https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/15-kilometru-dlouha-silnice-odvrati-v-budejovicich-dopravni-kolaps
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: 1,5 kilometru dlouhá silnice odvrátí v Budějovicích dopravní kolaps

6.5.2010 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | MF Dnes | Lenka Zimmelová |
Propojení dopravních okruhů za tři čtvrtě miliardy korun začnou řidiči využívat už letos na konci října. Městu významně pomůže při modernizaci železnice, která si vyžádá uzavírky důležitých viaduktů.
 
Je dlouhá jen jeden a půl kilometru, přitom bude stát zhruba tři čtvrtě miliardy korun. Jak moc je pro České Budějovice důležitá, se ukáže už za necelý rok. V té době se totiž v krajském městě uzavřou kvůli modernizaci železnice všechny důležité viadukty.

Bez propojení okruhů, jak se právě budované spojnici mezi kruhovým objezdem na Okružní ke křižovatce Nádražní a Jírovcovy ulice říká, by doprava v Budějovicích zkolabovala. Ještě vloni přitom hrozilo, že se stavba kvůli úsporám zastaví a zakonzervuje.

„V tom případě bychom byli nuceni modernizaci železnice znemožnit. Od Tábora a Hradce by totiž autům zbyla do města jen jediná a to ještě nevyhovující přístupová cesta,“ upozornil náměstek budějovického primátora František Jelen.

Investorem nového úseku silnice za 715 milionů korun je Ředitelství silnic a dálnic. Budějovice se na něm podílejí 28 miliony korun, dalších 82 milionů město vložilo do staveb, jež se silnicí souvisejí.

„Termín dokončení máme sice až v březnu příštího roku, auta tudy ale budou jezdit už na konci října. Pak už budeme dělat jen dokončovací práce, které dopravu nijak výrazně neohrozí,“ slíbil včera František Fryš ze sdružení společností Swietelsky - Eurovia, které komunikaci buduje.

Podle něj nyní například zbývá dokončit podklady vozovky, položit asfalt a namontovat dopravní značení. Naopak prakticky hotové už jsou všechny mosty i křižovatka s Nádražní a Jírovcovou ulicí.

„Tento úsek je daleko významnější, než jsme původně předpokládali. Navíc budeme mít čas, abychom zde dopravu vyhodnotili ještě předtím, než se drážní viadukty uzavřou,“ podotkl Jelen.

Výrazně se totiž komplikuje výstavba části Zanádražní komunikace, která měla dopravě pomoci zejména v momentě, kdy bude nepřístupný viadukt na Rudolfovské ulici. Kraj na ni získal stovky milionů z regionálního operačního programu. Jenže dotace nebyla kvůli policejnímu vyšetřování 5. výzvy vyplacena. Především úsek mezi Rudolfovskou a Pekárenskou třídou měl být původně hotový ještě letos.

„Minulý týden jsme byli na ministerstvu dopravy žádat, zda by nám nepomohlo stavbu Zanádražky financovat, ale neuspěli jsme. Přitom nejzazší termín dokončení je duben 2011, jinak se ocitneme v problémech,“ upozornil Jelen.

Právě za necelý rok mají být poprvé uzavřeny viadukty na Rudolfovské a Pražské třídě, kudy denně projedou desetitisíce aut. Už nyní se zde přitom při sebemenším problému tvoří kolony.

Ještě dříve plánuje Správa železniční dopravní cesty uzavřít podjezd na Pekárenské. Tříkilometrový úsek 4. železničního koridoru mezi Budějovicemi a Nemanicemi za zhruba miliardu začne budovat ve druhé polovině letošního roku. Už vypsala veřejnou soutěž na dodavatele.

FAKTA Propojení okruhů

Čtyřproudá silnice bude dlouhá 1 543 metrů. Jsou na ní čtyři mosty, jedna mimoúrovňová křižovatka a kruhový objezd s napojením na plánovanou Zanádražní komunikaci.
reklama

 
Lenka Zimmelová

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist