Známé osobnosti se zapojily do nové kampaně na podporu MHD
"Smyslem kampaně je motivovat veřejnost k používání MHD. Chtěli bychom se v tomto směru přiblížit velkým evropským metropolím, kde je využívání MHD symbolem vyspělosti a společenské odpovědnosti," řekl předseda SDP ČR a ředitel Dopravního podniku města České Budějovice Slavoj Dolejš. "I u nás se můžeme pyšnit moderními technologiemi a efektivním fungováním provozů, stále se však setkáváme s tím, že MHD je vnímána jako volba pro ekonomicky slabší vrstvu lidí," dodal.
První díl třináctidílného seriálu sdružení zveřejnilo ve středu 3. ledna. Další díly budou následovat v dalších týdnech vždy ve středu v 18:00. Lidé je mohou zhlédnout na YouTube, a na sítích Facebook a Instagram.
Do kampaně se zapojily osobnosti jako je herec Václav Kopta, písničkář Michal Horák, spisovatel Jiří Hájíček, plastický chirurg Bohdan Pomahač nebo tanečník Jan Onder. Osobnosti v seriálu odpovídají na různé otázky týkající se MHD. "Na otázky se nemohli nijak připravit. Na konci každého dílu nás pak Vašek Kopta seznamuje se správnými fakty," uvedl autor kampaně Jiří Nevečeřal z agentury EventHouse.
"MHD se snažíme jezdit čím dál víc, proto nám taková propagace připadá smysluplná," řekl Onder. "Některé otázky nás trochu zaskočily, protože jsme o fungování veřejné dopravy takhle nikdy nepřemýšleli. Při některých odpovědích můžeme působit zmateně, ale výsledek je autentický, a to se nám právě líbí," doplnil.
Podle Hailichové je MHD prospěšná zejména z pohledu ekologie, protože přispívá ke snížení znečištění ovzduší, hluku a emisí skleníkových plynů. "MHD je pro města důležitá i z dalších důvodů, jako je třeba dostupnost pro každého," řekla.
Kampaň SDP ČR je součástí dlouhodobé snahy o osvětu v tématu městské hromadné dopravy. Už dříve vznikly například seriál Bus Salon s Václavem Koptou nebo píseň MHD song od zpěváka Davida Doubka vystupujícího pod uměleckým jménem Ventolin. Oba projekty v minulosti získaly první cenu v soutěži Zlatý středník v kategorii auto-moto a doprava.
reklama