Zrušení stanoviska MŽP k I/35 Český rájem je podle odpůrců šancí na lepší řešení
Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radka Mátla zatím není jasné, co to bude pro stavbu znamenat a jaké budou další kroky. "My zatím normálně projektujeme dál," uvedl Mátl. Proti ministrovu rozhodnutí existují opravné prostředky, nutně tedy neznamená, že by se kvůli němu musel posudek EIA dělat znovu, uvádí server. Právní zástupce koalice spolků SOS Český ráj Miloš Tuháček ale uvedl, že ŘSD nemůže pokračovat v procesu povolování stavby silnice Českým rájem, pokud nezíská nové závazné stanovisko EIA.
Silnice I/35 dnes mezi Turnovem a Jičínem vede přes 11 obcí, o trase a podobě přeložky, která odvede dopravu mimo zástavbu a zlepší spojení mezi Libereckým a Královéhradeckým krajem, se diskutuje čtvrt století. Plánovaná trasa je dlouhá 35 kilometrů a součástí je přivaděč směrem na Semily. Od Ohrazenic u Turnova po Žernov bude silnice čtyřproudá, dál na Jičín bude dvouproudá silnice se střídavým třetím pruhem. Podle odhadů přijde stavba na 30 miliard korun bez DPH, stavět by se mělo v letech 2029 až 2033.
Odpůrci projektu od začátku kvalitu a zákonnost posouzení vlivů na životní prostředí zpochybňují. Hladíkovo rozhodnutí podle Piňose umožní v novém posudku zohlednit řadu kritérií. "Patří k nim ochrana cenné přírody a krajiny Českého ráje, životní prostředí pro 25 000 obyvatel, charakter terénu ovlivňující technickou složitost stavby i rizika, náklady, zájmy turistického ruchu a místní ekonomiky. Dává také prostor rychle a levně vyřešit stavbou obchvatů dopravní zátěž obcí na silnici z Jičína do Turnova," dodal.
reklama



Ministr Bednárik chce zcela zrušit zákaz prodeje aut se spalovacími motory
Automobilky: Návrh Evropské komise pro emise aut vytváří nejistotu a administrativní zátěž
VW vítá zmírnění zákazu spalovacích motorů, podle svazu VDA je návrh zklamáním