Právo: Barrot slíbil podpořit dálnici D3
9.2.2006 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Právo | Vladimír Vácha |
Rozhovor s jihočeským hejtmanem Janem Zahradníkem.
* V pondělí jste v Bruselu jednal s viceprezidentem Evropské komise zodpovědným za oblast dopravy Jacquesem Barrotem. Okterých jihočeských projektech jste hovořili?
Samozřejmě že o Eurokoridoru sever-jih, s nímž souvisí budování mezinárodního dálničního a železničního spojení Praha-České Budějovice-Linec, což je dálnice D3, rychlostní komunikace R3 a železniční koridor Praha-České Budějovice-Linec, který má být součástí větve prioritního celoevropského projektu označovaného číslem 22. Otevřel jsem i debatu o letišti České Budějovice a dalších projektech, například vltavské vodní cestě či konceptu regionální železniční dopravy Šumavské elektrické dráhy.
* Dálniční část zmíněného eurokoridoru mezi prioritami projektu TEN - T na rozdíl od železniční ale nefiguruje.
To je pravda. Pan viceprezident však uvedl, že i když nelze dálniční část k prioritám přiřadit, doporučuje financování D3 a R3 prostřednictvím modelu PPP či úvěru od Evropské investiční banky. Přislíbil mi, že takový projekt bude maximálně podporovat a vyvíjet tlak na jeho realizaci. Nabídl mi mj. pomoc Evropské komise pro financování technických studií na D3 a R3.
* Jak je tomu se železničním koridorem?
Tam je situace mnohem příznivější, neboť vzhledem k jeho prioritě jsou zde k dispozici fondy EU. Navíc mě potěšilo, že se pan Barrot v parametrech české a rakouské větve kloní k českému přístupu, aby trať měla po celé délce homogenní parametry, to znamená, aby byla i v úseku Č. Budějovice-Linec dvoukolejná s maximální rychlostí souprav do 160 kilometrů v hodině. Rovněž i tady je možná podpora financování technických studií.
* Je pravda, že Barrot ještě letos navštíví jižní Čechy?
Přislíbil mi, že se pokusí v rámci svého pracovního programu ve druhém pololetí letošního roku také o návštěvu České republiky včetně Jihočeského kraje, neboť jak konstatoval, považuje ČR geograficky a historicky za střed Evropy, a proto chce jihočeským aktivitám pomoci.
reklama
Samozřejmě že o Eurokoridoru sever-jih, s nímž souvisí budování mezinárodního dálničního a železničního spojení Praha-České Budějovice-Linec, což je dálnice D3, rychlostní komunikace R3 a železniční koridor Praha-České Budějovice-Linec, který má být součástí větve prioritního celoevropského projektu označovaného číslem 22. Otevřel jsem i debatu o letišti České Budějovice a dalších projektech, například vltavské vodní cestě či konceptu regionální železniční dopravy Šumavské elektrické dráhy.
* Dálniční část zmíněného eurokoridoru mezi prioritami projektu TEN - T na rozdíl od železniční ale nefiguruje.
To je pravda. Pan viceprezident však uvedl, že i když nelze dálniční část k prioritám přiřadit, doporučuje financování D3 a R3 prostřednictvím modelu PPP či úvěru od Evropské investiční banky. Přislíbil mi, že takový projekt bude maximálně podporovat a vyvíjet tlak na jeho realizaci. Nabídl mi mj. pomoc Evropské komise pro financování technických studií na D3 a R3.
* Jak je tomu se železničním koridorem?
Tam je situace mnohem příznivější, neboť vzhledem k jeho prioritě jsou zde k dispozici fondy EU. Navíc mě potěšilo, že se pan Barrot v parametrech české a rakouské větve kloní k českému přístupu, aby trať měla po celé délce homogenní parametry, to znamená, aby byla i v úseku Č. Budějovice-Linec dvoukolejná s maximální rychlostí souprav do 160 kilometrů v hodině. Rovněž i tady je možná podpora financování technických studií.
* Je pravda, že Barrot ještě letos navštíví jižní Čechy?
Přislíbil mi, že se pokusí v rámci svého pracovního programu ve druhém pololetí letošního roku také o návštěvu České republiky včetně Jihočeského kraje, neboť jak konstatoval, považuje ČR geograficky a historicky za střed Evropy, a proto chce jihočeským aktivitám pomoci.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




