https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/brusel-podle-komisare-pro-klima-neuvazuje-o-zmene-v-emisnich-pravidlech-pro-auta
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Brusel podle komisaře pro klima neuvažuje o změně v emisních pravidlech pro auta

13.12.2024 01:43 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Evropská komise (EK) navzdory sílícím politickým tlakům neuvažuje o změně pravidel u snižování automobilových emisí. Agentuře Reuters to řekl eurokomisař pro klima a čisté hospodářství Wopke Hoekstra.
 
Frakce Evropské lidové strany (EPP), která je největší v Evropském parlamentu, tento týden navrhla zmírnění pokut, jež se mají od příštího roku vůči automobilkám uplatňovat v případě neplnění emisních cílů. Tím se frakce připojila ke snaze národních vlád a výrobců aut přimět Brusel ke změnám, které by podpořily evropský automobilový průmysl, jež se nyní potýká s řadou problémů.

"Ne. Odpověď je ne," reagoval Hoekstra na dotaz agentury Reuters, zda nyní uvažuje o změnách v pravidlech pro automobilové emise.

Hoekstra je přitom stejně jako předsedkyně EK Ursula von der Leyenová součástí frakce EPP. Ta nyní přišla s návrhem takzvaného zprůměrování, tedy rozložení plnění emisních cílů do tří let. S tímto návrhem souhlasí také například Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA).

"Navrhujeme konkrétní kroky, které by se měly zavést tak, aby automobilky v příštím roce pokuty neplatily, nebo je platily ve výrazně nižších řádech, než jak to vypadá na základě současných pravidel," sdělila ve středu ČTK česká europoslankyně Danuše Nerudová (STAN), která byla jednou z vyjednavaček lidovecké pozice. Dodala, že při vyjednávání byla v úzkém kontaktu s organizací ACEA i se zástupci společnosti Škoda.

Česko a Itálie s podporou dalších zemí nedávno vyzvaly Evropskou unii, aby pokuty automobilkám za neplnění emisních cílů zmírnila. Podle ministra průmyslu Lukáše Vlčka (STAN) je důležité, aby automobilový průmysl měl primárně prostředky na inovace a zvyšování konkurenceschopnosti. Odčerpávat automobilkám peníze na pokuty za to, že neprodávají dostatečný počet elektromobilů, není podle něj správná cesta.

Evropský automobilový průmysl se nyní potýká se slabou poptávkou, rostoucí konkurencí z Číny a a nečekaně pomalým přechodem zákazníků k elektromobilům. ACEA už dříve varovala, že evropskému automobilovému sektoru kvůli neplnění emisních cílů na příští rok hrozí pokuty v objemu kolem 15 miliard eur (zhruba 376 miliard Kč). Tyto pokuty podle ní připraví automobilový sektor o peníze potřebné na investice.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (31)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Václav Hellebrand

Václav Hellebrand

13.12.2024 04:22
Myslím, že v Číně se smějí, až se za břicha padají.
EU ( a nejen v tomto případě ) likviduje sama sebe.
Jediná šance, jak to změnit je rozpad EU, ale to se nestane.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

13.12.2024 07:23 Reaguje na Václav Hellebrand
Čínská lidová republika bez problému popravuje zločince všeho druhu. My jsme nepopravili ani jednoho za desítky let. To znamená, že ani vrahy a ani ekologisty.
Odpovědět
PE

Petr Elias

13.12.2024 07:49 Reaguje na Michal Ukropec
No jo, soudruh vzpomíná na popravy třídních nepřátel. :D
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

13.12.2024 07:57 Reaguje na Michal Ukropec
vaše psaní moc smyslu k tématu nemá, snad jen to, že nakonec se bude smát Čína, protože cíleně likvidujeme pracovní místa. Jestiže máme tu demokracii, tak lidem nejde nařídit aby se chovali podle toho, jak si to namalují v Bruselu, pak totiž Bruselská administrativa se nechová jinak, než tu popisujete v Číně.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

13.12.2024 07:53 Reaguje na Václav Hellebrand
nic není na věky
Odpovědět
RV

Richard Vacek

13.12.2024 06:01
Brusel dělá dobře. Pokud dojdeme na konec slepé uličky dostatečně rychle, tak ještě nebude energetika a průmyslová základna rozvráceny tak, aby se nedalo vrátit na cestu rozumu bez hladomorů.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

13.12.2024 07:50 Reaguje na Richard Vacek
jenomže Brusel jsme i my.Voliči.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

13.12.2024 07:59 Reaguje na Emil Bernardy
ne úplně, každý volí podle toho xo si myslí, volební účast která je 30% hovoří za vše.
I na platné referendum musí být účast větší, ptám se, proč jsou tyto volební výsledky platné, když referendum by neplatilo?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

13.12.2024 08:06 Reaguje na Emil Bernardy
Voliči? Podívejte se, jaké toky peněz tečou od lobbistů v Bruselu. A ty peníze tam nejsou proto, aby se prosazovala vůle voličů, ale aby naopak politici a úředníci rozhodovali proti jejich vůli:
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/eu-usa-lobbing-penize-firmy.A181221_121236_zahranicni_luka
Odpovědět
sv

s v

14.12.2024 14:16 Reaguje na Richard Vacek
Teď si to podespisovači green dealu burešovi nandal soudruhu.
Odpovědět
HH

Honza Honza

13.12.2024 06:08
p. Wopke Hoekster (alias Leonid Brežněv): musíme udělat vše pro to, aby EU (SSSR) nebyla, rozpadla se
Jaký je z toho inteligentní závěr?
Husák, Bilak: ano, jistě, splníme 5letý plán, se SSSR navěky a nikdy jinak (= ta nejlepší cesta k tomu, aby SSSR nebyl)
naše vláda (díky bohu): ne, ne , pravidla je třeba změnit (ale co s tím, jaký ve skutečnosti bude výsledek? Jako u Husáka?)

A skutečně správná cesta?
Ano, jistě pane Hoekster (alias L. Brežněve), 5letý plán splníme! Dejte nám prosím čas, prosíme o odklad, v soukromí mezi sebou: co si zase ten debil vymyslel, vždyť nám zbankrotuje průmysl, nebudeme mít peníze na důchody, lidi nás nezvolí! Co s tím? Odklady platnosti, to co na pokutách vybereme vrátíme podnikům jako kompenzaci! Hodíme to na opozici, že nám blokuje sněmovnu a debilní zákon nelze protlačit! Nějak to udělat musíme!!!
Odpovědět
PE

Petr Elias

13.12.2024 07:51 Reaguje na Honza Honza
A nejhezčí na tom je to, že s velkou slávou a v předklonu to odsouhlasila právě ta opozice. :)
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

13.12.2024 08:03 Reaguje na Petr Elias
a co je zajímavé, že v ČR EK nedostala důvěru, když 11 našich poslanců vyslovilo nedůvěru vůdči osmi.
Technicky jsme z EU vystoupili, je tedy načase nadřadit Ústavní soud nad ty žvejky z Bruselu.
Odpovědět
PE

Petr Elias

13.12.2024 08:08 Reaguje na Jaroslav Řezáč
:D :D
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

13.12.2024 08:43
Základní podvod je, že emise elektromobilu jsou považovány za nulové. Mají takové výpočty vůbec nějakou hodnotu?
Odpovědět
Zejména zájmena

Zejména zájmena

13.12.2024 10:22 Reaguje na Jiří Svoboda
Celkové emise včetně výroby, transportu, servisu a provozu elektromobilů jsou nižší než spalováku, cca na polovině. Ještě nižší je veřejná doprava, přičemž nejvíce na osobu způsobují emisí letadla a kralují tuším takové ty lehké tramvaje. A pak samozřejmě nejlíp je na tom mikromobilita elektro, ale samozřejmě ta neelektro a chůze. A trošku k pousmání; někde jsem četl, že elektrokolo je emisně úspornější než chůze, samozřejmě vzhledem ke vzdálenosti, kam se lze dostat za určitej čas.
Odpovědět
pk

pepa knotek

13.12.2024 08:43
Akcionáři automobilek žádné pokuty do černé díry platit nebudou, napadnou to u soudu a právní spory se povlečou roky, právníci si přijdou na své. Mezitím se EU rozpadne, Bloomberg tomu dává ještě 3 roky, to už není tak daleko, světlo na konci tunelu tu tedy je.
Odpovědět
PE

Petr Elias

13.12.2024 09:12 Reaguje na pepa knotek
Teď nevím - russácký vychlastanec Medvídě v roce 2022 předvídal rozpad EU v roce 2023. Tak kde je pravda? :(
Odpovědět
pk

pepa knotek

13.12.2024 11:42 Reaguje na Petr Elias
v Bloombergu sedí asi hlupáci, ale můžete jim jejich předpověď vyvrátit
Odpovědět
sv

s v

14.12.2024 14:15 Reaguje na pepa knotek
Prozatím čteme akorát tvoje fantasmagorie pepíku, nikoli Bloomberg.
Odpovědět
PE

Petr Elias

16.12.2024 07:48 Reaguje na pepa knotek
A máte sklep? A mohla bych ho vidět? :)
Odpovědět
Zejména zájmena

Zejména zájmena

13.12.2024 10:12
Elektromobily mi jsou sympatické a jsem docela jejich fanoušek, byť zatím na žádnej nemám peníze. Respektive nejsem nějakej nadšenec do aut, ale elektro vnímám prostě jako posun k lepšímu. Ale rozhodně jsem proti zakazování spalováků. Nechme to víc volnému trhu a přirozenému vývoji. Elektro se i tak postupně prosadí, jen o něco pozvolněji a mezitím stále můžeme zlepšovat spalovák, kterej se beztak za ty desítky let doznal značné změny k lepšímu, co se týče efektivity i ekologie, tak proč ty všechny desetiletí vývoje zahazovat. Parní stroj také nikdo nezakazoval.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

13.12.2024 11:47
Lépe než jít s bláznem na dalekou cestu , je lépe se od něj zavčas odloučit.

To nevidí ekoslepci ,kam dohnali EU průmysl, z čeho chtějí žít ,když vyschne daňový odvod ?
Odpovědět
sv

s v

14.12.2024 14:14 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tvou kritiku ekoslepce a podepisovače green dealu agenta bureše oceňuji. A připomínám, že kdo chtěl vidět, viděl už v roce 2019, proto si taky například polsko vyjednalo výjimku pro energetiku. Bureš měl jako obvykle ručičky dozadu. Aktivní byl jen při tom podpisu.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

15.12.2024 16:30 Reaguje na s v
Tak to má být. Bruselské nesmysly realizovat ne na sto, ale dvěstě procent. Voliči pak konečně rozhodnou udělat Bruselu pá pá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.12.2024 20:07 Reaguje na s v
ANO bylo až do letoška v nejvíce hujerské frakci RENEW. Takže vůbec nevím, proč se řeší, kdo může za ty zelené buzerace.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.12.2024 20:02 Reaguje na Miroslav Vinkler
Všichni vystupovači mají jednu chybku. Vůbec netuší, jakou jinou, než evropskou cestou, bychom měli jít. On moc výběr není.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

15.12.2024 16:47
EU už není díky doblblé většině reformovatelná a musí si netlouci ústa,
pokud nevezme zpátečku. Otázkou je, zda má smysl na tu zpátečku čekat a nebo vzít zpátečku sami, ať si nenatlučeme ústa ústa mezi prvými. Ono to totiž bude bolet každého jinak a někoho, kdo má většinu vůbec, nebo málo.
Někdo na to má a někdo si na to zase půjčí. To je ono, to jsme chtěli!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.12.2024 20:05 Reaguje na Břetislav Machaček
Taková zpátečka, nejlépe až k parním strojům, je to jediné, co nám moc schází, že?
Zkuste najít v historii příklad, kdy návrat v technologiích a vůbec technice, vedlo k progresivitě a úspěchu.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

16.12.2024 13:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Víte, že cesta k elektromobilitě je zpátečka? Prvý automobil
byl bateriový elektromobil, takže se vracíme zpět. A víte
proč se automobilový průmysl tehdy dal cestou spalovacích
motorů? Protože tehdy tu existoval TRH A NIKOLIV DOTAČNÍ
EKONOMIKA. Bez dotací a umělých znevýhodnění spalováků je
elektromobil ekonomický propadák. Zabředli jsme po uši do dotační ekonomiky a čeká nás DESTRUKCE SKUTEČNÉ EKONOMIKY. Vám to asi z ideologického hlediska nevadí, ale dotovat
lze pouze tehdy, když jsou na to zdroje a ty už schází
i bohatému Německu. Osekává dotace a přináší to už své
plody. Bez dotací není o elektromobily zájem, automobilky krachují a zelení tancují radostí na hrobě průmyslu. To
se vám líbí a myslíte si, že to je cesta vpřed a nebo
zpět? Já tvrdím, že zpět. Urychlit za každou cenu to, co
má k dokonalosti daleko je hloupost, kterou udělá pouze
ideový zaslepenec a nikoliv realista. Masovosti elektromobilů měl předcházet další vývoj prototypů
dokonalejších baterií a méně náročných na drahé kovy.
Uspěchat lze uměle cokoliv, ale má to smysl za cenu
zbytečně vynaložených nákladů? Moudrý člověk poví,
že nikoliv a ideový zaslepenec jak vy, že ano.
Odpovědět

Radek Čuda

17.12.2024 12:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Japka hrušky .... tady nejde se někam vracet, tady jde čistě o to něco lidem necpat hlava nehlava a současně jim nezakazovat alternativu.

Pokud někomu emobil dává smysl, tak ať si jej samozřejmě pořídí! Fakt nevím, že mu v tom chtěl někdo bránit.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist