Portál města Prahy: Autobusy pojedou i po kolejích
19.2.2008 | PRAHA | Portál města Prahy | Oskar Exner |
Dochvilnost pražských autobusů MHD často ohrožují dopraní zácpy, ze kterých nemohou vybřednout, a tak se zpožďují.
Dochvilnost pražských autobusů MHD často ohrožují dopraní zácpy, ze kterých nemohou vybřednout, a tak se zpožďují.
V mnoha případech už ale mají autobusy možnost se zácpám vyhnout a řidiči mohou dokonce ovlivňovat chod semaforů ve svůj prospěch. Další opatření tohoto druhu se připravuje v Chodovské ulici v Praze 10, kde autobusy MHD často uvíznou. V tomto případě se jedná o kombinaci vyhrazených jízdních pruhů a jízdy autobusů po tramvajovém tělese. Úsek Chodovské ulice mezi výjezdem ze Spořilova a křižovatkou se Záběhlickou ulicí u Kauflandu o délce asi 1 km velmi často trpí dopravními kolonami a městské autobusy zde nabírají mnohaminutová zpoždění, uvedl mluvčí Dopravního podniku Ondřej Pečený.
Přitom středem komunikace vede tramvajová trať, která umožňuje po drobných stavebních úpravách provoz autobusů MHD. Projekt navíc zahrnuje úpravu křižovatky Chodovská - Bohdalecká, u které je plánována nová poloha společných zastávek pro tramvaj i autobus, což nejen zjednoduší přestupy mezi jednotlivými linkami MHD, ale i zlepší dostupnost blízkého nákupního centra. Jízdou autobusů po tramvajovém pásu se v tomto úseku minimalizuje zpoždění důležitých autobusových linek 136, 213 a 260, které zabezpečují přepravu mezi Prahou 10, Spořilovem a Jižním Městem. V této stopě vede také jedna z uvažovaných tras pro budoucí metropolitní linky neboli metrobusy, což jsou páteřní autobusové linky celoměstského významu s krátkými intervaly po vzoru německého Mnichova či Berlína.
Nejde o první úpravu na tomto tahu. Podobných opatření v úseku Želivského - Spořilov je už více, jde hlavně o vyhrazení jízdních pruhů pro autobusy a úpravu světelných křižovatek. Pokud jde o realizaci projektu, závisí především na uvolnění financí z pokladny města. Ke zrychlení dopravy by ale mělo dojít ještě letos. Preference před automobilovou dopravou ve spojení s linkami metrobusů má za cíl zatraktivnit veřejnou dopravu na území Prahy. A právě metrobusy ve směru Praha 10 - Spořilov - Jižní Město mají vytvořit předpoklad pro budoucí vedení tramvajové tratě, o kterou požádaly městské části Praha 10 a Praha 11. V současné době se projekt tramvajové trati na Jižní Město prověřuje v rámci konceptu nového územního plánu. Společnost ROPID ve spolupráci s hlavním městem Prahou a Dopravním podnikem hl. m. Prahy zpracovává postupně další studie na zavedení preferenčních opatření pro autobusy MHD.
reklama
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




