https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/o-vlivu-casti-d8-pres-ceske-stredohori-se-bude-znovu-debatovat
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

O vlivu části D8 přes České středohoří se bude znovu debatovat

12.11.2019 00:25 | LOVOSICE (ČTK)
O vlivu části úseku dálnice D8 přes České středohoří na životní prostředí se bude znovu veřejně debatovat. / Ilustrační foto
O vlivu části úseku dálnice D8 přes České středohoří na životní prostředí se bude znovu veřejně debatovat. / Ilustrační foto
O vlivu části úseku dálnice D8 přes České středohoří na životní prostředí se bude znovu veřejně debatovat. Zatímco poprvé se posuzoval návrh trasy, nyní se debata týká už dokončené stavby. Potřebu nového posouzení stanovil rozsudek Nejvyššího správního soudu. Krajský úřad Ústeckého kraje včera zveřejnil termín veřejného projednávání, které je 18. listopadu na radnici v Lovosicích.
 

O vlivu trasy mezi Lovosicemi a Řehlovicemi dlouhé 4,66 kilometru na životní prostředí bude moct debatovat každý. Ministerstvo životního prostředí tak vyhovělo návrhu hnutí Děti Země. "S postupem ministerstva životního prostředí jsme spokojeni. Očekáváme, že se na něm vysvětlí všechny závažné vlivy od prosince 2016 provozované části dálnice D8 a také zodpoví otázky občanů, spolků, odborníků, obcí i úřadů," uvedl předseda hnutí Miroslav Patrik, který se angažuje ohledně dálnice D8 od roku 1993. Děti Země už své připomínky k dokumentaci tzv. EIA poslaly.

První veřejné projednání k dokumentaci pro celou trasu dálnice D8 přes středohoří dlouhou 16,41 kilometru se uskutečnilo v Lovosicích v srpnu 1996. Nový proces se EIA se týká trasy dlouhé necelých pět kilometrů. Stavební řízení na tuto část dálnice odmítají úřady obnovit. Proti nečinnosti krajského úřadu Děti Země letos v březnu podaly ke krajskému soudu správní žalobu.

Poslední úsek dálnice D8 přes České středohoří byl otevřen v prosinci 2016. V roce 2013 se na rozestavěnou dálnici sesunula půda, sesuv poničil i železniční trať. Krátce před prosincovým otevřením trasy rozhodlo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) o omezení kvůli nestabilnímu podloží u prackovické estakády, kde byl provoz sveden jen do jednoho pruhu. ŘSD úsek zpevňovalo piloty a vysokotlakou injektáží betonu. Loni v prosinci skončily práce na zpevnění svahu pod dálnicí D8. Podle některých geologů nejsou vyloučeny další sesuvy.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Radka Fialová
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ig

12.11.2019 12:31
A ví se co se stane se závěrem té debaty? Třikrát opsat a originál založit?
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

13.11.2019 09:29 Reaguje na
No snad ještě pořád žijeme v právním státě... i když to tak i díky státní správě často nevypadá....
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist