Většina starých lidí není schopna přejít silnici včas
Výzkumníci z britské University College London uvádějí, že pro pohodlné a bezpečné překonání přechodu pro chodce je v Británii potřeba vyvinout rychlost alespoň 1,2 metru za sekundu. Ukázalo se, že muži starší 65 let dosáhnou v průměru rychlosti 0,9 metru za sekundu a ženy starší 65 let pak 0,8 metru za sekundu. Čím vyšší je věk chodců, tím pomalejší a nejistější je jejich chůze.
„Pro starší lidi a jejich zdraví je přitom nesmírně důležité dokázat ulici přejít. Chůze je pro ně důležitá aktivita pro udržování kondice,“ říká vedoucí výzkumu Laura Asherová. „Jakmile přestanou být tito lidé schopni si sami někam dojít, omezí se jejich zapojení do společnosti, nedostanou se sami k doktorovi či obstarat nákup, což jsou důležité věci pro každodenní život.“
Výzkumníci upozorňují, že starší chodci jsou kvůli pomalejší chůzi, pomalejšímu rozhododování, ale i horšímu zraku a sluchu více ohroženi rizikem dopravní nehody než mladí lidé. A pokud staršího člověka potká nehoda, pak oproti mladým lidem s daleko větší pravděpodobností následkům nehody podlehnou. „To, že starší lidé nemají dostatek času na překonání přechodu, ještě neznamená, že se zvyšuje riziko jejich zranění," upřesňuje závěry Laura Asherová, "ale rozhodně je to odrazuje od toho, aby do silnice vůbec vstoupili."
V Londýně se nedávno doba, po kterou na přechodech pro chodce svítila zelená, zkrátila. Opatření má vést k plynulejší automobilové dopravě. Vědci ve své studii upozorňují, že už před touto změnou byla doba nutná k překonání přechodu daleko za schopnostmi seniorů. „Naše práce ukazuje, že velká většina Britů starších 65 let není schopna jít dostatečně rychle, aby se nebáli využívat přechody pro chodce,“ poukazuje Laura Asherová.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
ŘIDIČI, NEBUĎTE PRASATA! - 1. 7. 2012 - Lukas B.jen tak pro zajímavost: automobily (osobní - máklaďáky a autobusy jsou jiný příběh)jsou konstruovány tak, aby při čelním nárazu do chodce způsobily co nejméně škody. nejsou však v žádném případě optimalizovány na čelní náraz do cyklisty jedoucího kolmo na směr jízdy automobilu, a v žádném případě už ne na náraz do bicyklu s robátkem na sedačce. takže z toho plyne poučení pro jízdu na kole po přechodu: jen tam kde si jste stoprocentně jisti bezpečností, a tedy tam, kde žádné automobily zrovna nejsou a semafor svítí pánubohu do oken - tedy je-li vám život (váš a vašeho dítěte) milý.a když už jste náhodou mladý agresivní výjimečně ohleduplný cyklista, tak aspoň počítejte s tím, že řidič automobilu může předvídat pohyb po přechodu rychlostí chodce, a nikoli rychlostí cyklisty. |