PR článek
ČEZ se připojil k iniciativě OSN na posílení postavení žen. Zaměří se zejména na možnosti skloubení práce s péčí o rodinu
„Skupina ČEZ se aktivně podílí na proměně energetiky v Evropě směrem k čistší, zelenější a přátelštější k lidem i k přírodě. Abychom to zvládli co nejlépe, potřebujeme, aby u nás pracovali ti nejšikovnější a nejzapálenější lidé. Snažíme se proto vytvářet takové pracovní podmínky, aby se všichni naši zaměstnanci mohli plnohodnotně realizovat a maximálně využít a rozvíjet svůj potenciál. Ženy mají pozici ve firmách značně ztíženou kvůli přetrvávajícímu očekávání, že vedle svého práce zajistí kompletně i péči o rodinu. Jednou z našich priorit je tedy pomáhat ženám co nejlépe toto skloubit, abychom o jejich talent zbytečně nepřicházeli. Přistoupení k iniciativě WEP je logickým krokem, který je v souladu i s naší ambicí navýšit počet žen ve vedoucích pozicích,“ říká Michaela Chaloupková, členka představenstva a ředitelka divize správa ČEZ.
V rámci své strategie Vize 2030 – Čistá Energie Zítřka plánuje společnost ČEZ navýšit podíl žen v managementu ze současných 12 na 30 %.
V České republice šíří povědomí o iniciativě WEPs veřejně prospěšná organizace Business & Professional Women CR. „ČEZ v oblasti rovných příležitostí a podpoře kariérního růstu žen realizuje řadu inspirativních aktivit a projektů. Jsme rády, že se přední český zaměstnavatel veřejně hlásí k principům, které tuto oblast pokrývají a současně se stává součástí naší komunity, která si klade za cíl rozšířit příklady dobré praxe do firem, které o zvýšení využívání potenciálu žen teprve uvažují. Česká republika má bohužel v této oblasti velké mezery. Příklad jednoho z největších českých zaměstnavatelů může tento handicap pomoci opět snížit,“ uvedla Lenka Šťastná, prezidentka Business & Professional Women CR.
Různé průzkumy ukazují, že z pohledu rovných příležitostí v práci má zásadní vliv na rozvoj kariéry rodičovství a že tento zlomový okamžik ovlivňuje především ženy. Proto se ČEZ zaměřuje zejména na období rodičovství: klíčovou cílovou skupinou jsou zaměstnanci na mateřské či rodičovské dovolené nebo ti pečující o malé děti.
„V našich aktivitách na podporu zaměstnanců-rodičů sledujeme několik hlavních linek. Za prvé zajišťujeme, aby tito zaměstnanci neztratili motivaci a přehled o dění ve firmě. Proto zachováváme všem zaměstnancům na mateřské a rodičovské dovolené přístup do firemní sítě, možnost i nadále využívat svoji e-mailovou schránku a také čerpat informace přes firemní intranet. Za druhé upravujeme pracovní podmínky, tak aby mohli efektivně skloubit kariéru s péčí o rodinu a také aby období mateřské či rodičovské dovolené neznamenalo zastavení růstu mezd. A za třetí nabízíme různé vzdělávací a rozvojové programy, které rodičům usnadňují adaptaci po návratu k pracovním povinnostem,“ popisuje Petra Junger z útvaru diverzita a inkluze ČEZ.
Přečtěte si také |
Klimatická neutralita jako nutnost: zákazníci ČEZ ESCO ji požadují ve velkémSpolečnost ČEZ například v rámci podpory rodičů malých dětí provozuje firemní školky, organizuje letní příměstské tábory, poskytuje slevy na hlídací a úklidové služby a další prorodinné benefity. V letošním roce chystá jako novinku půlroční ucelené pásmo vzdělávacích seminářů Akademie pro rodiče, zaměřené na rodiče vracející se zpět do zaměstnání. Zároveň chystá podmínky pro vznik zaměstnanecké skupiny na podporu rodičů.
Women´s Empowerment Principles byla založena v roce 2015 jako společná iniciativa OSN Women a OSN Global Compact. Stanovuje sedm dobrovolných zásad (principů) pro společnosti, které chtějí posílit rovné příležitosti uvnitř své firemní struktury a rozvíjet stávající nebo vytvářet nové programy na podporu žen. Globálně se k iniciativě přihlásilo již přes 8 000 firem, v České republice je aktuálně 12 signatářů. Kromě ČEZ mezi ně patří například Moneta Money Bank, Schneider Electric CZ, Lidl Česká republika či GasNet.
reklama