MF Dnes: Boj o počet pruhů na magistrále
14.8.2009 | PRAHA | MF Dnes | Robert Oppelt |
Starosta Prahy 4 chce po zkušebním půlroce bariéry z magistrály odstranit. Praha 2 je tam chce uchovat.
K velké bitvě o betonové zátarasy se schyluje mezi radnicemi Prahy 2 a 4. Na konci srpna totiž končí zkušební uzavření jednoho z pruhů magistrály v Legerově ulici.
Obě městské části si kvůli tomu nechaly vypracovat odborné studie. Jejich výsledky si však zástupci radnic vykládají odlišně.
„V Praze 2 se nic moc nezlepšilo z hlediska emisí a hluku, naopak Praze 4 to ublížilo. Určitě budeme žádat magistrát, aby bariéry odstranil a umožnil na magistrále normální průjezd,“ řekl starosta čtvrté městské části Pavel Horálek (ODS) s tím, že narostl počet aut na silnicích kolem magistrály, na Pankráci i v nuselském údolí.
Radnice se neshodnou Naopak podle zástupce starostky Prahy 2 Jiřího Palusky (ODS) opatření nemá na Prahu 4 zásadní dopad a podle měření radnice se životní prostředí v Legerově ulici výrazně zlepšilo. „Připouštíme, že to není pouze výsledek zúžení, mohou za to třeba i povětrnostní podmínky. Ale to zlepšení je markantní,“ řekl Paluska. Radnice to dokládá i čísly - v porovnání loňského a předloňského května a června s letošními poklesly emise prachu či oxidu dusíku až o polovinu.
Druhá městská část proto bude požadovat, aby se opatření neměnilo. Uzavřený pruh by v budoucnu chtěla využít ke zlepšení dopravy v lokalitě, sloužit by mohl například pro zásobování.
Rozhodnout o budoucnosti zúžení v Legerově se může už v úterý, kdy se na magistrátu bude o magistrále jednat.
Rozhodující vliv na rozhodnutí velké radnice bude mít zpráva, kterou si úředníci nechali zpracovat od Technické zprávy komunikací.
„Bariéry každopádně v Legerově do konce srpna zůstanou,“ řekl Miroslav Rajchart z magistrátního odboru dopravy.
Legerovu ulici zúžila ze čtyř na tři pruhy v polovině března Technická správa komunikací na žádost Prahy 2 v úseku od Nuselského mostu ke křižovatce s ulicí Rumunskou. Zatímco si druhá městská část od tohoto kroku slibovala zlepšení životního prostředí v ulici, Praha 4 se od počátku obávala, že zúžení prodlouží kolony aut až na její území.
* Spor o magistrálu 14. března - Správa silnic zablokovala na návrh Prahy 2 jeden z pruhů magistrály.
duben - podle radnice přibylo v ulicích Prahy 4 deset procent aut, zřizují e-mail a telefonní linku pro připomínky občanů.
srpen - radnice Prahy 2 a 4 se přou, zda dopravní omezení zlepšilo prostředí v Legerově ulici, nebo přivedlo více aut do Nuslí.
reklama
Obě městské části si kvůli tomu nechaly vypracovat odborné studie. Jejich výsledky si však zástupci radnic vykládají odlišně.
„V Praze 2 se nic moc nezlepšilo z hlediska emisí a hluku, naopak Praze 4 to ublížilo. Určitě budeme žádat magistrát, aby bariéry odstranil a umožnil na magistrále normální průjezd,“ řekl starosta čtvrté městské části Pavel Horálek (ODS) s tím, že narostl počet aut na silnicích kolem magistrály, na Pankráci i v nuselském údolí.
Radnice se neshodnou Naopak podle zástupce starostky Prahy 2 Jiřího Palusky (ODS) opatření nemá na Prahu 4 zásadní dopad a podle měření radnice se životní prostředí v Legerově ulici výrazně zlepšilo. „Připouštíme, že to není pouze výsledek zúžení, mohou za to třeba i povětrnostní podmínky. Ale to zlepšení je markantní,“ řekl Paluska. Radnice to dokládá i čísly - v porovnání loňského a předloňského května a června s letošními poklesly emise prachu či oxidu dusíku až o polovinu.
Druhá městská část proto bude požadovat, aby se opatření neměnilo. Uzavřený pruh by v budoucnu chtěla využít ke zlepšení dopravy v lokalitě, sloužit by mohl například pro zásobování.
Rozhodnout o budoucnosti zúžení v Legerově se může už v úterý, kdy se na magistrátu bude o magistrále jednat.
Rozhodující vliv na rozhodnutí velké radnice bude mít zpráva, kterou si úředníci nechali zpracovat od Technické zprávy komunikací.
„Bariéry každopádně v Legerově do konce srpna zůstanou,“ řekl Miroslav Rajchart z magistrátního odboru dopravy.
Legerovu ulici zúžila ze čtyř na tři pruhy v polovině března Technická správa komunikací na žádost Prahy 2 v úseku od Nuselského mostu ke křižovatce s ulicí Rumunskou. Zatímco si druhá městská část od tohoto kroku slibovala zlepšení životního prostředí v ulici, Praha 4 se od počátku obávala, že zúžení prodlouží kolony aut až na její území.
* Spor o magistrálu 14. března - Správa silnic zablokovala na návrh Prahy 2 jeden z pruhů magistrály.
duben - podle radnice přibylo v ulicích Prahy 4 deset procent aut, zřizují e-mail a telefonní linku pro připomínky občanů.
srpen - radnice Prahy 2 a 4 se přou, zda dopravní omezení zlepšilo prostředí v Legerově ulici, nebo přivedlo více aut do Nuslí.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




