Právo: Blokády silnic v Rakousku začaly
6.4.2004 | TULLN/INNSBRUCK | Právo | (DPA, kov) |
Na sto odpůrců rostoucí tranzitní kamiónové dopravy přes Rakousko zahájilo včera třídenní akci blokád silnic a dálnic dvouhodinovým shromážděním na Kremžské silnici (S 5) u dolnorakouského Grafenwörthu (okres Tulln).
Během tří předvelikonočních dnů, které i tak každoročně znamenají velký nápor pro rakouskou dopravní síť, budou střídavě na několik hodin blokovány důležité spoje zejména v Tyrolsku, u Salcburku, v Korutanech a v Dolním Rakousku. Ministr dopravy a vicekancléř Hubert Gorbach (Svobodní) včera řekl v rozhlase, že má "pochopení pro odpor lidí vůči rostoucí dopravě", ale zároveň je mu "líto těch, kdo stráví hodiny uvězněni v autech". Zelení podporují blokády, zatímco soc. dem. (SPÖ) a lidovci (ÖVP) se chovají zdrženlivě.
Dnes zahájí u Semmeringu
Od dnešní desáté hodiny zablokují aktivisté na hodinu Semmeringskou silnici (S 6) u dolnorakouské obce Maria Schutz. Pak od 10.45 do 15 hodin zastaví provoz na Lofererské silnici (B 178) u tyrolského Ellmau, od 12.30 do 17 se uzavře Fernpass-Strasse (B 179) mezi Reutte a Lermoosem.
Ve středu zablokují znovu Tauernskou dálnici (A 10) od 17.30 do 20.30 v úseku Zederhaus-St. Michael. Další dvě uzavírky chystají na Inntalské dálnici (A 12) - od 11.00 do 16 hodin mezi Vomp a Wattens a od 16.00 do půlnoci na čtvrtek na trase Vomp-Hall v Tyrolsku.
Středa bude nejhorší
"Nejkritičtější bude středa, chaosu se zřejmě nevyhneme," přiznal včera s obavami šéf dopravní policie v Tyrolsku Markus Widmann. Objížďky po silnicích nižší třídy zjevně nepojmou veškerý provoz: "Je to jako bychom chtěli dostat do litrové láhve dva litry vody."
Dopravní referent tyrolské vlády Hannes Gschwentner ze soc. dem. (SPÖ) již před zahájením protestů řekl, že "současný stav tranzitu přes Tyrolsko je naprosto nepřijatelný" a připomněl, že od roku 1998 do loňska vzrostl tranzit přes Brennerský průsmyk o 20 procent a v únoru 2004 o dalších 11 procent.
Podíl kamiónů na celkové dopravě v údolí řeky Inn činí 20 procent, ale podíl výfukových plynů na množství kysličníku uhličitého CO2 dosahuje 62 procent. Znovu se diskutuje o zákazu nočního provozu nákladních vozů, i když to ročně znamená snížení CO2 jen o 4-6 procent.
Lékaři upozorňují, že rostoucím hlukem a množstvím škodlivých plynů z dopravy trpí zejména děti. Ty, které žijí u nejvíce frekventovaných tras, jsou častěji nemocné než ostatní.
reklama
Dnes zahájí u Semmeringu
Od dnešní desáté hodiny zablokují aktivisté na hodinu Semmeringskou silnici (S 6) u dolnorakouské obce Maria Schutz. Pak od 10.45 do 15 hodin zastaví provoz na Lofererské silnici (B 178) u tyrolského Ellmau, od 12.30 do 17 se uzavře Fernpass-Strasse (B 179) mezi Reutte a Lermoosem.
Ve středu zablokují znovu Tauernskou dálnici (A 10) od 17.30 do 20.30 v úseku Zederhaus-St. Michael. Další dvě uzavírky chystají na Inntalské dálnici (A 12) - od 11.00 do 16 hodin mezi Vomp a Wattens a od 16.00 do půlnoci na čtvrtek na trase Vomp-Hall v Tyrolsku.
Středa bude nejhorší
"Nejkritičtější bude středa, chaosu se zřejmě nevyhneme," přiznal včera s obavami šéf dopravní policie v Tyrolsku Markus Widmann. Objížďky po silnicích nižší třídy zjevně nepojmou veškerý provoz: "Je to jako bychom chtěli dostat do litrové láhve dva litry vody."
Dopravní referent tyrolské vlády Hannes Gschwentner ze soc. dem. (SPÖ) již před zahájením protestů řekl, že "současný stav tranzitu přes Tyrolsko je naprosto nepřijatelný" a připomněl, že od roku 1998 do loňska vzrostl tranzit přes Brennerský průsmyk o 20 procent a v únoru 2004 o dalších 11 procent.
Podíl kamiónů na celkové dopravě v údolí řeky Inn činí 20 procent, ale podíl výfukových plynů na množství kysličníku uhličitého CO2 dosahuje 62 procent. Znovu se diskutuje o zákazu nočního provozu nákladních vozů, i když to ročně znamená snížení CO2 jen o 4-6 procent.
Lékaři upozorňují, že rostoucím hlukem a množstvím škodlivých plynů z dopravy trpí zejména děti. Ty, které žijí u nejvíce frekventovaných tras, jsou častěji nemocné než ostatní.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




