https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/proti-uzemnimu-rozhodnuti-pro-obchvat-mikulova-je-podana-zaloba
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Proti územnímu rozhodnutí pro obchvat Mikulova je podaná žaloba

15.1.2020 00:18 | BRNO (ČTK)
Proti prosincovému rozhodnutí jihomoravského krajského úřadu, který pravomocně povolil stavbu obchvatu Mikulova, je podaná žaloba.  / Ilustrační foto
Proti prosincovému rozhodnutí jihomoravského krajského úřadu, který pravomocně povolil stavbu obchvatu Mikulova, je podaná žaloba. / Ilustrační foto
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | me / Wikimedia Commons
Proti prosincovému rozhodnutí jihomoravského krajského úřadu, který pravomocně povolil stavbu obchvatu Mikulova, je podaná žaloba. V tiskové zprávě to včera za spolek Děti Země uvedl Miroslav Patrik. Kdo žalobu podal, neuvedl. Obchvat je součástí připravované dálnice D52, která by měla spojit Brno s rakouskou hranicí, od níž povede dálnice do Vídně. Žaloba může stavbu chystanou dlouhá léta znovu zpozdit.
 

Na českém území chybí 23 kilometrů dálnice, přičemž obchvat Mikulova je ze všech úseků v přípravě nejdále. Krajský úřad se loni vypořádal s námitkami Dětí Země a původní nepravomocné územní rozhodnutí potvrdil po 15 měsících.

Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl loni v prosinci uvedl, že státní organizace chce v červnu žádat o stavební povolení, dokumentace je připravená. Případný neúspěch u soudu však může stavbu znovu oddálit. O obchvatu Mikulova se mluví zhruba deset let a dlouho politici mluvili o tom, že není problém jej postavit i v době neexistence krajských zásad územního rozvoje. V současnosti však ŘSD vzhledem ke všem průtahům neuvádí termín zahájení stavby.

Kvůli obchvatu Mikulova už v minulosti soudy musely rozhodnout, zda je zákonná výjimka, kterou stavbě dalo ministerstvo životního prostředí. Nakonec žalobě Dětí Země a dalších fyzických osob nevyhověly.

Pro ostatní úseky od Pohořelic k Mikulovu ŘSD už zažádalo o územní rozhodnutí a letos čeká postupné vydávání rozhodnutí. I v těchto případech lze očekávat, že se Děti Země budou proti rozhodnutím odvolávat.

Rakušané v minulých letech postupně dovedli dálnici téměř k hranicím. Čtyřpruh vede až k Poysbrunnu a loni na podzim se otevřel dvoupruhový obchvat Drasenhofenu, který lze v budoucnu o další dva pruhy rozšířit.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (9)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jan Šimůnek

15.1.2020 05:55
Ekologové opět předvedli, že jsou jen škodná. Legislativa by měla být upravena tak, aby tyhle organizace vůbec do budování dopravní a jiné infrastruktury nemohly zasahovat.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

15.1.2020 07:26 Reaguje na Jan Šimůnek
Jasně... stát porušuje zákony a dělá různé podvody a machinace a když na to někdo upozorní, tak je škodná... to je zvrhlá logika Šimůnku......
Odpovědět
ig

15.1.2020 10:19 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Je to možné jen kvůli nedokonalým zákonům, které umožňují dělat z komára velblouda a kvůli drobným, neškodným nebo snadno odstranitelným chybám lze zastavit výstavbu dálnice na celá léta. Ale už se to chýlí, doufám, že nový zákon s těmito škodílky vyběhne :-)
Odpovědět
LB

Lukas B.

15.1.2020 13:59 Reaguje na
zlé jazyky tvrdí, že blokování staveb dopravní infrastruktury je jen marketing blokařských spolků, aby, až přijdou za korporátem, co chce vybudovat fabriku nebo parkoviště, mohli argumentovat co umí všechno zablokovat a žádat přiměřené výpalné (nevšimné).

některé indicie z některých dopravních staveb nasvědčují tomu, že se objevuje novinka - třístranná dohoda stavební, zhotovitel a raketýr, a některé vícepráce jsou určené pro raketýry.
Odpovědět
ig

15.1.2020 19:24 Reaguje na Lukas B.
Já též slýchám o případech, kdy si ty spolky najme spekulant s pozemky, aby znepříjemnil život jinému spekulantu s pozemky a dosáhl situace, kdy dálnice povede přes ty jeho :-)
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

15.1.2020 14:54
Soudy jsou od toho, aby posoudily zda je žaloba důvodná , popřípadě zda byl zákon porušen v takovém rozsahu, aby bylo územní rozhodnutí zrušeno.
Škoda, že není k dispozici žalobní návrh - bez jeho znalosti nelze tvrdit, že je to ekošikana, anebo zda investor, ŘSD , zase kráčel nepovoleným směrem.
Odpovědět
ig

15.1.2020 19:25 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pokud vyjdeme ze statistiky minulých případů, tak bych viděl pravděpodobnost ekošikany tak 0.99 :-)
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.1.2020 18:14 Reaguje na Miroslav Vinkler
Asi jste jeden z výrazné menšiny našich občanů, co má důvěru v soudy.
Odpovědět
RL

Roman Linhart

26.1.2020 11:14
Prvotní chyby nastala před mnoha lety, když se rozhodovalo kudy dálnice povede. Ve hře byly dvě varianty: Tato okolo Mikulova a druhá okolo Břeclavi. Rakušané byli s dálnicí ještě v pozici "vyčkávání", jak to u nás dopadne. Zelení mgr. měli výhrady vůči oběma. A tak vyhrála delší a tím i dražší varianta. Okolo Břeclavi by to bylo ca. 10 - 12 km, okolo Mikulova prý 22 km, t.j. dvojnásobek...... Takže nejen 2x dražší (v dobrém případě), ale i 2x více příležitostí protestovat.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist