Brusel podle komisaře pro klima neuvažuje o změně v emisních pravidlech pro auta
"Ne. Odpověď je ne," reagoval Hoekstra na dotaz agentury Reuters, zda nyní uvažuje o změnách v pravidlech pro automobilové emise.
Hoekstra je přitom stejně jako předsedkyně EK Ursula von der Leyenová součástí frakce EPP. Ta nyní přišla s návrhem takzvaného zprůměrování, tedy rozložení plnění emisních cílů do tří let. S tímto návrhem souhlasí také například Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA).
"Navrhujeme konkrétní kroky, které by se měly zavést tak, aby automobilky v příštím roce pokuty neplatily, nebo je platily ve výrazně nižších řádech, než jak to vypadá na základě současných pravidel," sdělila ve středu ČTK česká europoslankyně Danuše Nerudová (STAN), která byla jednou z vyjednavaček lidovecké pozice. Dodala, že při vyjednávání byla v úzkém kontaktu s organizací ACEA i se zástupci společnosti Škoda.
Česko a Itálie s podporou dalších zemí nedávno vyzvaly Evropskou unii, aby pokuty automobilkám za neplnění emisních cílů zmírnila. Podle ministra průmyslu Lukáše Vlčka (STAN) je důležité, aby automobilový průmysl měl primárně prostředky na inovace a zvyšování konkurenceschopnosti. Odčerpávat automobilkám peníze na pokuty za to, že neprodávají dostatečný počet elektromobilů, není podle něj správná cesta.
Evropský automobilový průmysl se nyní potýká se slabou poptávkou, rostoucí konkurencí z Číny a a nečekaně pomalým přechodem zákazníků k elektromobilům. ACEA už dříve varovala, že evropskému automobilovému sektoru kvůli neplnění emisních cílů na příští rok hrozí pokuty v objemu kolem 15 miliard eur (zhruba 376 miliard Kč). Tyto pokuty podle ní připraví automobilový sektor o peníze potřebné na investice.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (31)
Václav Hellebrand
13.12.2024 04:22EU ( a nejen v tomto případě ) likviduje sama sebe.
Jediná šance, jak to změnit je rozpad EU, ale to se nestane.
Michal Ukropec
13.12.2024 07:23 Reaguje na Václav HellebrandPetr Elias
13.12.2024 07:49 Reaguje na Michal UkropecJaroslav Řezáč
13.12.2024 07:57 Reaguje na Michal UkropecRichard Vacek
13.12.2024 06:01Jaroslav Řezáč
13.12.2024 07:59 Reaguje na Emil BernardyI na platné referendum musí být účast větší, ptám se, proč jsou tyto volební výsledky platné, když referendum by neplatilo?
Richard Vacek
13.12.2024 08:06 Reaguje na Emil Bernardyhttps://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/eu-usa-lobbing-penize-firmy.A181221_121236_zahranicni_luka
s v
14.12.2024 14:16 Reaguje na Richard VacekHonza Honza
13.12.2024 06:08Jaký je z toho inteligentní závěr?
Husák, Bilak: ano, jistě, splníme 5letý plán, se SSSR navěky a nikdy jinak (= ta nejlepší cesta k tomu, aby SSSR nebyl)
naše vláda (díky bohu): ne, ne , pravidla je třeba změnit (ale co s tím, jaký ve skutečnosti bude výsledek? Jako u Husáka?)
A skutečně správná cesta?
Ano, jistě pane Hoekster (alias L. Brežněve), 5letý plán splníme! Dejte nám prosím čas, prosíme o odklad, v soukromí mezi sebou: co si zase ten debil vymyslel, vždyť nám zbankrotuje průmysl, nebudeme mít peníze na důchody, lidi nás nezvolí! Co s tím? Odklady platnosti, to co na pokutách vybereme vrátíme podnikům jako kompenzaci! Hodíme to na opozici, že nám blokuje sněmovnu a debilní zákon nelze protlačit! Nějak to udělat musíme!!!
Petr Elias
13.12.2024 07:51 Reaguje na Honza HonzaJaroslav Řezáč
13.12.2024 08:03 Reaguje na Petr EliasTechnicky jsme z EU vystoupili, je tedy načase nadřadit Ústavní soud nad ty žvejky z Bruselu.
Jiří Svoboda
13.12.2024 08:43Zejména zájmena
13.12.2024 10:22 Reaguje na Jiří Svobodapepa knotek
13.12.2024 08:43Petr Elias
13.12.2024 09:12 Reaguje na pepa knotekpepa knotek
13.12.2024 11:42 Reaguje na Petr Eliass v
14.12.2024 14:15 Reaguje na pepa knotekZejména zájmena
13.12.2024 10:12Miroslav Vinkler
13.12.2024 11:47To nevidí ekoslepci ,kam dohnali EU průmysl, z čeho chtějí žít ,když vyschne daňový odvod ?
s v
14.12.2024 14:14 Reaguje na Miroslav VinklerRichard Vacek
15.12.2024 16:30 Reaguje na s vPavel Hanzl
15.12.2024 20:07 Reaguje na s vPavel Hanzl
15.12.2024 20:02 Reaguje na Miroslav VinklerBřetislav Machaček
15.12.2024 16:47pokud nevezme zpátečku. Otázkou je, zda má smysl na tu zpátečku čekat a nebo vzít zpátečku sami, ať si nenatlučeme ústa ústa mezi prvými. Ono to totiž bude bolet každého jinak a někoho, kdo má většinu vůbec, nebo málo.
Někdo na to má a někdo si na to zase půjčí. To je ono, to jsme chtěli!
Pavel Hanzl
15.12.2024 20:05 Reaguje na Břetislav MachačekZkuste najít v historii příklad, kdy návrat v technologiích a vůbec technice, vedlo k progresivitě a úspěchu.
Břetislav Machaček
16.12.2024 13:03 Reaguje na Pavel Hanzlbyl bateriový elektromobil, takže se vracíme zpět. A víte
proč se automobilový průmysl tehdy dal cestou spalovacích
motorů? Protože tehdy tu existoval TRH A NIKOLIV DOTAČNÍ
EKONOMIKA. Bez dotací a umělých znevýhodnění spalováků je
elektromobil ekonomický propadák. Zabředli jsme po uši do dotační ekonomiky a čeká nás DESTRUKCE SKUTEČNÉ EKONOMIKY. Vám to asi z ideologického hlediska nevadí, ale dotovat
lze pouze tehdy, když jsou na to zdroje a ty už schází
i bohatému Německu. Osekává dotace a přináší to už své
plody. Bez dotací není o elektromobily zájem, automobilky krachují a zelení tancují radostí na hrobě průmyslu. To
se vám líbí a myslíte si, že to je cesta vpřed a nebo
zpět? Já tvrdím, že zpět. Urychlit za každou cenu to, co
má k dokonalosti daleko je hloupost, kterou udělá pouze
ideový zaslepenec a nikoliv realista. Masovosti elektromobilů měl předcházet další vývoj prototypů
dokonalejších baterií a méně náročných na drahé kovy.
Uspěchat lze uměle cokoliv, ale má to smysl za cenu
zbytečně vynaložených nákladů? Moudrý člověk poví,
že nikoliv a ideový zaslepenec jak vy, že ano.
Radek Čuda
17.12.2024 12:44 Reaguje na Pavel HanzlPokud někomu emobil dává smysl, tak ať si jej samozřejmě pořídí! Fakt nevím, že mu v tom chtěl někdo bránit.