MF Dnes: Akce Klidný střed města se odkládá
23.11.2005 | PLZEŇ | MF Dnes | Jaroslav Nedvěd |
Na konci letošního roku se mělo kopnout do země a už po roce 2006 měla známá Americká třída v Plzni zůstat zcela průjezdná jen pro trolejbusy, cyklisty a dopravní obsluhu. Lákavá představa pro mnohé Plzeňany, žijící ve městě chudém na pěší zóny, se však začíná rozplývat.
Zastupitelé města v polovině roku 2003 rozhodli, že do střední části Americké třídy po její rekonstrukci už nepustí běžný provoz. Záměr ale zatím naráží na odpor dopravních policistů. Letošní start rekonstrukce za zhruba sto milionů korun se navíc odkládá. Proč původní termíny padly?
Ladislav Kadlec z útvaru investic říká, že důvodů je víc. Patří k nim nynější dopravní situace ve městě, ale i změny projektu. „Příprava byla komplikovaná, a proto jsme teprve nyní ve fázi, kdy nabylo právní moci územní rozhodnutí. Ještě jsme nepožádali o stavební povolení a do konce roku je mít nebudeme,“ vysvětluje Ladislav Kadlec.
Sedmnáct milionů korun, které radnice na letošní zahájení akce měla připraveny, se proto přesouvá do rozpočtu města na příští rok.
Dalším důvodem zdržení akce jsou nejasnosti kolem zajištění veřejné dopravy při rozsáhlé rekonstrukci. Ukázalo se totiž, že při ní nebude možné na Americké třídě udržet provoz trolejbusů. Útvar investic proto počítal s tím, že linky přeruší a trolejbusy budou mít konečné stanice U Hamburku, Centrálního autobusového nádraží a nedaleko zimního stadionu. Prostor v centu města měly zajistit tramvaje a náhradní autobusové spoje. To se však nezamlouvá dopravním podnikům a jejich vedení proto požaduje postavit provizorní trasu pro trolejbusy Smetanovými a Kopeckého sady a Husovou třídou.
„To by ale stálo čas i dost peněz. Nyní ale nevíme, ke které variantě se město přikloní. V lednu s tím půjdeme za vedením města, aby rozhodlo, co se bude dít,“ říká Ladislav Kadlec.
Brzkému startu rekonstrukce Americké třídy brání také skutečnost, že v Plzni probíhají nebo v dohledné začnou opravy silnic, které zkomplikují provoz. „Máme omezení kvůli rekonstrukci mostu U Jána, začne rekonstrukce mostu u nádraží Jižní předměstí. A začne také oprava Francouzské třídy. Zásahů do provozu veřejné dopravy je už tolik, že bychom chtěli počkat minimálně na to, až se tramvajová doprava vrátí na most U Jána, což bude v polovině příštího roku,“ konstatuje Ladislav Kadlec.
reklama
Ladislav Kadlec z útvaru investic říká, že důvodů je víc. Patří k nim nynější dopravní situace ve městě, ale i změny projektu. „Příprava byla komplikovaná, a proto jsme teprve nyní ve fázi, kdy nabylo právní moci územní rozhodnutí. Ještě jsme nepožádali o stavební povolení a do konce roku je mít nebudeme,“ vysvětluje Ladislav Kadlec.
Sedmnáct milionů korun, které radnice na letošní zahájení akce měla připraveny, se proto přesouvá do rozpočtu města na příští rok.
Dalším důvodem zdržení akce jsou nejasnosti kolem zajištění veřejné dopravy při rozsáhlé rekonstrukci. Ukázalo se totiž, že při ní nebude možné na Americké třídě udržet provoz trolejbusů. Útvar investic proto počítal s tím, že linky přeruší a trolejbusy budou mít konečné stanice U Hamburku, Centrálního autobusového nádraží a nedaleko zimního stadionu. Prostor v centu města měly zajistit tramvaje a náhradní autobusové spoje. To se však nezamlouvá dopravním podnikům a jejich vedení proto požaduje postavit provizorní trasu pro trolejbusy Smetanovými a Kopeckého sady a Husovou třídou.
„To by ale stálo čas i dost peněz. Nyní ale nevíme, ke které variantě se město přikloní. V lednu s tím půjdeme za vedením města, aby rozhodlo, co se bude dít,“ říká Ladislav Kadlec.
Brzkému startu rekonstrukce Americké třídy brání také skutečnost, že v Plzni probíhají nebo v dohledné začnou opravy silnic, které zkomplikují provoz. „Máme omezení kvůli rekonstrukci mostu U Jána, začne rekonstrukce mostu u nádraží Jižní předměstí. A začne také oprava Francouzské třídy. Zásahů do provozu veřejné dopravy je už tolik, že bychom chtěli počkat minimálně na to, až se tramvajová doprava vrátí na most U Jána, což bude v polovině příštího roku,“ konstatuje Ladislav Kadlec.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




