https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/kvuli-ochrane-prirody-nelze-zlikvidovat-ekonomiku-uvedl-pellegrini
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Kvůli ochraně přírody nelze zlikvidovat ekonomiku, uvedl Pellegrini

22.4.2024 10:54 | PRAHA (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | gints.ivuskans / Depositphotos
Kvůli ochraně přírody nelze zlikvidovat ekonomiku, Evropa nejednou jde za hranice selského rozumu, uvedl zvolený prezident Slovenska Peter Pellegrini u příležitosti Dne Země, který připadá na dnešek. Dosluhující slovenská prezidentka Zuzana Čaputová, kterou Pellegrini vystřídá v úřadu v polovině června, se naopak dlouhodobě zasazuje za důraznější kroky na ochranu klimatu.
 

"Zatímco některé velké země se stavějí ke klimatickým změnám až nepříjemně vlažně, Evropa jde nejednou za hranice toho, co nám velí zdravý selský rozum. Nemůžeme si totiž kvůli ochraně přírody zlikvidovat ekonomiku, připravit lidi o práci a udělat ze Slovenska skanzen, kde práva zvířat mají větší ochranu než práva lidí," napsal Pellegrini na sociální síti.

Vybídl sice k ochraně přírody, ale současně varoval před extrémy, které "přírodě pomohou jen velmi málo, zato velmi negativně zasáhnou život běžného člověka". Jako příští slovenský prezident chce v této záležitosti hledat "vyváženou pozici".

Pellegriniho strana Hlas-sociální demokracie je součástí tříčlenné vládní koalice premiéra Roberta Fica, která například navrhla oslabit práva lidí a nevládních organizací při posuzování případných dopadů některých investičních projektů na přírodu. Po dřívějších střetech lidí s medvědy chce také prosadit jednodušší pravidla odstřelu velkých šelem. Fico minulý týden řekl, že klimatické cíle Evropské unie obsažené v takzvané Zelené dohodě (Green Deal) nejsou udržitelné.

Čaputová, která se v letošních přímých prezidentských volbách o znovuzvolení neucházela, se dlouhodobě věnuje tématům ekologie. Například loni část svého projevu na Valném shromáždění OSN vyhradila apelu na důraznější kroky k ochraně klimatu. O uplynulém víkendu spolu s pracovníky prezidentské kanceláře zase sázela stromky.


reklama

 
Adrian Bobok
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (65)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Anyr

Anyr

22.4.2024 11:24
https://www.youtube.com/watch?v=WfGMYdalClU - i když ten konec, uznávám, je úsměvný :)
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

22.4.2024 11:34 Reaguje na Anyr
Je třeba ty škůdce zlikvidovat.
Začnete prosím u sebe?
Odpovědět
Anyr

Anyr

22.4.2024 13:53 Reaguje na Michal Uhrovič

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

22.4.2024 15:09 Reaguje na Anyr

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PE

Petr Elias

22.4.2024 11:43
A čeho se ten kašpárek bojí? Vždyť Slovákům zajistí blahobyt jeho loutkovodiči Fičák a Vláďa z Kremlu. :)
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

22.4.2024 12:48 Reaguje na Petr Elias
líbila se mi forka Čaputové u volební urny. Ten výraz byl jasný " si to chalani vyžerte".
Odpovědět
sv

sv

22.4.2024 16:51 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Ti teď vyžerou Slovensko zu grunt.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

22.4.2024 12:46

Takové zjednodušování je na pováženou.
Nicméně i chudí duchem, mohou mít něco pravdy.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

22.4.2024 12:57
Zaplatpambu, ze v dalsi zemi EU - po Madarsku - zacina ted v politice vladnout vic rozumu a pragmatismu
Odpovědět
PE

Petr Elias

22.4.2024 13:01 Reaguje na Miloš Zahradník
:D :D :D :D
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

22.4.2024 13:02 Reaguje na Miloš Zahradník
v případě Slováků bych si dával pozor co vykládají o Ukrajině...ono by z toho mohl mít o to větší radost Maďar Orbán neb je zajímavé sledovat, zda na naší východní hranici nebude " vítejte v Horních Uhrách".
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

22.4.2024 16:37 Reaguje na Jaroslav Řezáč
To je - po zaniku Ceskoslovenska - na Slovacich, jak si usporadaji vztahy s Madary. Mozna by stalo za to ale zeptat se napr. takovych podkarpatoruskych Rusinu, zda preferuji byt ovladani Madary nebo Ukrajinci
Odpovědět
pp

pavel peregrin

22.4.2024 13:51 Reaguje na Miloš Zahradník

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
RJ

Robert Jirman

22.4.2024 14:45 Reaguje na pavel peregrin
ANO, bude líp
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

22.4.2024 16:44 Reaguje na pavel peregrin
Ja bych si pral korektni vztahy s Ruskem i Ukrajinou - az ji casem prejde to aktualni ukrajinsko banderovske "obrozeni"
Ceske mysi co drazdi ruskeho medveda si m.j. neuvedomuji
ze mit za jedineho garanta treba i ceskych statnich hranic, zvlast pak tedy uzemi "Sudet" mnichovske mocnosti EU (Americanum je to jedno, zda se v Praze mluvi nemecky nebo cesky) neni prilis spolehliva volba do budoucna. Az se treba EU rozpadne a zacnou se opet menit hranice jejich statu. A pamatujeme si prece, kdo zacal tenhle proces zpochybnovani hranic. Podporou rozpadu Jugoslavie a osamostatneni Kosova
Odpovědět
sv

sv

22.4.2024 17:18 Reaguje na Miloš Zahradník
Korektní vztahy s nacistickými rusáckem, až je přejde to bestiální vraždění všech kolem, jsi chtěl říct. Než tě přejde dráždění předko.. tedy předložky ze zdechliny tzv. medvěda, bys měl soudruhu vědět, že na čelní místo mezi tzv. mnichovské mocnosti patří russovětsko. Zatímco francie se jen prodělala, tak druhý náš smluvní spojenec, tedy sssr se už za našimi zády paktoval s nacistickým německem.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

22.4.2024 17:51 Reaguje na sv
to je dobré, on pan Zahradník nepochopil nadsázku toho, že pokud bude Slovensko zpochybňovat mezinárodní dohody, dal by se zpochybnit i Triaonská smlouva.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

22.4.2024 22:25 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Napsal jsem, ze je to na Slovacich jak dale usporadaji vztahy s Madarskem a budou to mit samozrejme tezsi, nez kdyby stale byli s nami v jednom state. Prijde mi ale slovenska politika v tomto tradicne opatrna, napriklad projevili dost rozumu a zdrzenlivosti neuznanim samostatnosti Kosova
Odpovědět
sv

sv

27.4.2024 10:44 Reaguje na Miloš Zahradník
Lezení mezi rusácké respektive srbské půlky nemá s "rozumem" nic společného soudruhu.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

22.4.2024 17:57 Reaguje na Miloš Zahradník
právě proto, nejsme tak tupí, jako Fico s Pellem, abychom zpochybňovali mezinárodní dohody jako se děje ve jménu rusofilství, který si ohýbá mezinárodní právo podle toho, jak se Pulter a jeho podržtašky vyspí.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

22.4.2024 18:04 Reaguje na Jaroslav Řezáč
op.tupý
Odpovědět
JO

Jarka O.

22.4.2024 18:45 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Op. "tupí" bylo správně, "nejsme tupí" špatně. Je hloupost vykřikovat něco o smlouvách, na které dojede Slovensko, aby se to nestalo dřív ... jinde. Radši si o Mnichovu přečtěte na wiki, než uvěříte tomu, co tu provokatér sv... opět nalhal o tehdejších činech Ruska.
Slováci zpochybnili mezinárodní dohody?
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

22.4.2024 22:08 Reaguje na Jarka O.
Na sv netreba reagovat. Dejepis ja znam dobre. Stejne je smesne jak selektivne mnozi "putino/bolsevika/bijci" pristupuji k dejinam statu SSSR. Podle nich uplne vsechno, co bolsevik za tech 70 let vlady udelal (od roku 1917 do 1991) je dilo Satana - s vyjimkou rozhodnuti o tom, jake hranice ma mit Ukrajinska sovetska socialisticka republika. Te Lenin daroval prumyslovy Donbas, Stalin prihodil rozsahla uzemi dobyta v zaveru ww2 a Chruscov to dovrsil darovanim Krymu. Vse ostatni, o cem se v Moskve svevolne rozhodlo je od Satana - ale tahle tri rozhodnuti Lenina, Stalina a Chruscova jsou svata a v pripade potreby je nutno kvuli nim jit do 3. svetove valky
Odpovědět
PE

Petr Elias

23.4.2024 09:25 Reaguje na Miloš Zahradník
Tak na všechno to vaše ruské blábolení a propagandu stačí toto - russák nezávislost Ukrajiny a její územní celistvost několikrát uznal a je úplně jedno, že vám řídící důstojník v Petrohradu nakukal, že je to vlastně ruské území. :D
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

23.4.2024 11:24 Reaguje na Petr Elias
Hranice statu urcene valkou se vetsinou meni az dalsi valkou. Ze se pred 33 lety zdalo, ze hranice statu a velmoci mohou svevolne zmenit tri opilci na setkani v nejakem pralese (Belovezi) byl omyl. NIC z toho co bylo roku 1991 dohodnuto nebo bylo automaticky predpokladano (nikoho by tehda ani ve snu nenapadlo napr. ze rusky jazyk, kterym mluvila a dodnes mluvi vetsina Ukrajincu bude v podstate zakazovan) dnes uz neplati takze nejake reci u "uzemni celistvosti" (naspr. Jugoslavie, ze ano) jsou jen opakovani frazi, ktere dnes uz ztratily vyznam ktery pred 33 lety snad stale jeste mely
Odpovědět
PE

Petr Elias

23.4.2024 12:24 Reaguje na Miloš Zahradník
Zase se komicky snažíte navázat na rozpad Jugoslávie zaviněný Západem? :D K vaší smůle a smůle russácké propagandy došlo k uznání Ukrajiny i v jiných dokumentech. :D

BTW. Russácky na Ukrajině mohl mluvit kdo chtěl, ale jako úřední jazyk byla stanovena Ukrajinština. :D A většina Ukrajinců nemluvila čistě russky - v roce 2012 dle průzkumů mluvili čistě ukrajinsky asi 45% a russky asi 35% lidí. A od té doby podíl ukrajinštiny roste. :D Takže opět kecáte a šíříte russáckou propagandu. :D
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

23.4.2024 13:30 Reaguje na Petr Elias
Pletete si "cistou ukrajinstinu" s rusko ukrajinskou hatmatilkou typu surzyk (jazyk napr. Porosenka) Jiste taky vite, jaky je rodny jazyk Zelenskeho. Jasne, v Charkove se mluvi charkovstinou (tamni primator dostal nedavno financni trest za to, ze ji na facebooku pouzil) v Odesse odesstinou atd. Aa zkuste se nekdy v Praze zaposlouchat do jazyka nasich narodnich hostu. (Uznam, ze rustina uz ted tolik neprevlada na rozdil od jeste roku 2022
Odpovědět
sv

sv

23.4.2024 18:05 Reaguje na Miloš Zahradník
A kde jsi ten dějepis studoval, soudruhu? Na vumlu nebo rovnou v rusáckým nočníku? Když pominu tvoje fantasmagorie na téma kdo co komu daroval (ve skutečnosti rusáci obsadili Ukrajinu v rámci svého tažení na západ, a jediné co udělal chruščov byla výměna krymu za ukrajinskou taganrogskou oblast), tak by mně zajímalo co to má společného s tím že se rusácko smluvně zavázalo respektovat ukrajinské hranice, aby vzápětí tento závazek porušilo a začalo na Ukrajině bestiálně vraždit ženy a děti.
Odpovědět
JO

Jarka O.

24.4.2024 14:07 Reaguje na Miloš Zahradník
Jsou to truhlíci. :-)
Odpovědět
sv

sv

24.4.2024 22:20 Reaguje na Jarka O.
Takovou míru sebekritiky bych od tebe truhlíku nečekal.
Odpovědět
sv

sv

23.4.2024 17:50 Reaguje na Jarka O.
O "mnichovu"? Zkus si raději přečíst něco o paktu ribenttrop molotov, jaroslave. Respektive o tom, od kdy soudruh stalin lez mezi půlky soudruha hitlera ... za zády spojeneckého Československa.. a co udělal československý spojenec stalin, když došlo na mnichov .. pozor překvapení udělal kulové.
Odpovědět
sv

sv

24.4.2024 22:30 Reaguje na Jarka O.
No v orbánistánu už dojeli. Teď soudruh orbán žebrá o v Bruselu o dotace, protože maďarům došly prachy.
Odpovědět
PE

Petr Elias

22.4.2024 22:00 Reaguje na Miloš Zahradník
Pane matematiku, každému zde je asi jasné, že jste rusák jak poleno. A proto si tak rozumíte s peregrinem - oba jedete ruskou propagandu. :) Ale jinak pane matematiku - trocha historie (tedy ne té rusácké propagandy, kterou znáte kopec): Jugoslávie se začala rozpadat kvůli interním neshodám a to dlouho před zapojením NATO. A v době zapojení nato ruský špinavec už stačil loupit v Podněstří a podporovat separatisty v Abcházii. :-*

A proč píšete ,,až Ukrajinu přejde,, a ne až vašeho vůdce Puťku přejde chuť na vraždění a loupení na Ukrajině? :)
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

22.4.2024 22:17 Reaguje na Petr Elias
Proc? Protoze narodni obrozeni ve stylu Bandery je mi odporne. Cesi byli mozna v 19 stoleti svym narodnim obrozenim kulturne a civilizacne vyspelejsim Nemcum trochu smesni - ale ceske narodni obrozeni nebylo - na rozdil od emancipacnich snah jinych, nejmenovanych, narodu - zlocinne. Rozdil mezi Zizkou a Banderou je i v tom, ze husitske hnuti je davnou historii, o ktere je mozno dnes se bavit jiz s urcitym nadhledem. To o Banderovcich, Volynskem masakru atd. rici nelze.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

22.4.2024 22:51 Reaguje na Miloš Zahradník
Katyňský masakr ...
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

23.4.2024 08:59 Reaguje na Majka Kletečková
Pokud je mi znamo, tak Katyn nemela nic spolecneho s Ukrajinou a jejim "narodnim obrozenim". (Neplest si Polsko s Ukrajinou, prosim.) Leda snad pokud byli nekteri z cinovniku NKVD zapojenych do te operace Ukrajinci, to nevim ale je to mozne
Odpovědět
PE

Petr Elias

23.4.2024 09:31 Reaguje na Majka Kletečková
Tento chlap je marnej. To je rusák jak poleno a nějaká logika a historie mu nic neříkají. :)
Odpovědět
PE

Petr Elias

23.4.2024 09:30 Reaguje na Miloš Zahradník
Vy máte opravdu strašně vymleto. :D Takže aktuální válku proti rozpínavé mongoloidní hordě z východu nazýváte Banderovským obrozením a argumentujete Volyňským masakrem který se stal někdy před devadesáti lety? :D Pane ruský matematiku - to ,,obrození,, vzniklo protože ta vaše milovaná primitivní východní horda vraždí a loupí na Ukrajině. Ale chápu vás - Petrohradské školení se na vás podepsalo. ;)
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

23.4.2024 11:10 Reaguje na Petr Elias
Argumentuji tim, ze soucasne "ukrajinske narodni obrozeni" si bohuzel bere v mnohem inspiraci v idejich a cinech ukrajinskych narodovcu pred 80 - 84 lety a to je ta nejodpornejsi cast ukrajinske historie poslednich 200 let. Ta blazniva "rusofobie" kdy bouraji pomniky nejlepsich ukrajinskych spisovatelu jako Bulgakova jen proto, ze si dovolili zit pred 100 lety v Moskve a ze si dovolili rict "neuctive" o ukrajinskem jazyce ze to je jen jakesi nareci kulturne mnohem vyspelejsiho jazyka - rustiny. Ma to nekdy az smesnou formu kdyz treba pritom zaroven na jejich 1000 hrivnove bankovce pritom maji podobiznu Vernadskeho - velkeho sovetskeho/ukrajinskeho vedce ktery na sklonku zivota pred 80 lety napsal nejednu esej na tema vztahu ukrajinskeho a ruskeho zivlu. Jeho nazory byly velmi podobne tem, jak je zformuloval pred cca 30 lety slavny disident a spisovatel Alexander Solzenicyn - a ktere obsirne ve svych valecnickych projevech obvykle cituje rusky president
Odpovědět
PE

Petr Elias

23.4.2024 12:33 Reaguje na Miloš Zahradník
Solženicyn? To je ten týpek co na stará kolena začal litovat rozpadu sssr, chtěl obnovit russký imperialismus a stal se antisemitou? :D To se ani nedivím, že ho ten kremelský prašivý skřet cituje. :D

Tak ok - když chcete blábolit o tom obrození: Z historie víme, že to ,,obrození,, mělo nějaký důvod. A to byl hlavně útlak a prasárny ze strany sovětů. No a to samé je i dnes. Kdyby nebylo vás, krvelačných russáků, nebylo by ani to dnešní obrození. :P
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

23.4.2024 13:24 Reaguje na Petr Elias


Ano, Solzenicyn litoval rozpadu ruske rise a k Zidum byl dost kriticky - v tom zdaleka nebyl sam ani na Rusi ani ve svete. ( Ja jsem dle izraelskych zakonu stale jeste Zid, hec :) Ukrajinsky nacionalismus je starsi nez vznik SSSR, zatimco ale ceske narodni obrozeni melo v uhrnu spis blahodarny vliv na nas narod tak u toho ukrajinskeho tomu bude, obavam se, spis naopak. Proc - o tom necht badaji nezavisli rusti a ukrajinsti historici let 2050 a pozdejsich

No a kdyby nebylo krvelacnych russaku tak bych mel vice proridle pribyuzenstvo (kvuli plynu) a nemecke Cesko by bylo plnohodnotnou spolkovou zemi Rise, ne jen jejim chudsim priveskem jako dnes
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

23.4.2024 13:32 Reaguje na Miloš Zahradník
Navrhuji ale vratit se k tematu clanku tedy ke slovenskym medvedum, kurovcum atd.
Odpovědět
sv

sv

27.4.2024 10:43 Reaguje na Miloš Zahradník
Tak proč, soudruhu, místo medvědů a kůrovců lezeš mezi půlky slovenské vládní mafii a rusáckým bestiím a masovým vrahům.
Odpovědět
os

orb slavík

24.4.2024 16:21 Reaguje na Miloš Zahradník
Pán by - pral korektní vtahy, Ceské mysi co drazdi, zvlast pak tedy uzemi ,,Sudet" mnichovské dohody.
Aha, pán asi vystudoval dálkově politologii.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

22.4.2024 22:31 Reaguje na pavel peregrin
Nevim, proc musel redaktor smazat Vas prispevek, nebylo v nem nic vulgarniho (jak to byva pravidlem u pana sv a podobnych vytecniku) a Vase prirovnani "mys, co drazdi medveda" ve me evokovalo slavne karikatury Pavla Kantorka z roku 1968. Na tema mysi, co drazdi kocku...
Odpovědět
sv

sv

23.4.2024 18:11 Reaguje na Miloš Zahradník

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

sv

24.4.2024 18:16 Reaguje na Miloš Zahradník
Tak znova soudruhu, to, že ti fakta nejdou pod nos je jen tvůj problém a problém vulgárního peregrinka.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

24.4.2024 22:06 Reaguje na sv

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

sv

24.4.2024 22:23 Reaguje na Miloš Zahradník
No tak proč reaguješ vulgární soudruhu? Evidentně vůbec nevíš co to slovo znamená.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

25.4.2024 11:09 Reaguje na sv
Hledate li soudruhy ke svym vulgaritam - tak u mne jste na spatne adrese, pane sv
Odpovědět
sv

sv

27.4.2024 10:40 Reaguje na Miloš Zahradník
Já nic hledat nemusím, vulgární soudruhu. Stačí se podívat a vidím, že zas vulgárně blábolíš z cesty.
Odpovědět
LB

Lukas B.

22.4.2024 19:07
nic neprospívá rusku (potažmo číně) tolik jako rituální sebevraždění evropy přetažením strun enviro, genderu a tak dále. já nechci sypat jedy do potoka, pálit svinstva a likvidovat broučky, já nechci lynčovat černochy a samcoložníky, ale na druhou stranu se nechci rituálně zasebevraždit a ekonomicky a následně strategicky*)**) marginalizovat a tím umést cestičku bezskrupulozním imperiálním nájezdníkům ze stepí případně jejich populistickému předvoji***).

*) nemusíte chodit do války, stačí, když počkáte - válka přijde za vámi
**) na vedení války jsou potřeba tři věci: zaprvé peníze. zadruhé opět peníze a zatřetí, a to je nejdůležitější, zase jen peníze (volně zpaměti, vladimír neff, královny nemají nohy). když je promrháme za rozhledny, inkluzi, sociální dávky, nesmyslnou likvidaci funkčích technologií, nákup císařových nových šatů, přebujení legislativy a faktickým hyperzdaněním obstrukcemi atakdále, bude se nám jednou pod knutou pologramotného barbara v tanku sakra stejskat po tom relativně umírněném a tolerantním stárnoucím bílém heterosexuálním muži v esůvéčku.

***) proč sakra ty relativně rozumné věci musí říkat kašpaři typu fica nebo okamury? grrrrr!
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

22.4.2024 19:19 Reaguje na Lukas B.
Celkem zajímavá úvaha. Tak už máme, co jsme chtěli, že. A k té poslední větě: ono by to chtělo hlubší rozbor, kdo je tu vlastně větší kašpar. Jestli rituální sebevrazi, nebo ten, kdo si zachoval zdravý rozum.
Odpovědět
LB

Lukas B.

22.4.2024 19:56 Reaguje na Karel Zvářal
kdo je vlastně kašpar: no podívejte se, vocaď pocaď. zdravý rozum velí na jednu stranu netvrdit pitomosti sedlákům (omlouvám se sedlákům, vzal jsem je namátkou, úplně stejně se dá argumentovat skladníky ve šroubárně) o něčem, čemu rozumí a na co si umějí šáhnout a celý svůj život si šahají, na druhou stranu je potřeba respektovat jakési overtonovo okno západu (odchod ze západu do náruče ruska fakt není řešení), a naproti tomu tady máme politické podnikatele a naprosté oportunisty*), kteří jsou ochotni ze dne na den měnit směřování kam vítr tam plášť a tu a tam to prošpikují nepopiratelným selským moudrem bez nabídky jakékoli realistické "cestovní mapy" **).

*) nutno ovšem dodat, že je na místě respekt a vlastně i obdiv před bezskrupolozními oportunisty bez jakéhokoli světonázorového ukotvení, jak dokážou vyhmátnout náladu širokého (nevzdělaného a tupého) davu obdařeného volebním právem a pokaždé uhrát městskému intelektuálu naprosto fantastický výsledek.

**) jak bývalého prezidenta alkoholika nemám rád, tak špatný překlad výrazu "travel map" (zdomácnělý v našem prostředí v souzvislosti s jednou z marných dohod israel-palestina) považuji za nesporný důkaz o nevzdělanosti a plytkosti novinářského prostředí.
Odpovědět
LB

Lukas B.

22.4.2024 19:57 Reaguje na Lukas B.
městskému intelektuálu nepochopitelný a naprosto fantastický výsledek.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

22.4.2024 20:28 Reaguje na Lukas B.
Kritika do vlastních řad neznamená útěk do náruče jinam. S Čínou živě obchodujeme, většina spotřebního zboží je odtud, ale politicky jsme úplně jinde. Byť je politika s ekonomikou úzce provázaná, není to jedno a totéž. Prosím tedy nezaměňovat. Je to na delší rozpravu, tady a teď to nevyřešíme.
Odpovědět
pk

pepa knotek

22.4.2024 20:23
S tím, že kvůli ochraně přírody nelze likvidovat ekonomiku se Pellegrini mýlí - Wir schaffen das
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

22.4.2024 20:32 Reaguje na pepa knotek
..."práva zvířat mají větší ochranu než práva lidí," napsal Pellegrini na sociální síti".

V tomto s ním souhlasím, hádáme se tu o tom skoro každý den.
Odpovědět
pk

pepa knotek

23.4.2024 08:42 Reaguje na Karel Zvářal
evropani si za to co se děje můžou sami - většině je to navíc jedno, přesvědčíme se o tom již za pár týdnů opět
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

24.4.2024 11:57
Kdyby totéž prohlásila Čaputová, tak se místní politruci tetelí blahem.
Jim ale nejde o přírodu, ekonomiku a občany Slovenska. Jim vadí jak lid
na Slovensku po zkušenostech s probruselskou vládou a prezidentkou volil.
Vláda lidu jim prostě nevoní, pokud není po jejich. Nová slovenská vláda
a prezident se pokusí o restart samostatného řízení státu bez diktátu EU,
což je nejen odvážné, ale bude to asi i drahé. Už je jim jako Orbánovi
vyhrožováno zastavením dotací, ale ony špatné cílené dotace leckdy
napáchají více škod, než je vůbec nedostat. Ti, co jsou na cecík dotací
přisátí ale brečí už předem a bojí se být od cecíku odstaveni, protože
bez něho nemohou fungovat. Pokud převezmou od ochranářů myslivci zpět
regulaci zvěře včetně šelem, tak dotací ochranářům nebude potřeba.
Myslivci fungují vesměs za své a něco si přivydělají i za poplatkové
lovy jako v minulosti, když si sem jezdili zastřílet lovci ze Západu,
kteří doma vše vystříleli. Zažil jsem kdysi poplatkového lovce jelena
z NSR(Západní Německo) s průvodcem z Interlovu o kterém jsme nevěděli
a byli jsme v lovecké chatě po předchozí dlouhodobé dohodě ubytováni
jako trempové dříve, než oni dva. Lovecký průvodce nás chtěl vyhodit
v pátek ve 21.hodin do mrazu, ale Němec to zakázal. Večer jsme popili,
pojedli uzeného a zazpívali u kytar. Němec ráno odmítl vstávat a v
neděli ráno po sobotním repete taky. Průvodce nám nadával, že jsme
připravili republiku o valuty za neodstřeleného jelena, ale místní
lesník byl rád, že zůstane ještě rok základem místního chovu. Dnes
je po té lovecké chatě veta a po našich vandrech taky. Vzpomínám na
medvědy za socíku na Kysucích a na Fatře, kde to problémoví jedinci
mívali brzo spočítané. Proto se nám ostatní obloukem vyhýbali a do
vesnic a měst se neodvážil ani jeden. To je ale nechránili pomatenci
a zasáhli vždy včas myslivci a lovci státních lesů. Držím v tomto
vládě a prezidentovi na Slovensku pěsti, aby měli odvahu i na to
odražení diktátu a hloupostí z EU.
Odpovědět
sv

sv

24.4.2024 22:26 Reaguje na Břetislav Machaček
Kdyby to prohlásila Čaputová, machačku, tak bys tady předváděl hysterický záchvat, " jak si to vůbec může dovolit".
Odpovědět
Šimon Špidla

Šimon Špidla

24.4.2024 13:12
Mimořádně hloupý výrok. Staví ochranu přírody a ekonomiku proti sobě. Ale pokud si zničíme přírodu, zničíme si i ekonomiku.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

24.4.2024 13:49 Reaguje na Šimon Špidla
Nestaví proti sobě, jen je třeba najít rovnováhu. Zbožšťování (hrozné slovo!-) se v posledních letech týká medvěda hnědého, který se dříve též hojně vyskytoval ve slovenských horách, ale jeho populace byla kontrolovaná. Aby se procházeli hned za humny či přímo v obci - to má podpořit ekonomiku? Turismus? To je logika městského tenagera...
Odpovědět
Šimon Špidla

Šimon Špidla

24.4.2024 13:23
Také mě zaráží argumentace selským rozumem. Sedlák přece chápe, že okamžitý zisk je dlouhodobá ztráta. Že když si vymrská pole, zbudou mu oči pro pláč. Že když se mu poláme kolečko, dá ho spravit, i když ho to něco stojí. Zbožštění ekonomiky nemá se selským rozumem nic společného. Právě naopak. Zacházení s ekonomikou, jako by byla něčím, co se vznáší nad naším světem a není jeho integrální součástí, vede ke spotřebování zdrojů (včetně lidských) a následně k úpadku.

Odpovědět
JO

Jarka O.

24.4.2024 14:04
P. prezident mluvil o více věcech. Přírodu musíme chránit před lemply a špinavci ignorujícími nakládání s odpady. Životy lidí je nutné chránit před šelmami. Ale klimatické cíle obsažené v tzv. Green Dealu nejsou ochranou přírody. Tak jak se provádějí, s ní nemají nic společného nebo jdou proti ní. Příkladem je stavba chemické fabriky v Dolní Lutyni prý na baterie do elektromobilů v území, kde se stavbou znehodnotí pole, louka, niva, řeka, ptačí oblast a obydlí lidí, nebo stavby škodlivých OZE v krajině.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist