto s navigací, a řazením pádly pod volantem do osobního užívání. Takže lokalitou to fakt není.....měl jsem na povel dvě party, z nichž z první byla většina z uherskohradišťska, a ta druhá ze vsetínska....Velké Karlovice, Horní Lideč, a tak.....a průměr 50 čistého měli......
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

18.4.2023 12:41 Reaguje na Daniel Višňovský
Hmm, Krušky - taky dobrej "zapadákov", semtam tam zajedem na mineralogickou výpravu. Nicméně např na tom Osoblažsku je to řekl bych horší, především z pohledu dopravní dostupnosti. Ale asi je fakt, že to je spíš otázka vůle, než nějakých nepřekonatelných překážek. Jinak jsme na tom asi dost podobně, taky si nemám na co stěžovat a ani v okolí (protože jsme malá dědina a všichni si vidíme do talíře) nikdo netrpí nedostakem příležitostí, nebo malým příjmem. Většina z nás se tu živí nějakým řemeslem, vysokoškoláků je jenom pár, holt kdo dokáže nabídnout nějakou míru expertizy, nebo aspoň snahu něco dělat, a je jedno jestli je to dřevorubec nebo inženýr, tak si šáhne i na daleko víc jak průměr.

Tady nejvíc vřískají lidi typu, který popíšu níže: Moje žena minulý týden řešila pohovory pro nové zaměstnance - přišla ženská vysoká jak široká a vykládá, že má dva syny sedmnáctiletého a pětiletého, doba po kterou byla za celý život zaměstnána - 10 měsíců - samozřejmě ji nevzali... A já se ptám co dělala těch 13 let, kdy nebyla na rodičáku? Takové jedince je třeba, ať už se to komu líbí, nebo ne, kopnout do prdele...
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.4.2023 12:55 Reaguje na Jakub Graňák
Mne je úúúplně jedno, jestli budu sedět pod Krušnejma horama, nebo Broumovsku.....do těch elektráren LEAGu to je zhruba stejně daleko. A když jako práci stavíte nádraží v Hamburgu nebo Autobusák v Bielefeldu, tak je skoro jedno, jestli bydlíte ve Velkých Karlovicích nebo někde za Krnovem.
Odpovědět
JO

Jarka O.

18.4.2023 13:15 Reaguje na Jakub Graňák
To teda nelíbí, bo jste se ukázal být asociálem. Paní je možná samoživitelka, a že nebyla zaměstnaná, neznamená, že nepracovala. musí se starat o děti, a kde vezme čas a energii na fitnesko, co. Zahrádku třeba nemá a jaké potraviny asi  v takovém případě kupuje, podle mě něco, co se dá nachystat rychle. A abyste věděl, na západě by za slova o tlustých lidech kopli Vás, bo tlustý neznamená hloupý atp. Je to trochu podobná masírka jako s těmi jinými menšinami.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

18.4.2023 13:32 Reaguje na Jarka O.
No když nechodila 13 let do práce, tak je mi úplně jedno, kde vezme na fitnesko...
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.4.2023 13:51 Reaguje na Jarka O.
Jo tak, starat o sedmnáctileté děti :) Moje mamina byla se mnou doma 5 měsíců, a bejvalka v Německu byla se synem doma 6 týdnů a pak hybaj do roboty. A pro nás konzervativce je to, co se označuje jako samoživitelka označeno termínem "bezbožná špindíra"
Odpovědět
JO

Jarka O.

18.4.2023 14:35 Reaguje na Daniel Višňovský
Jenže paní mohla pracovat, i když nebyla zaměstnanec. Paní se nezastávám, neznám ji, třeba má bohatého manžela nebo taky ne. Dítě má 5 let a matka dnes může zůstat doma do 4 let věku děcka nebo jak dlouho chce, teď hledá práci, a jako  vy 2 se jí smějete? Časy se všude změnily. Vaše termíny pro ženy znám, zřejmě pane či soudruhu patříte k jiným konzervativcům než já. "Kopat" "špindíry" jo, asociálové a eště se tím chlubí.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.4.2023 15:01 Reaguje na Jarka O.
Se dvěma dětmi doma bez 10 měsíců 17 let, jo??? A jak tedy pracovala, když ne jqko zaměstnanec? Jako OSVČ, že. Takže zápis v ržp. Nebo načerno? To je nezákoné. Ne pouze jako zaměstnavatele, ale i toho zaměstnace, protože část odvodů a daně z příjmu je záležitost zaměstnance.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

17.4.2023 21:24 Reaguje na Jarka O.
A proto stále, již desítky let slýcháme o "epidemii obezity" šířící se napříč bohatší částí světa...
Odpovědět

Radek Čuda

17.4.2023 16:35 Reaguje na Jakub Graňák
Je hezké, že jste se svěřil se svými zážitky z dětství ... opravdu jsou to pro mne, jako Novotného dítě, zcela nové a překvapivé informace. A je hezké, jak dobře znáte situaci s venkovními sportovišti v Praze ... škoda jen, že jste úplně mimo. Za covidu jsme si to testovali v praxi, když jsme se s oddílem pokoušeli najít nějakou alespoň trochu vyhovující tréninkovou plochu. A je jich opravdu velmi málo.
Takže jste napsal snůšku nesmyslů.

A ne, obezita není průvodním znakem blahobytu, spíše naopak.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

17.4.2023 16:47 Reaguje na Radek Čuda
„obezita není průvodním znakem blahobytu, spíše naopak“

Mám jinou zkušenost. Vídám obchody s potravinami přetékající zbožím, lidé je nakupují ostošest 24/7.
Pro mnoho lidí je těžké se nepřejídat, když si mohou dopřát tolik jídla jako nikdy před tím. Není divu, že je tolik obézních.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 21:01 Reaguje na Majka Kletečková
Ano, je to tak.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 21:08 Reaguje na Majka Kletečková
Přesně tak, a to nemusí jít o nějaké potraviny, které označují dietologové jako závadné.......když zbaštím po večeři dvacetidekový pytlík paraořechů, tak je to docela kalorická bomba, a je to za zhruba čtvrt hodiny práce :)
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

17.4.2023 21:19 Reaguje na Radek Čuda
Hýbat se může každý, stačí jen chtít - všechno ostatní jsou jen kecy
Odpovědět
JO

Jarka O.

17.4.2023 22:35 Reaguje na Jakub Graňák
Není tomu tak.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:49 Reaguje na Jarka O.
JE to tak.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 21:21 Reaguje na Radek Čuda
Veslařský oddíl, jkam jsem jako dorostenec chodil, zeje prázdnotou, a zel prázdnotou i za COVIDu. A veslování nikdo nezakázal.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

17.4.2023 21:37 Reaguje na Radek Čuda
Hmm, Praha... co takhle si jít do Stromovky zaběhat? Nuda, že? Radši natáhnout pazouru, na novou halu... bez toho to přece nikdy nebude "ono"
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:03 Reaguje na Jakub Graňák
V Praze je asi pět veslařských oddílů, veslování nikdo nezakázal, a na Vltavě pusto.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:06 Reaguje na Jakub Graňák
Tvl. Praha, odkud se dá po cyklostezce dojet až do Drážďan asi deseti různými pohybovými aktivitami :)
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

18.4.2023 08:55 Reaguje na Daniel Višňovský
:-D
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:05 Reaguje na Radek Čuda
Co Vltava, dezoláte?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:09 Reaguje na Radek Čuda

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:14 Reaguje na Radek Čuda
Blbý Čudo, ještě se naučit chápat to, co výzkumy vlastně říkají. Ano, obezita je více rozšížená mezi nízkopříjmovými, ale V BOHATÝCH ZEMÍCH. V chudých to zdaleka neplatí. Tedy obezita chudých JE příznakem blahobytu, a můžete se vztekat, můžete kopat, kousat vřeštět a trkat, můžete zfackovat starou a zkopat spratky, a nic s tím neuděláte.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 20:57 Reaguje na Jakub Graňák
.....a k tomu ještě 3/4 kila kuřecích řízků oproti krabičce cigaret.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

17.4.2023 21:40 Reaguje na Daniel Višňovský
Tak tak
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 15:47 Reaguje na Radek Čuda
Za totáče bylo jídlo vzhledem k příjmům mnohem dražší, než dnes.
Odpovědět

Radek Čuda

17.4.2023 16:37 Reaguje na Daniel Višňovský
To si tedy rozhodně nemyslím a nebo jste měl oproto mně hodně mizerný příjem ... a že nástupka vysokoškoláka v půlce osmdesátek fakt nebyla žádná hitparáda. Problém byla primárně šíře sortimentu, ani ne tak cena. I když samozřejmě značnou roli hrály i regulované ceny ostatního zboží/komodit.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 20:36 Reaguje na Radek Čuda
Nejprve si zkusme definovat sajrajtismus, ano??? Komunistický sajrajt obvykle argumentuje "Já jsem vydělával"..... A nyní další definice.....v roce 1989 byla průměrná mzda 3170 Kčs hrubého, vletos je predikce 42800 to je cca 13,5 krát více. Poměr čistých mezd hraje ještě více ve prospěch současnosti, a to nebudu uvažovat volskou daň. A nyní si zkusme definovat pojem "komunisty protěžovaný sajrajt", ano??? Ta definice je velmi jednoduchá. Jsou to všichni to zloději, kterým se ta mzda nezvýšila oproti roku 1989 tímhle násobkem. A nyní mi napište, kterážeto potravina je 13,5 krát dražší, než za komoušů, pane Čudo. Mne si v současné době oligarchický kapitalista cení na 43,59 násobek toho, co jsem měl v roce 1988. Samozřejmě ani neuvádím to, že nyní mám o 10 dní dovolené ročně více, že je více svátků a méně pracovních sobot, a také že mi na dojíždění do práce dal k dispozici korejce nižší střední třídy, jehož jediný představitel za komoušů v ČSSR stál 189 000 Kčs, a komplet platí provoz tohoto. Podotýkám, že jsem na liniové pozici ve stejném oboru, který jsem dělal v roce 1988, a prakticky na obdobné pozici.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 20:39 Reaguje na Radek Čuda
A to neberu případy, kdy lidé dělají OSVČ......maminka se dostala na 30 násobek příjmů oproti 1989 už v roce 1995.....nyní se mzdy od toho roku 1989 zpětinásobily. A teď do mne, komoušský dezoláte.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 21:10 Reaguje na Daniel Višňovský
Pardon, ne od roku 1989, ale od roku 1995 se zpětinásobily.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 20:41 Reaguje na Radek Čuda
Levnej chlast, jo???? Na flašku Ballantinky vydělával vysokoškolák na nížší manažerské pozici 2 dny, dnes necelou hodinu, dezoláte. Vy jste prosím pěkně vyučený na zloděje a lháře?
Odpovědět
Anyr

Anyr

17.4.2023 14:38 Reaguje na Jakub Graňák
Zrovna tady jsi teda ale fakt ujel bro, musím říct...
právě chudoba, respektive horší finanční situace, velmi často může za nadváhu/obezitu. Relevantní zdroje dohledáš za minutu googlování slovního spojení "obezita chudoba" :)
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

17.4.2023 14:59 Reaguje na Anyr
Jo jo, chudoba... čím jsme všichni chudší, tím víc žerem...
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

17.4.2023 15:00 Reaguje na Anyr
I když v určitém smyslu máš pravdu bro... jde však o duševní chudobu, nikoli tu materiální
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 15:44 Reaguje na Anyr
JJ, největší koncentrace obézních lidí bylo dle Anyra V Auschwitz-Birkenau.
Odpovědět
JO

Jarka O.

17.4.2023 16:02 Reaguje na Daniel Višňovský
Omyl, v Américe.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 20:49 Reaguje na Jarka O.
Ne, podle Anyra v tom Auschwitzu, to je přeci jasné. Anyt tvrdí, že platí lineární úměra, čím méně dostupná kvalitní strava, tím vyšší obezita.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 20:50 Reaguje na Jarka O.
ajvaj, vy jste tomu dala :) V USA je průměrná mzdy vyšší než v drtivé většině zemí EU, ta čistá myslím že i v těch bohatých EU zemích. Takže vy tvrdíte, že obezita koreluje s tím, jak je společnost bohatá.
Odpovědět
JO

Jarka O.

17.4.2023 22:33 Reaguje na Daniel Višňovský
V podstatě jo, viz dole. Štíhlí, ne hubení, jsou v USA ti bohatí, tlustí jsou ti nezaměstnaní - spodina.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:44 Reaguje na Jarka O.
To, čemu říkáte v USA spodina na Food stamps má násobné příjmy oproti ruskému mzdovému průměru, na který tam 85 procent populace nedosáhne - V Rusku jsou příjmy rozložené= silně nerovnoměrně.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:29 Reaguje na Anyr
Ale v BOHATÝCH ZEMÍCH DEZOLÁTE!!!!!!!!
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:45 Reaguje na Anyr
Ano, ale v BOHATÝCH ZEMÍCH dezoláte.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.4.2023 17:18 Reaguje na Jakub Graňák
Z kvalitní stravy se netloustne tak, jako z nekvalitní.
Přemíra levných moučných jídel a tučných uzenin opravdu
není top jídelníček, ale zkuste si koupit dietní mořské
ryby, kvalitní zeleninu a ovoce za příjmy očesané o
náklady na bydlení a energie. Co lidé vydají navíc za
tyto položky, tak o to více šetří na kvalitní stravě a
investování do sportování a turistiky. Koho se to netýká,
tak ať alespoň nezávidí chudým plné koryto nekvalitních potravin, protože není co závidět!
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 20:47 Reaguje na Břetislav Machaček
Vy jste prosím vyučen na mlsné prase??? Kolipa stojí třeba kuřecí řízky, luštěniny, běžná zelenina, vejce nebo koneckonců i to ovoce? VŠECHNO je oproti příjmům násobně lacinější, než za Vás, rudých krys, a to včetně těch nákladů na bydlení, tedy v případech, že nebudu uvažovat urozené bolševiky a jejich dělnickofízláckolampasácké klony, ale normální pracovité lidi, kteří museli investovat do družstevního bytu, protože státní jim nikdo nepřidělil.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 20:53 Reaguje na Břetislav Machaček
Janě, akorát, že ČEŠI jsou jedničkami ve výdajích na cigaretovné, hospodné, automatovné, chlastovné, fetovné a pivovné dohromady. Výdaje domácností na neřesti násobně převyšují výdaje na zdravý životní styl, a jedničkamiu jste v tomto vy chachoši......vy občas, když je šance, tak ještě investujete do methanolovného, a pak musí ministr zdravotnictví vyhlašovat prohibici :)
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

17.4.2023 21:22 Reaguje na Břetislav Machaček
V této zemi je cca 1 milion lidí ohrožených chudobou - kolik z nich je obézních? Polovina? Půl milionu? - Co ty zbývající dva miliony obézních? - Nic? Statistická chyba? A těch dalších 2,5 milionu, co se k té obezitě prožírají?. Taky nic?
Nenechte se vysmát, tady skutečně nejde o chudobu, nýbrž praschsprostou shnilost. Nejvíc vyžraní jsou totiž ti co nehnou prdelí ani přes ulici
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:02 Reaguje na Jakub Graňák
No, není to tím....já podle Samsung Health jsem s chúzí v 6 procentech nejlepších své věkové kategorie, a spasenej jsem pěkně :) Aje u mne to bude spíše ta příjmové než výdajová strana kalorické bilance. To žraní je pozůstatek z doby, kdy jsem závodil v Power Liftingu.
Odpovědět
JO

Jarka O.

17.4.2023 22:30 Reaguje na Jakub Graňák
Soudruzi! Nerada se zastávám Anyr, ale on napsal horší finanční situace. To samé p. Macháček nebo p. Čuda. Možná to vidíte trochu jednostranně a zajímavé to je. Záleží na tom, o kterém kusu světa mluvíte. Tam, kde je podvýživa, jsou ti chudí hubení. Tam, kde se všichni můžou nasytit a nemusí hladovět, je to jinak. Člověk na dávkách si koupí levné jídlo. Nejlevnější je sladké a tučné, kvalitní maso nebo papriky jsou dražší než přesolené náhražky párků s namletým špekem a červy dle pseudonorem EU a přeslazené zmrzliny. A tlustý Jurečka chce, aby byli na dávkách všichni, tak jak to dopadne.
Vážněji: s tou duševní chudobou trochu souhlasím, ale ta souvisí taky s financní situací, nevím, co je příčina a co následek, asi může být obojí,nebo některý podnikatel ze stresu tloustne, jiný hubne. V dětství jsem měla mnohem víc neorganizovaného pohybu než moje děti - z důvodu bezpečnosti. Objevit se doma až k večeři by dnes asi neprošlo. Nějak tak?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:37 Reaguje na Jarka O.
Snažíte se vykecat nevykecatelné. Ta Vaše "horší finanční situace neznamená v globálním měřítku nic jiného než nezřízený konzumní blahodyt......

Takže jasně platí, že obezita nízkopříjmových je známkou blahobytu..... protože jenom v blahobvytných, bohatých zemích MOHOU, ale ne,musí být nízkopříjmoví obézní. Tady v sousedství jsou tři holky mezi 20-26 lety, a obézní jsou všechny, přičemž všechny studují. Dvě se soukají za volant Zánovní Coroly, a jedna za volant Octavie Tour. Chcete říci, že podmínka pro to, aby nebyly obézní je ta, že musí mít Porsche Panamera?
Odpovědět
JO

Jarka O.

17.4.2023 22:43 Reaguje na Daniel Višňovský
Ty auta mi nepodsouvejte. Je to o životním stylu a prostředí, ve kterém vyrustaly. A o tom,co jsem psala výše, taky, ne/nasycení.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:47 Reaguje na Jarka O.
Jasně, holky jsou dle Vás obézní, protože nemají na kvalitní potraviny, cpou se nekvalitním jídlem, ale na provoz auta jako studentky mají. To nevymyslíte :)
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:40 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JO

Jarka O.

17.4.2023 22:43 Reaguje na Daniel Višňovský

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:47 Reaguje na Jarka O.
To, co píši, je odpozorováno na komunitě místních bezdomovců.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

18.4.2023 08:42 Reaguje na Jarka O.
My dva jsme asi takoví soudruzi, jako voda a oheň, nemluvě o naší "lásce" k třídně definovaným uživatelům tohoto typu oslovení, kterou tady oba zhusta prezentujeme - ale zjevně máme i něco společného - aktivní přístup k životu a vlastní životosprávě.
Řeči o levném nezdravém jídle (považte cenu cukru) jsou chucpe - laciné polotovary, různé "Vaňkovské" šmakulády... jsou ve výsledku daleko dražší, protože jich musíte k dosažení dojmu "sytosti" zkonzumovat daleko více, než běžně dostupných základních potravin, které ať si myslíte co chcete, jsou za hubičku - jediné, co pak zbývá je sebrat ochotu taky z nich uvařit.
Uvedu krásný příklad svého dnešního oběda: Cizrna á 30 Kč, dvě kuřecí prsa á 60 Kč, trocha kořenové zeleniny (pravda vlastní produkce, dejme tomu á 30 Kč), špenát na špenátovou polévku 40 Kč, vajíčko, trocha koření á 10 Kč - Výsledek: 160 Kč za čtyři porce - to je drahota?
A co se týče toho pohybu, taky nemáte pravdu, moje děti mají neorganizovaného pohybu stejně, jako jsem měl já, jde jen o to nebýt posera a taky jim trochu věřit. My jsme se jako děcka nadělali takových kravin při kterých šlo o kejhák, až to pěkné nebylo a všichni jsme ve zdraví dospěli.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.4.2023 11:01 Reaguje na Jakub Graňák
I když se rozšoupnete, tak to není drahota - 60 deka vepřové panenky v akci za 120, 40 deka celozrnné rýže natural za cca 28, 40 deka žampionů za 36, nějaký olej a koření + energie do 10 Kč - součet do 200 Kč pro 4 lidi, a nabaští se tedy pořádně :)
Odpovědět
JO

Jarka O.

18.4.2023 11:16 Reaguje na Daniel Višňovský
Va kupujete v akci, jo?!
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.4.2023 12:59 Reaguje na Jarka O.
A proč bych nekupoval? V Německu jsou po akcích nejvíce ti, kteří přijedou v Porsche - dělal se tam průzkum.
Odpovědět
JO

Jarka O.

18.4.2023 13:21 Reaguje na Daniel Višňovský
Věřím. I bohatý má rád nabídky. Jenže vy, který stále napadá "socky", by měl žít jinak, lépe.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.4.2023 13:40 Reaguje na Jarka O.
Máte vf tom bordel. Je to přesně naopak, líná socka neschopná elementárního plánování nakupuje zhusta ve večerkách u Vietnamců.
Odpovědět
JO

Jarka O.

18.4.2023 11:16 Reaguje na Jakub Graňák
Mám ráda Šimka a Grossmana (Pupák na schůzi) - z toho ti soudruzi. Snad nepopřete ohrožení chudobou. Já souhlasím s p. Machačkem. Myslím, že dávky místo slušných cen energií zdraví ještě zhorší. Já byla proti, aby lidi podlehli lžím o výhodné zelenině z dovozu, ale  však víte, jak to dopadlo a zahrádky jsou rozprodané na stavební pozemky. Zlenivění ani chlapy s pivním pupkem nepopírám. Je to zvlástní v době televizních kuchařů a propagace vaření, že lidi nevaří. Co jste psal o švagrové, štve, protože ty rozmazlené děti kazí ostatní kolem sebe a  ty, co mají ke svačině chleba, častují označením socka. To přece víte. Lidi různého věku, kteří se ofrňují nad zeleninou, na všech prstech nespočítám.
Váš oběd na dietu dobrý, chybí příloha. Pro 4 lidi? Tohle by ti moji 2 snědli sami a sháněli by se po hlavním chodu. Vy jste doma? Já pracuji a na vaření slušného oběda  se zeleninou nemám šanci. Jo, o blbinách v dětství bychom si notovali. Jenže ve městě to nejde, jde o auta a kriminalitu.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

18.4.2023 12:50 Reaguje na Jarka O.
Teď zrovna jsem doma, poněvadž na nemocenské (poprvé za hodně dlouhou dobu), ale jinak vařím večer předem. Přílohou je ta cizrna, je jí plný kastról a půl kila kuřecích nudliček s restovanou zeleninou taky není zrovna málo...
Odpovědět
JO

Jarka O.

18.4.2023 13:16 Reaguje na Jakub Graňák
Dobrou chuť!
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

18.4.2023 13:29 Reaguje na Jarka O.
Děkuji a přeji nápodobně
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

17.4.2023 22:32 Reaguje na Jakub Graňák
Chudá socka se naláduje hambáčem s hranolkama v mekáči minimálně za stopade, zalejte to v lepším případě Colou nebo energydrinkem, pak se rozvalí u compu za 50 litrů s příkonem 0,5 Kw a paří na tom gamesy půl dne - to nevymyslíte :)
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

18.4.2023 08:51 Reaguje na Daniel Višňovský
Přesně tak, to je jak moje švagrová, sice není socka, ale pizza k večeři s dovážkou do domu aspoň třikrát do týdne nesmí chybět, foodcorty obráží i o víkendu - přece se nebude srát s vařením, skříně plné bombónů a slazených nápojů. Místo aby děckám na svačinu ukrojila kus chleba, namazala máslem a na to dala plátek šunky, tak radši koupí dvoukilovej pytel snikrsek, které si synáčci berou dle libosti a zalívají to kolou. Tchýně - zubařka na důchodě je na mrtvicu
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.4.2023 13:46 Reaguje na Břetislav Machaček
Pstruh je dost kvalitní ryba, a levnější než velká část uzenin, DEZOLÁTE.
Odpovědět
FB

František Balco

19.4.2023 03:25
Zajímavé! Téma tu zní - Energetická chudoba. A možná tak tři komentáře se alespoň drží tématu. Takto asi nebude tak horký.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

19.4.2023 09:44 Reaguje na František Balco
Nevidíte věci v souvislostech. Obezita je příznakem energetické bohatosti.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist