https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/evropska-komise-v-lednu-zahaji-rozhovory-o-budoucnosti-automobiloveho-prumyslu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Evropská komise v lednu zahájí rozhovory o budoucnosti automobilového průmyslu

20.12.2024 01:27 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | zhuzhu / Depositphotos
Evropská komise (EK) v lednu oficiálně zahájí strategické rozhovory o budoucnosti automobilového průmyslu v Evropě, které koncem listopadu avizovala předsedkyně EK Ursula von der Leyenová. Komise o tom informovala ve své tiskové zprávě. Německý kancléř Olaf Scholz komisi podle listu Politico vyzval, aby byla mírnější při pokutování automobilek za neplnění emisních cílů v příštím roce.
 
Do plánovaných rozhovorů by se měli zapojit mimo jiné představitelé evropských automobilových společností a odborů. Cílem rozhovorů je podle EK urychleně navrhnout a realizovat potřebná opatření pro evropský automobilový průmysl. Ten se v poslední době potýká se slabou poptávkou, rostoucí konkurencí z Číny a nečekaně pomalým přechodem zákazníků k elektromobilům.

"Automobilový průmysl je pýchou Evropy a je klíčový pro její prosperitu. Je motorem inovací, zajišťuje miliony pracovních míst a je největším soukromým investorem do výzkumu a vývoje," uvedla von der Leyenová. "Musíme zajistit, aby budoucnost automobilů zůstala pevně zakořeněna v Evropě. Proto jsem vyzvala ke strategickému dialogu o evropském automobilovém průmyslu. Tento dialog zahájíme už v lednu," dodala.

Rozhovory se zaměří mimo jiné na podporu inovací, digitalizace a dekarbonizace. Zabývat se mají rovněž pracovními a sociálními aspekty či zjednodušováním a modernizací regulačních podmínek. Řešit se bude také podpora poptávky po automobilech a posilování finančních zdrojů a odolnosti evropského automobilového průmyslu.

"Za obtížné situace, ve které se automobilový průmysl nachází v řadě částí světa, ale především v Evropě, nedává smysl zatěžovat ho nyní dodatečnými pokutami," řekl dnes Scholz. "Komise by měla zajistit, aby pokuty, pokud by byly nezbytné, neovlivnily finanční likviditu podniků, které nyní musejí investovat do elektromobility a do moderních produktů a vozidel," dodal.

Eurokomisař pro klima a čisté hospodářství Wopke Hoekstra minulý týden navzdory sílícím politickým tlakům uvedl, že EK neuvažuje o změně pravidel u snižování automobilových emisí. Frakce Evropské lidové strany (EPP), která je největší v Evropském parlamentu, minulý týden navrhla zmírnění pokut, jež se mají od příštího roku vůči automobilkám uplatňovat v případě neplnění emisních cílů.

Scholz dnes také opět vyzval k celoevropské podpoře výroby a prodeje elektromobilů. "Bylo by nejlepší, kdyby existoval společný koncept pro všechny evropské země," uvedl. O potřebě celoevropské podpory prodeje elektromobilů hovořil už minulý týden, když navštívil německou továrnu americké automobilky Ford, upozorňuje Politico.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (7)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

20.12.2024 09:18
To začnou mudrovat brzo. Celý systém pokut je nesmyslný, proč jede velmu dobře Čína? Protože jde opačným směrem, cestou pobídek.
Čína, jako stát, svému automobilovému průmyslu zajistila v Africe rozsáhlé zdroje nutných surovin. Což Evropa neudělala. Jenže kdo je to Evropa? Německo, Francie, Itálie? Je to jen pytel blech a pokud se nespojí do federálního státu, nemá šanci na nic.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

20.12.2024 11:00 Reaguje na Pavel Hanzl
1*
Odpovědět
Zejména zájmena

Zejména zájmena

20.12.2024 10:51
Napřed svými zákazy a pokutami poškodí automobilovej průmysl a pak začnou to poškozování zmírňovat a oddalovat a vydávají to za vítězství, jak průmyslu pomáhají.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

20.12.2024 11:01 Reaguje na Zejména zájmena
Přesně tak. Myslí si, že lidi za ten rok, dva roky zapomenou a zase budou tyto kazisvěty volit.
Odpovědět
PP

Petr Pavlata

20.12.2024 13:04 Reaguje na Zejména zájmena
"Pokud se to hýbe, zdaňte to. Pokud se to hýbe dál, regulujte to. A pokud se to dál nehýbe, dotujte to." - Ronald Reagan

Ted prijde posledni faze - dotace z natistenych penez.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.12.2024 11:09
Celá EK je zralá na umístění v blázinci.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.12.2024 14:51 Reaguje na Miroslav Vinkler
A místo ní tam půjde kohout Silver a smažený hranolek. Už se těším.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist