https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/temelin-bez-d3-nepostavite-rika-zprava-ministra-dopravy
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Temelín bez dálnice D3 nepostavíte, říká zpráva ministra dopravy

12.3.2012 10:44 | PRAHA (Ecomonitor)
Pohled na jih přes údolí Sázavy z místa, kde by měl být severní konec mostu plánované dálnice D3 přes Sázavu. / Dálnice D3 (někdy zvaná Budějovická dálnice) je plánovaná a z části rozestavěná dálnice z Prahy přes Tábor a České Budějovice na česko-rakouskou hranici Dolního Dvořiště - Wullowitz, kde se má spojit s připravovanou rakouskou rychlostní silnicí S10.
Pohled na jih přes údolí Sázavy z místa, kde by měl být severní konec mostu plánované dálnice D3 přes Sázavu. / Dálnice D3 (někdy zvaná Budějovická dálnice) je plánovaná a z části rozestavěná dálnice z Prahy přes Tábor a České Budějovice na česko-rakouskou hranici Dolního Dvořiště - Wullowitz, kde se má spojit s připravovanou rakouskou rychlostní silnicí S10.
Foto | Radek Svítil / Ekolist.cz
Ministerstvo dopravy chce využít plánovanou dostavbu Temelína k tomu, aby získalo další miliardy na dopravní stavby. Tedy především na českobudějovickou dálnici D3, napsal server Aktuálně.cz s odvoláním na ministerskou zprávu.
 

Podle zprávy úřadu Pavla Dobeše (VV) bude kvůli výstavbě 3. a 4. bloku Jaderné elektrárny Temelín zapotřebí posílit dopravní infrastrukturu v jižních Čechách. Bude to prý potřeba kvůli dopravě potřebných zařízení a komponentů. "U realizace dálnice D3 považujeme z pohledu výstavby 3. a 4. bloku Jaderné elektrárny Temelín za nezbytné výrazně ji urychlit," cituje Aktuálně.cz z textu.

Peníze na dostavbu dálnice D3 i dalších dopravních staveb chce také Jihočeský kraj. Ten jí podmiňuje podporu dostavby Temelína. "Význam dálnice D3 je v daném regionu neopomenutelný," dodává i zpráva ministra dopravy.

Zpráva ministra dopravy ale zároveň říká, že v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na dostavbu peníze nejsou a to ani ve střednědobém výhledu. "Za tímto účelem je nutné posílit rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury," upozorňuje dokument, který vyčísluje náklady na bezmála 80 miliard korun včetně DPH. Středočeský úsek vyjde podle odhadů na 36,8 miliardy, jihočeský na 42 miliard, píše Aktuálně.cz.

Z dálnice D3, která má měřit 170 kilometrů, zatím stojí pouze úsek u Tábora, staví se další část směrem na Veselí nad Lužnicí. Problémy má plánovaná trasa s úsekem ve středních Čechách přes Posázaví.

Spojovat stavbu dalších temelínských bloků s dokončením dálnice D3 považuje za absurdní Miroslav Patrik z ekologického hnutí Děti Země, které se silnicím dlouhodobě věnuje. "Že by se bez toho nepostavil Temelín, to je nesmysl," řekl Aktuálně.cz Patrik. Dodal, že pro stavbu prvních dvou temelínských bloků vystačila železnice.

Podle zprávy ministerstva dopravy se má modernizovat i ta. Uvádí IV. železniční koridor a železniční trať České Budějovice – Plzeň. "Který úsek železniční trati bude nutné posílit, vyplyne až z výběru dodavatele dostavby Jaderné elektrárny Temelín," cituje dokument.

Ve hře je i možnost převážet některé stavební části po Vltavě nebo po příbramské rychlostní silnici R4 a navazující silnici I/18. "Pokud by byla využita tato trasa pro přepravu jednotlivých částí 3. a 4. bloku Jaderné elektrárny Temelín, musel by být stejně jako v případě dálnice D3 posílen rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury," říká ministerstvo ve zprávě o slabých místech při výstavbě dalších dvou bloků Temelína.


reklama

 
Další informace |
Více se dočtete v článku serveru Aktuálně.cz "Chcete Temelín? Bez miliard na D3 to nejde, píše Dobeš".

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist