https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/seceni-travy-u-silnic-zlinskeho-kraje-prijde-nejmene-na-26-milionu-kc
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Sečení trávy u silnic Zlínského kraje přijde nejméně na 26 milionů Kč

27.5.2020 00:12 | ZLÍN (ČTK)
Silničáři k sečení využívají především sekačky na traktorech, které postupně pomalu projíždějí po všech silnicích druhé a třetí třídy v kraji.
Silničáři k sečení využívají především sekačky na traktorech, které postupně pomalu projíždějí po všech silnicích druhé a třetí třídy v kraji.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Loni vydali silničáři ve Zlínském kraji na sečení trávy podél silnic druhých a třetích tříd téměř 26 milionů korun, letos podle nich částka nebude nižší. Jednotlivé správy a údržby silnic začaly s prvním sečením před 14 dny. Potrvá do konce června a na Vsetínsku do 10. července. Druhá seč začne v srpnu a potrvá do září. Na svých webových stránkách to v pondělí uvedlo Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), které se o silnice nižších tříd v regionu stará.
 

Vysoká tráva zakrývá směrové sloupky podél silnic a brání řidičům v rozhledu, což je nebezpečné zejména v zatáčkách a na křižovatkách. "Musíme zajistit sečení trávy i v nepřehledných úsecích. Řidiči ostatních vozidel tam musejí výrazně snížit rychlost a zvýšit pozornost, aby nebyla ohrožena bezpečnost silničního provozu. Na provádění prací jsou řidiči předem upozorněni přechodným dopravním značením," uvedl provozně-technický náměstek ŘSZK Radek Berecka.

Ve vegetačního období se plánují dvě seče. První silničáři obvykle zahajují v květnu, druhou v srpnu. "Začíná se zpravidla na silnicích s větší hustotou provozu a v nižších polohách, kde už je tráva vyšší. Později se však sekačky dostanou i do odlehlejších míst," doplnil Berecka.

Silničáři k sečení využívají především sekačky na traktorech, které postupně pomalu projíždějí po všech silnicích druhé a třetí třídy v kraji. "Některá obtížně přístupná místa však musejí pracovníci organizací Správa a údržby silnic vysekávat ručně," uvedl mediální zástupce ŘSZK Vojtěch Cekota. Před sečením trávy silničáři nejprve kolem vozovek ručně vysbírali odpadky. Začátkem jara se postarali také o úklid silnic od kamenné drti, která na nich zůstává po zimním posypu, a dalších nečistot.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

LK

Lukáš Kašpárek

27.5.2020 08:30
Taková údržba silnic je zřejmě v pořádku, zvlášť pokud se neseká celá plocha porostu "na čisto", ale co je velice špatně je to, jak probíhá údržba travních porostů kolem dálnic v režiji ŘSD.... tam to sekají na anglický trávník a to na obřích plochách i třeba 50-100m od tělesa dálnice a to třeba i 5-7x ročně, takže se jim dokonce daří dohnat travní porost do stavu letní dormance a to je tedy ve volné krajině opravdu prasárna s mnoho negativními dopady (vysychání krajiny, ohřívání krajiny, zvyšuje se prašnost, zvyšuje se eroze, atd.).... to je trestuhodné počínání, které navíc stojí obří částky, které mohli ŘSD využít k lepší údržbě plotů, značení, atd.... co by jsme ale mohli chtít od státem řízené firmy, že.....
Odpovědět
MS

Milan Smrž

27.5.2020 08:53
S ohledem na veliký potenciál by se měla posečená tráva sesbírat a energeticky využít v bioplynových stanicích. Jistě by se ale neměla kompostovat, protože při kompostování vzniká veliké množství metanu a oxidů dusíku, významných skleníkových plynů.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

27.5.2020 10:29 Reaguje na Milan Smrž
Copak v bioplynových stanicích se biomasa nerozkládá?

Tyto plyny se uvolní vždy, jde jen o to, že z bioplynek se mohou využít pro dopravu a energetiku s tím, že se zvýší podíl zdrojů, které mají nulovou bilanci skleníkových plynů oproti stávajícím zdrojům na fosilní paliva.

Zase je potřeba ale najít nějaký rozumný kompromis s využitím této trávy, aby z toho nějaká biomasa zůstávala v krajině a plnila tak svou funkci obohacování o živiny a zlepšování klimatu (zadržování vody, snižování prašnosti, zabraňování erozi,...).

Navíc nevím jak rentabilní by bylo tuto trávu sbírat a svážet / vyrábět z ní energii.
Odpovědět
SC

Stanislav Chytrý

31.5.2020 13:12
Cestou by mohli vzít sebou nějaký ten strom, co brání výhledu. Jinak je super, že bude kolem cest bude hezky posekaná tráva.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist