Počet autobusů na CNG se v ČR za dva roky zdvojnásobil na 1000
Odbyt autobusů na českém trhu za deset měsíců proti loňskému roku poklesl o 16,6 procenta na 796 vozidel. Více než čtvrtina z celkového počtu prodávaných autobusů je na CNG.
Nejmodernější CNG autobusy produkují o 95 procent méně jedovatého oxidu uhelnatého a zhruba o třetinu méně nespálených uhlovodíků. Jsou také méně hlučné, a to uvnitř až o 70 procent a o 50 procent vně vozidel.
Například v oblasti Českotěšínska budou již od prosince jezdit autobusy jen na CNG, uvádí dále zpráva. ČSAD Havířov objednala dalších 39 nových autobusů na zemní plyn a celkově jich bude v regionu jezdit zhruba 150. Prvních nových CNG autobusů se od prosince dočkají lidé, kteří cestují z Českého Těšína do Karviné, Třince, Jablunkova nebo Frýdku-Místku.
Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou chce podle svazu pořídit 17 bezbariérových autobusů do dvou let. Kroměříž zase plánuje, že během následujících čtyř let vymění všech osm autobusů, které v současné době vlastní, právě za ty na CNG.
V nejvytíženějších českých městech, jakými jsou například Ostrava nebo Brno, už autobusy na CNG nahradily významný podíl těch původních s klasickými naftovými motory. Brno s pomocí evropských dotací na ekologickou dopravu hodlá koupit v nejbližších letech dalších 60 autobusů na CNG za půl miliardy korun, už příští rok by mělo jezdit dalších 23. Nákup nových ekologických autobusů na CNG chystá i Dopravní podnik Karlovy Vary a České Budějovice, uzavírá zpráva.
reklama