https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/auta-maji-ustoupit-cyklistum
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Auta mají ustoupit cyklistům

24.5.2010 | PLZEŇ | MF Dnes | Martin Švec |
Návrh počítá s tím, že místo parkovacích míst by v sadech Pětatřicátníků byla cyklostezka.
 
Neobvyklý zásah do dopravy v centru města navrhuje Správa veřejného statku města Plzně. Chce ulevit od dopravy Smetanovým a Kopeckého sadům a plánuje proto odstranit šedesát parkovacích míst. Ta hodlá nahradit stezkou pro cyklisty.

Cyklostezka má vést původním šikmým stáním. Parkování zůstane pouze u protějších domů. Jednosměrný provoz bude zachován. Návrh dostane příští čtvrtek na stůl komise dopravy města Plzně. Její předseda Martin Pytlík záměr kritizuje. Nedovede si představit omezení parkovacích míst v centru města, kde je jich značný nedostatek. „Pokud se má doprava v centru města zklidňovat, tak to musí být systémově a nikoliv vytržením dvou ulic,“ prohlásil Pytlík.

Náměstek primátora Petr Rund tvrdí, že město postupuje systémově a že zadal útvaru koncepce a rozvoje, aby vytvořil vizualizaci náměstí Republiky bez aut. „Zároveň si dovedu představit, že v úseku před Měšťanskou besedou bude parkování omezeno. Stejně tak mezi Jungmannovou ulicí a divadlem v blízkosti sadového okruhu,“ uvedl Rund. Podle něj se dosavadní stání pravděpodobně přesunou do chystaného parkovacího domu v sadech Pětatřicátníků nebo na rozšířené parkoviště na Anglickém nábřeží.

„Každopádně nejprve postavíme jinde nová parkovací místa, teprve pak přijde rekonstrukce sadů,“ zdůraznil náměstek.

Rund doplnil, že proměna sadů by se mohla uskutečnit v horizontu tří až pěti let.

„Za mnohamilionové investice uděláme cyklostezku, kudy projede minimum lidí,“ kritizuje nápad Pytlík.

Dopravní expert správy veřejného statku Ondřej Vohradský rekonstrukci sadů včetně cyklostezky obhajuje a tvrdí, že úprava opticky rozšíří plochu sadového okruhu. „Stávající parkovací stání nejsou vhodná právě z pohledu navazujícího sadového okruhu,“ prohlásil Vohradský s tím, že stojící auta brání vyniknout zeleni. U některých politiků budí rozpaky skutečnost, že cyklostezka v sadech nemá mít hned po svém vzniku přímé navázání na okolní cyklotrasy. „Nebude pokračovat směrem do Husovy ulice ani v dolní části sadů nemá na co navazovat,“ připomněl Pytlík.

Podle Vohradského je řešením vybudování bezpečného spoje z Husovy ulice směrem ze Skvrňan. Jenže to je podle náměstka Runda otázka mnoha let.

Náklady rekonstrukce sadů Pětatřicátníků včetně inženýrských sítí se vyšplhají na sto milionů korun.

***

„Nejprve postavíme jinde nová parkovací místa, teprve pak přijde rekonstrukce sadů.“ Petr Rund, náměstek primátora
reklama

 
Martin Švec

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist