Berlín se dohodl s Bruselem ohledně mýtného pro osobní auta
Dohodnutý kompromis nadále předpokládá, že majitelům aut registrovaných v Německu bude zaplacené mýtné plně kompenzováno formou daňové úlevy. Majitelé aut s velmi nízkými emisemi škodlivých plynů však nyní získají ještě větší úlevu, než zaplatí na mýtném. Komisi se totiž v původním návrhu nelíbilo, že hodnota kompenzace měla přesně odpovídat výši mýtného.
Kompromisní plán zahrnuje rovněž úpravu krátkodobých sazeb mýtného pro zahraniční řidiče. Desetidenní poplatek by se podle něj měl v závislosti na objemu motoru a velikosti emisí pohybovat v rozmezí od 2,5 eura do 20 eur (zhruba 68 až 541 Kč). Dosavadní plán počítal s rozmezím pět až 15 eur, napsala DPA. Brusel dříve kritizoval skutečnost, že plánované ceny za krátkodobé dálniční známky jsou v některých případech nepřiměřeně vysoké.
Podle Leichtfrieda neprošel původní plán žádnou výraznější změnou, diskriminace zahraničních řidičů je prý nyní pouze "o trochu více zastřená". Leichtfried se hodlá setkat s kolegy z Belgie, Nizozemska a Polska, aby tuto záležitost projednal. Ministr nevyloučil, že se Rakousko po důkladnější analýze situace obrátí na Soudní dvůr Evropské unie.
Evropská komise se kvůli původnímu plánu, který loni schválil německý parlament, obrátila na Soudní dvůr Evropské unie letos v září. Jakmile však němečtí zákonodárci schválí dohodnuté úpravy, komise soudní řízení oficiálně zastaví.
Dobrindt již dříve uvedl, že se zavedením mýtného pro osobní auta v Německu počítá až po parlamentních volbách v příštím roce. Šéf poslaneckého klubu německých Zelených Anton Hofreiter dnes označil kompromisní řešení mýtného za nesmyslné a vyzval vládu k zastavení projektu. "Bude to první mýtné pro osobní vozy na světě, u kterého hrozí, že bude stát více peněz, než přinese," prohlásil.
reklama