MF Dnes: Ambrozek: Jižní trasa silnice R35 je rychlejší
24.1.2006 | PARDUBICE | MF Dnes
Ministři české vlády to zkoušejí už rok. Marně. Politici Pardubického kraje chtějí vést silnice R35 na Moravu přes Ústeckoorlicko, třebaže podle vlády i ekologů je jižní trasa podél Svitav lacinější a byla by i dřív hotova.
Naposledy se za jižní trasu přimlouval ministr životního prostředí Libor Ambrozek, ale bez viditelného efektu.
Ministr projel se starosty a zástupci občanských sdružení po severní trase čtyřproudé rychlostní silnice mezi Zámrskem aMohelnicí, kterou prosazují krajští zastupitelé. Při pohledu na půlmetrovou vrstvu sněhu a údolí, které by se mělo kvůli dálnici přemostit, jen nechápavě vrtěl hlavou.
Jižní trasa je šancí pro odlehčení dálnice D1
Ambrozek při setkání podpořil jižní trasu dálnice, která by měla kopírovat silnici první třídy číslo 35 vedoucí přes Vysoké Mýto, Litomyšl a Moravskou Třebovou. „Obávám se, že technické i právní potíže na severní trase stavbu silnice R 35 významně prodlouží. To bude mít negativní důsledky pro celý dopravní systém České republiky a zejména pro přetíženou dálnici D 1. Jedinou alternativou, jak ji odlehčit, je dokončení dálnice z Prahy do Hradce Králové a silnice R 35. Jako jediné rychlé řešení vidím realizaci jižní varianty silnice R 35,“ řekl Ambrozek.
Odpůrci severní trasy Ambrozkovi tleskají
Odpůrci severní trasy silnice Ambrozkovo prohlášení vítají, ale nepovažují ho ještě za obrat ve stanovisku ministerstva životního prostředí. „Nesmíme zapomínat, že kraj má stále v ruce stanovisko, podle kterého ministerstvo životního prostředí nemá proti severní trase silnice R 35 námitek. Ambrozkovo prohlášení je pro nás signálem, že by se toto stanovisko mohlo změnit,“ uvedla Božena Štaudová ze sdružení Ochránci Údolí husího krku v Řetové.
Zastupitelé Pardubického kraje o trase čtyřproudové silnice hlasovali už dvakrát a v nejbližších týdnech o ní budou jednat potřetí. Podle nich zatím konečné rozhodnutí nepadlo. „O budoucí trase silnice R 35 se stále jedná. Nemohu říci, jak se o ní rozhodnou ostatní krajští zastupitelé. Já jsem při posledním projednávání hlasoval pro severní variantu. Jestli změním názor, to se rozhodnu až po tom, co uvidím všechny připomínky a stanoviska, která k pětatřicítce od posledního projednávání na krajský úřad přišla,“ řekl krajský radní pro dopravu Ivo Toman.
reklama
Ministr projel se starosty a zástupci občanských sdružení po severní trase čtyřproudé rychlostní silnice mezi Zámrskem aMohelnicí, kterou prosazují krajští zastupitelé. Při pohledu na půlmetrovou vrstvu sněhu a údolí, které by se mělo kvůli dálnici přemostit, jen nechápavě vrtěl hlavou.
Jižní trasa je šancí pro odlehčení dálnice D1
Ambrozek při setkání podpořil jižní trasu dálnice, která by měla kopírovat silnici první třídy číslo 35 vedoucí přes Vysoké Mýto, Litomyšl a Moravskou Třebovou. „Obávám se, že technické i právní potíže na severní trase stavbu silnice R 35 významně prodlouží. To bude mít negativní důsledky pro celý dopravní systém České republiky a zejména pro přetíženou dálnici D 1. Jedinou alternativou, jak ji odlehčit, je dokončení dálnice z Prahy do Hradce Králové a silnice R 35. Jako jediné rychlé řešení vidím realizaci jižní varianty silnice R 35,“ řekl Ambrozek.
Odpůrci severní trasy Ambrozkovi tleskají
Odpůrci severní trasy silnice Ambrozkovo prohlášení vítají, ale nepovažují ho ještě za obrat ve stanovisku ministerstva životního prostředí. „Nesmíme zapomínat, že kraj má stále v ruce stanovisko, podle kterého ministerstvo životního prostředí nemá proti severní trase silnice R 35 námitek. Ambrozkovo prohlášení je pro nás signálem, že by se toto stanovisko mohlo změnit,“ uvedla Božena Štaudová ze sdružení Ochránci Údolí husího krku v Řetové.
Zastupitelé Pardubického kraje o trase čtyřproudové silnice hlasovali už dvakrát a v nejbližších týdnech o ní budou jednat potřetí. Podle nich zatím konečné rozhodnutí nepadlo. „O budoucí trase silnice R 35 se stále jedná. Nemohu říci, jak se o ní rozhodnou ostatní krajští zastupitelé. Já jsem při posledním projednávání hlasoval pro severní variantu. Jestli změním názor, to se rozhodnu až po tom, co uvidím všechny připomínky a stanoviska, která k pětatřicítce od posledního projednávání na krajský úřad přišla,“ řekl krajský radní pro dopravu Ivo Toman.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




