Volkswagen začal s majiteli aut jednat o mimosoudním vyrovnání podvodu
"Diskuse jsou ve velmi rané fázi a není žádná záruka, že povedou k dohodě. Obě strany souhlasily, že jednání zůstanou důvěrná," uvedl Volkswagen a svaz VZBV. Svaz zastupuje více než 400.000 německých majitelů dieselových vozů.
Koncern Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že asi do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Auta při jízdě produkují výrazně více emisí než při kontrolních testech. Aféra se týká mimo jiné více než milionu vozů Škoda Auto.
Ve Spojených státech se Volkswagen s téměř půl milionem majitelů naftových vozů dohodl na vyrovnání v celkovém objemu kolem deseti miliard dolarů (227 miliard Kč). Koncern v rámci dohody mimo jiné souhlasil, že majitelům vyplatí odškodné 5100 až 10.000 dolarů (zhruba 116.000 až 227.000 Kč). Zavázal se také, že majitelům nabídne opravu či odkup jejich vozu.
Němečtí řidiči mají podle agentury Reuters menší šanci získat od firmy odškodnění. Německá auta totiž v důsledku emisního skandálu neztratila osvědčení o způsobilosti k provozu na silnici. Mohla si je udržet, pokud se zákazníci s Volkswagenem dohodli na aktualizaci softwaru.
reklama
Další informace |
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (2)
Karel Ploranský
5.1.2020 15:49Mně vadí něco jiného:
Náš Golf byl jedním z aut, kterých se věc týká, proto jsme byli vyzváni k (povinnému) přistavení auta na přepsání softwaru v řídicí jednotce motoru. Velmi lituji toho, že jsem poslechl.
Auto po tom zásahu jede jednoznačně hůře, zejména v nižších otáčkách, vyžaduje vytáčení. A spotřeba se zvedla o litr.
Netroufám si odhadnout, jak hodně naše auto škodilo životnímu prostředí s původním podvodným softwarem - ale jestliže s novým "správným" softwarem narostla spotřeba nejméně o 15 procent, tak teď určitě škodí víc. Ale úřední šiml spokojeně řehtá...