Jaká je uhlíková stopa českého byznysu? Podniky se jí moc nechlubí
Na svých webových stránkách a ve svých dokumentech zveřejňuje podle studie tyto údaje o emisích skleníkových plynů pouze třetina podniků. Přibližně polovina z nich se pak na stejném místě zavazuje ke snižování emisí skleníkových plynů. Jedná se především o společnosti se zahraničním vlastníkem. „Co se týká českých společností a stanovení cíle snižování emisí skleníkových plynů, je situace velmi nepříznivá. Zhruba 90 % z nich nemá stanovený cíl snižování emisí skleníkových plynů,“ poukazuje na rozdíl Vladimíra Khajlová z CI2, o. p. s.
Pro analýzu byly vybráno 50 nejvýznamnějších společností dle tržeb za rok 2013 patřících do žebříčku Sdružení CZECH TOP 100. Data pro studii byla sbírána z veřejně dostupných informací na webových stránkách společností, z výročních zpráv, podnikových strategií a politik a dalších zdrojů.
Podle Viktora Třebického z CI2, o. p. s. je žádoucí, aby se informace o emisích skleníkových plynů staly i v České republice běžnou součástí politiky odpovědných podniků. „Na to pak navazuje obdobně důležitý krok, aby si firma stanovila konkrétní cíle snižování emisí skleníkových plynů a tomuto cíli přizpůsobila své investiční plány. Pokud v současnosti většina největších domácích společností své emise nezveřejňuje, těžko očekávat pozitivní posun v ochraně klimatu,“ dodává Viktor Třebický.
V prosinci se v Paříži uskuteční významná globální konference o ochraně klimatu a česká vláda a podniky by podle neziskové organizace neměly stát stranou celosvětového trendu snižování uhlíkové náročnosti podnikání.
reklama