https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zajem-o-autovlak-vzrostl-i-v-lonskem-roce
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Zájem o autovlak vzrostl i v loňském roce

16. ledna 2004 | České dráhy
Zájem o přepravu osobních vozidel a motocyklů autovlakem mezi Prahou a Popradem v turisticky vyhledávané oblasti Tater na Slovensku stoupá od jeho zavedení v roce 1997. Tehdy byl autovlak v provozu jen o víkendech v letní sezóně od června do září a přepravil 107 silničních vozidel. Postupně byl provoz autovlaku rozšiřován tak, že dnes spojuje Prahu s Popradem denně po celý rok. V loňském roce tak využilo tuto službu Českých drah, a.s. a Železniční společnosti na Slovensku (ZSSK) 1 449 vozidel.

Rok předtím bylo přepraveno jen 928 vozidel. Od počátku provozu autovlaku Praha – Poprad v roce 1997 do roku 2003 bylo přepraveno celkem 4 164 vozidel. Největší zájem o přepravu je již tradičně v letní turistické sezóně, především v červenci a srpnu. Významně stoupá také zájem v zimních měsících, kdy je provoz na silnicích méně bezpečný.

Autovlak Praha – Poprad odjíždí z Pražského hlavního nádraží denně 21.23 hod. a v Popradu je druhý den ráno v 6.31 hod. Zpět odjíždí z Popradu ve 21.47 hod. a v Praze je následující den ráno v 7.07 hodin. Spoj může přepravovat najednou až 10 automobilů. Rezervaci míst pro autovlak lze zajistit na všech pobočkách Českých drah a ve vybraných cestovních kancelářích zajišťujících rezervaci míst.

V loňském roce zavedly České dráhy a jejich cestovní kancelář poprvé v historii také autovlak mezi Prahou a Splitem na Jadranu. Tento spoj byl v provozu sice jen od června do září jednou týdně, přesto přepravil 613 silničních vozidel. Jeho provoz je plánován také v letošním roce a uvažuje se o přepravě automobilů nejen mezi Prahou a Splitem, ale nově také mezi Brnem a Splitem.

Autovlaky jsou oblíbené v západní Evropě. Například v Rakousku jezdí na několika linkách především mezi východem a západem země. V sousedním Německu pak existuje speciální dceřinná společnost německých železnic DB AG, která se zabývá provozem autovlaků například mezi severem země a letními jihoevropskými přímořskými letovisky nebo zimními alpskými sportovními centry. Výhodou autovlaku je bezpečnost a pohodlí při cestě na velkou vzdálenost, řidič se nemusí věnovat řízení, ale má čas na svou rodinu, děti nebo přátele, přitom má nadále možnost dojet do cílové destinace z konečné stanice autovlaku svým vozem.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist