MF Dnes: Automobilka: Kolín kamiony nezahltíme
1.2.2005 | KOLÍN | MF Dnes | Vojtěch Blažek |
Lidé se prý nemusejí bát, že během několika měsíců bude Kolínem jezdit o několik set kamionů víc než dosud. Alespoň tak to tvrdí automobilka Toyoty, Peugeotu a Citroënu (TPCA), která koncem února zahájí výrobu.
A právě kamionů, které mají obří továrnu zásobovat, se obyvatelé města i radnice bojí nejvíce. "Dopad bude velmi malý," slíbil včera prezident automobilky Masatake Enomoto. Kolínští radní jsou ale zatím opatrní.
Automobilka včera zveřejnila čísla, podle nichž má do sídla TPCA v průmyslové zóně v Ovčárech přijíždět denně více než 400 nákladních vozů naložených součástkami. Celkem 270 jich bude do továrny směřovat od dálnice D11, tedy po nové silnici od plánovaného dálničního sjezdu v Dobšicích. Přímo přes Kolín bude jezdit asi 136 kamionů - hlavně ze směru od Čáslavi. Další nákladní auta budou zásobovat TPCA od Českého Brodu a Prahy nebo od Pardubic. Továrna tvrdí, že se tahle doprava snadno "vmísí" mezi ostatní automobily, aniž by nějak výrazně silnice zatížila. "Například po Havlíčkově ulici projede do Kolína od Čáslavi podle výpočtů za hodinu dvanáct set aut. TPCA k tomuto provozu přispěje po zahájení výroby jen čtyřmi až pěti kamiony za hodinu," prohlásil mluvčí automobilky Matěj Matolín.
Lidé, kteří bydlí na hlavních silnicích v Kolíně, ale tvrdí, že už nyní je doprava mnohem hustší než před příchodem TPCA. "Náklaďáků jezdí stále víc," potvrdila Věra Čmejrková, která žije v Ovčárecké ulici. Navíc kromě TPCA působí v průmyslové zóně další firmy, dodavatelé automobilky. A také ty budou potřebovat zásobování.
Určitě se také zvýší provoz osobních aut: už nyní je parkoviště u továrny zaplněné vozy zaměstnanců, kteří jedou raději svými auty, než aby využívaly městské autobusy.
Doprava do automobilky začne letos narůstat postupně: plný počet kamionů bude do TPCA jezdit na podzim, továrna najede na plnou výrobu.
Radní ale nejásají. "Já si počkám, až jaké to bude v praxi. Teprve pak se vše ukáže," řekl radní Ondřej Plašil. Město na druhou stranu vítá, že se TPCA rozhodla nevyužít výjimku, kterou dostala od vlády. Kabinet automobilce povolil provoz kamionů i o sobotách a nedělích. TPCA ale včera oznámila, že výjimku nechce a raději poblíž továrny postaví zásobovací centrum. Tady nechá uskladnit součástky, které půjdou do výroby o víkendech.
reklama
Automobilka včera zveřejnila čísla, podle nichž má do sídla TPCA v průmyslové zóně v Ovčárech přijíždět denně více než 400 nákladních vozů naložených součástkami. Celkem 270 jich bude do továrny směřovat od dálnice D11, tedy po nové silnici od plánovaného dálničního sjezdu v Dobšicích. Přímo přes Kolín bude jezdit asi 136 kamionů - hlavně ze směru od Čáslavi. Další nákladní auta budou zásobovat TPCA od Českého Brodu a Prahy nebo od Pardubic. Továrna tvrdí, že se tahle doprava snadno "vmísí" mezi ostatní automobily, aniž by nějak výrazně silnice zatížila. "Například po Havlíčkově ulici projede do Kolína od Čáslavi podle výpočtů za hodinu dvanáct set aut. TPCA k tomuto provozu přispěje po zahájení výroby jen čtyřmi až pěti kamiony za hodinu," prohlásil mluvčí automobilky Matěj Matolín.
Lidé, kteří bydlí na hlavních silnicích v Kolíně, ale tvrdí, že už nyní je doprava mnohem hustší než před příchodem TPCA. "Náklaďáků jezdí stále víc," potvrdila Věra Čmejrková, která žije v Ovčárecké ulici. Navíc kromě TPCA působí v průmyslové zóně další firmy, dodavatelé automobilky. A také ty budou potřebovat zásobování.
Určitě se také zvýší provoz osobních aut: už nyní je parkoviště u továrny zaplněné vozy zaměstnanců, kteří jedou raději svými auty, než aby využívaly městské autobusy.
Doprava do automobilky začne letos narůstat postupně: plný počet kamionů bude do TPCA jezdit na podzim, továrna najede na plnou výrobu.
Radní ale nejásají. "Já si počkám, až jaké to bude v praxi. Teprve pak se vše ukáže," řekl radní Ondřej Plašil. Město na druhou stranu vítá, že se TPCA rozhodla nevyužít výjimku, kterou dostala od vlády. Kabinet automobilce povolil provoz kamionů i o sobotách a nedělích. TPCA ale včera oznámila, že výjimku nechce a raději poblíž továrny postaví zásobovací centrum. Tady nechá uskladnit součástky, které půjdou do výroby o víkendech.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




