Právo: Bez pokračování R 35 směrem na Moravu hrozí dopravní kolaps
5.6.2008 | PARDUBICE | Právo | René Chvalina |
Společné priority Pardubického i Královéhradeckého kraje jsou ve shodě a ty se týkají nejenom nutnosti urychlené dostavby rychlostní silnice R 35 a navazující čtyřproudé komunikace mezi Pardubicemi a Hradcem, ale i ostatních souvisejících úskalí, jakým je třeba výstavba D 11.
„Křižovatka v Opatovicích nad Labem a úsek R 35 ze Sedlic by měly být dokončeny už za rok a půl. To nám do obou krajských metropolí přivede velké množství aut. Bez pokračování R 35 směrem na Moravu a čtyřpruhu na Hradec nám doprava v této lokalitě zkolabuje,“ připomněl závažnost situace Ivo Toman (ODS), hejtman Pardubického kraje.
Opatovice–Ostrov: studie je hotova
„Na úsek R 35 Opatovice– Ostrov už máme hotovu studii posouzení vlivu stavby na životní prostředí EIA, nyní se pracuje na projektových dokumentacích, stavebních povoleních a na výkupech pozemků,“ řekl hejtman.
„Vše ale neúměrně dlouho trvá a častou komplikací jsou i nedohody s některými majiteli pozemků. Také proto jsme se obě krajské rady shodly na výzvě směrem k zákonodárcům, aby urychleně přijali obecný zákon ve vztahu k liniovým stavbám s cílem řešit vleklé majetkoprávní spory,“ zdůraznil Toman.
Velký význam přikládají oba kraje také výstavbě dvou páteřních cyklostezek. Jedna z nich propojí obě krajské metropole podél Labe. Měla by se stát významnou částí plánované mezinárodní trasy, tzv. Labské stezky, která povede od Krkonoš až do Hamburku. Druhá cyklostezka povede z Velin do Borohrádku a necelé čtyři kilometry budou stát přes čtrnáct miliónů korun. Oba kraje budou ještě tento týden jednat v rámci svých rad o poskytnutí dotací z krajských rozpočtů. Každý z nich by měl přispět zhruba třemi milióny korun.
„Na straně Pardubického kraje je již část trasy cyklostezky Mechu a perníku z jedné třetiny hotova, a to v rámci protipovodňových opatření v Pardubicích. Vede podél Labe až pod Kunětickou horu,“ popsal současný stav vicehejtman Pardubického kraje Roman Línek (KDU-ČSL). „Po dohodě se všemi zúčastněnými subjekty v této chvíli uvažujeme o založení obecně prospěšné společnosti, která může sdružovat obce na trase stezky a bude nositelem projektu,“ doplnil Línek.
reklama
Opatovice–Ostrov: studie je hotova
„Na úsek R 35 Opatovice– Ostrov už máme hotovu studii posouzení vlivu stavby na životní prostředí EIA, nyní se pracuje na projektových dokumentacích, stavebních povoleních a na výkupech pozemků,“ řekl hejtman.
„Vše ale neúměrně dlouho trvá a častou komplikací jsou i nedohody s některými majiteli pozemků. Také proto jsme se obě krajské rady shodly na výzvě směrem k zákonodárcům, aby urychleně přijali obecný zákon ve vztahu k liniovým stavbám s cílem řešit vleklé majetkoprávní spory,“ zdůraznil Toman.
Velký význam přikládají oba kraje také výstavbě dvou páteřních cyklostezek. Jedna z nich propojí obě krajské metropole podél Labe. Měla by se stát významnou částí plánované mezinárodní trasy, tzv. Labské stezky, která povede od Krkonoš až do Hamburku. Druhá cyklostezka povede z Velin do Borohrádku a necelé čtyři kilometry budou stát přes čtrnáct miliónů korun. Oba kraje budou ještě tento týden jednat v rámci svých rad o poskytnutí dotací z krajských rozpočtů. Každý z nich by měl přispět zhruba třemi milióny korun.
„Na straně Pardubického kraje je již část trasy cyklostezky Mechu a perníku z jedné třetiny hotova, a to v rámci protipovodňových opatření v Pardubicích. Vede podél Labe až pod Kunětickou horu,“ popsal současný stav vicehejtman Pardubického kraje Roman Línek (KDU-ČSL). „Po dohodě se všemi zúčastněnými subjekty v této chvíli uvažujeme o založení obecně prospěšné společnosti, která může sdružovat obce na trase stezky a bude nositelem projektu,“ doplnil Línek.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




