https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/znacka-vw-hodla-nejpozdeji-od-roku-2033-vyrabet-v-evrope-pouze-elektromobily
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Značka VW hodlá nejpozději od roku 2033 vyrábět v Evropě pouze elektromobily

27.10.2022 12:39 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Německá automobilová značka Volkswagen hodlá nejpozději od roku 2033 vyrábět v Evropě pouze elektromobily. Uvedl to šéf značky Thomas Schäfer. Volkswagen je hlavní značkou stejnojmenného německého koncernu, jehož součástí je rovněž Škoda Auto. Značka Volkswagen dříve uváděla, že v Evropě s automobily se spalovacími motory skončí mezi roky 2033 a 2035.
 

Podle Schäfera značka v příštím desetiletí sníží počet nabízených modelů. Cílem značky je rovněž nabídnout levný model elektromobilu, který by stál maximálně 25 000 eur (zhruba 613 000 Kč), napsala agentura Reuters.

"V budoucnosti se zaměříme na své základní modely a v příštích deseti letech výrazně zjednodušíme nabídku modelů," uvedl Schäfer, který se do čela značky Volkswagen postavil začátkem července.

Koncern Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě, vedle vlajkové značky Volkswagen zahrnuje také řadu dalších značek. Kromě Škody jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.

Nový koncernový šéf Oliver Blume začátkem září uvedl, že koncern Volkswagen se bude snažit urychlit přechod k elektromobilům. Cílem koncernu je vystřídat do roku 2025 amerického konkurenta Tesla na pozici největšího výrobce elektromobilů na světě.

"Elektromobilitě patří budoucnost," řekl Blume, který na začátku září v čele koncernu vystřídal Herberta Diesse. "Stávající tempo (přechodu k elektromobilům) zachováme a tam, kde to bude možné, ho zvýšíme. Jsem fanoušek elektromobility," dodal.

Škoda Auto má v plánu do roku 2026 uvést na trh tři nové čistě elektrické modely, další mají následovat. Podíl čistě elektrických vozů na odbytu značky má v Evropě do roku 2030 vzrůst na více než 70 procent. Urychlení přechodu na elektromobilitu a digitalizaci má prezentovat nové logo a vizuální styl značky.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (5)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

27.10.2022 15:37
No, když si to jeho papaláši myslí, je jim přáno.
Odpovědět

Viktor Šedivý

27.10.2022 16:36 Reaguje na smějící se bestie
Hm, jenže půjde-li ke dnu VW, Škoda se potápí také.
A to je hodně moc pracovních míst v Česku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.10.2022 17:49 Reaguje na Viktor Šedivý
Jak se přestali v Čechách chovat štýrští valaši, formani pomřeli hlady a zmizely milóny pracovních míst, země prakticky zbankrotovala.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

28.10.2022 20:46
No pozoruji, že není kde zaparkovat auto ani na vesnici, natož ve městě.
Tak si v budoucnu auta dovolí jen ti nejbohatší z bohatých, bo inflace ostatním sežere mzdy a úspory. A parkování bude vyřešeno.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 07:41 Reaguje na Slavomil Vinkler
Bu, bu, bu, bojim, bojim. Elkáry jdou cenově stále dolů, nafta a benzín nahoru. FVE si pořizují RD i firmy přímo lavinovitě.
Takže ten problém bude asi přesně opačný. Bude se jezdit daleko více a silnice na to nejsou stavěné.
Odpovědět
 
reklama


Blíž přírodě

Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist