Právo: Boleslav zná způsob, jak budovat cyklostezky
10.10.2006 | MLADÁ BOLESLAV | Právo
Cyklostezky po Mladoboleslavsku už jsou schválené alespoň na papíře. Městští zastupitelé schválili generel cyklostezek, který nyní bude závazný pro všechny, kdo tady začnou něco budovat. Vždy musí počítat i s prostorem pro obyvatele cestující na kole.
„Už by se nemělo stát, jako před několika měsíci, že byl dokončen most do Jemníků, který je ale příliš úzký, takže se tam cyklostezka nevejde. Zbývají tyto možnosti: buď se postaví malý most vedle, nebo tam dáme ceduli Cyklisto, sesedni z kola, tady cyklostezka končí. A za mostem zase začne,“ uváděl jeden z absurdních a nedomyšlených případů Miroslav Králík z mladoboleslavské radnice, který má rozvoj cyklotras a cyklostezek na starost.
V generelu jsou uvedeny úpravy komunikací i budování tras v souhrnu za 220 miliónů korun, takže jejich tvorba bude postupná. „Někdy se ale jedná o málo nákladnou úpravu za několik tisíc korun, například jen označení trasy, vyznačení pásu na silnici při opravách povrchu, takže toho lze docílit celkem snadno,“ dodal Králík.
Kolik lidí v Mladé Boleslavi se pohybuje denně na kole, a nakolik jsou tedy plánované cyklotrasy a investice opodstatněné, však nedokázal Králík přesně vypočítat. „Máme jen odhady a výsledek průzkumu, který jsme nechali udělat. Během jednoho dne se počítali cyklisté asi na 30 místech. Bylo celkem běžné, že jedním místem projelo za den 500 cyklistů, ale měli jsme i rekordní místo, kterým za jeden den projelo 900 lidí,“ obhajoval investice do nemotorové dopravy Králík.
Nejnovějším místem pro cyklisty bude úsek cyklotrasy v okrajové části Mladé Boleslavi na Hejtmánce, která bude slavnostně otevřena 5. října. Trasu nechalo město postavit v rámci budování nové průmyslové zóny v této části a v rámci natažení kanalizace do Bezděčína. Právě tam nová cyklostezka směřuje.
reklama
V generelu jsou uvedeny úpravy komunikací i budování tras v souhrnu za 220 miliónů korun, takže jejich tvorba bude postupná. „Někdy se ale jedná o málo nákladnou úpravu za několik tisíc korun, například jen označení trasy, vyznačení pásu na silnici při opravách povrchu, takže toho lze docílit celkem snadno,“ dodal Králík.
Kolik lidí v Mladé Boleslavi se pohybuje denně na kole, a nakolik jsou tedy plánované cyklotrasy a investice opodstatněné, však nedokázal Králík přesně vypočítat. „Máme jen odhady a výsledek průzkumu, který jsme nechali udělat. Během jednoho dne se počítali cyklisté asi na 30 místech. Bylo celkem běžné, že jedním místem projelo za den 500 cyklistů, ale měli jsme i rekordní místo, kterým za jeden den projelo 900 lidí,“ obhajoval investice do nemotorové dopravy Králík.
Nejnovějším místem pro cyklisty bude úsek cyklotrasy v okrajové části Mladé Boleslavi na Hejtmánce, která bude slavnostně otevřena 5. října. Trasu nechalo město postavit v rámci budování nové průmyslové zóny v této části a v rámci natažení kanalizace do Bezděčína. Právě tam nová cyklostezka směřuje.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




