Značka VW hodlá nejpozději od roku 2033 vyrábět v Evropě pouze elektromobily
Podle Schäfera značka v příštím desetiletí sníží počet nabízených modelů. Cílem značky je rovněž nabídnout levný model elektromobilu, který by stál maximálně 25 000 eur (zhruba 613 000 Kč), napsala agentura Reuters.
"V budoucnosti se zaměříme na své základní modely a v příštích deseti letech výrazně zjednodušíme nabídku modelů," uvedl Schäfer, který se do čela značky Volkswagen postavil začátkem července.
Koncern Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě, vedle vlajkové značky Volkswagen zahrnuje také řadu dalších značek. Kromě Škody jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.
Nový koncernový šéf Oliver Blume začátkem září uvedl, že koncern Volkswagen se bude snažit urychlit přechod k elektromobilům. Cílem koncernu je vystřídat do roku 2025 amerického konkurenta Tesla na pozici největšího výrobce elektromobilů na světě.
"Elektromobilitě patří budoucnost," řekl Blume, který na začátku září v čele koncernu vystřídal Herberta Diesse. "Stávající tempo (přechodu k elektromobilům) zachováme a tam, kde to bude možné, ho zvýšíme. Jsem fanoušek elektromobility," dodal.
Škoda Auto má v plánu do roku 2026 uvést na trh tři nové čistě elektrické modely, další mají následovat. Podíl čistě elektrických vozů na odbytu značky má v Evropě do roku 2030 vzrůst na více než 70 procent. Urychlení přechodu na elektromobilitu a digitalizaci má prezentovat nové logo a vizuální styl značky.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (5)
Viktor Šedivý
27.10.2022 16:36 Reaguje na smějící se bestieA to je hodně moc pracovních míst v Česku.
Pavel Hanzl
27.10.2022 17:49 Reaguje na Viktor ŠedivýSlavomil Vinkler
28.10.2022 20:46Tak si v budoucnu auta dovolí jen ti nejbohatší z bohatých, bo inflace ostatním sežere mzdy a úspory. A parkování bude vyřešeno.
Pavel Hanzl
1.11.2022 07:41 Reaguje na Slavomil VinklerTakže ten problém bude asi přesně opačný. Bude se jezdit daleko více a silnice na to nejsou stavěné.