Právo: Břeclav doplácí na spor o dálnici
23.1.2008 | BŘECLAV | Právo | Milan Vojtek |
Spory o silniční magistrálu pod Pálavou paradoxně zastavily snahy Břeclavi o řešení jejích dopravních problémů.
Břeclavská radnice vyčlenila letos 50 miliónů korun na opravu zámku. Lidé sice poukazují na zoufalý stav památky, ale oprávněně také kritizují dopravní situaci ve městě. Starosta Dymo Piškula (SNK ED) už před časem potvrdil, že alternativní dopravní spojení centra a Poštorné musí být prioritou vedení radnice.
Patová situace
„Peníze dáváme na zámek, protože novou spojnici nemůžeme stavět. Není jasné, jak to bude s obchvatem, ředitelství silnic a dálnic není schopné říci, jak a kde zaústit druhou spojovací trasu do Poštorné,“ řekl Piškula.
Podle starosty nabírají na zpoždění i práce na přípravě obchvatu města. Průjezd městem je stále víc problematický. Po otevření nového supermarketu na kraji Staré Břeclavi se zdánlivě cesta z centra do Poštorné usnadnila. „Zdá se mi, že aut ubylo,“ tvrdí řidička z Poštorné. Naopak zhoustla doprava na Lidické ulici, jízdy na nákupy do nového centra zahustily obvyklý provoz na výpadovce k dálnici D 2.
Rakušané již začali
Spojení Brna a Vídně novou silnicí dálničního typu je už několik let nejdiskutovanější akcí na jižní Moravě.
V Rakousku již výstavba směrem ke státní hranici začala, zatímco u nás se stále diskutuje, kudy ji vést. Krajem prosazovaná varianta počítá s využitím rychlostní komunikace Brno–Pohořelice. Její pokračování z Pohořelic do Mikulova má být v mírně modifikované úpravě základem čtyřproudé silnice.
Jihomoravský kraj uvedenou trasu zahrnul do plánu rozvoje. Řada odpůrců ale jako nejvhodnější doporučuje odklonění trasy rakouské dálnice od Mistelbachu do Břeclavi a její napojení pomocí obchvatu na dálnici D 2.
Stavba má být v nemalé míře hrazena z fondů EU, která dohlédne na využití uvolněných peněz. A tak bez ohledu na spory, EU říká svůj názor jednoznačně. Prostředky chce uvolnit na trasu přes Břeclav, protože i s případnou opravou dálnice D 2 bude výstavba méně nákladná.
reklama
Patová situace
„Peníze dáváme na zámek, protože novou spojnici nemůžeme stavět. Není jasné, jak to bude s obchvatem, ředitelství silnic a dálnic není schopné říci, jak a kde zaústit druhou spojovací trasu do Poštorné,“ řekl Piškula.
Podle starosty nabírají na zpoždění i práce na přípravě obchvatu města. Průjezd městem je stále víc problematický. Po otevření nového supermarketu na kraji Staré Břeclavi se zdánlivě cesta z centra do Poštorné usnadnila. „Zdá se mi, že aut ubylo,“ tvrdí řidička z Poštorné. Naopak zhoustla doprava na Lidické ulici, jízdy na nákupy do nového centra zahustily obvyklý provoz na výpadovce k dálnici D 2.
Rakušané již začali
Spojení Brna a Vídně novou silnicí dálničního typu je už několik let nejdiskutovanější akcí na jižní Moravě.
V Rakousku již výstavba směrem ke státní hranici začala, zatímco u nás se stále diskutuje, kudy ji vést. Krajem prosazovaná varianta počítá s využitím rychlostní komunikace Brno–Pohořelice. Její pokračování z Pohořelic do Mikulova má být v mírně modifikované úpravě základem čtyřproudé silnice.
Jihomoravský kraj uvedenou trasu zahrnul do plánu rozvoje. Řada odpůrců ale jako nejvhodnější doporučuje odklonění trasy rakouské dálnice od Mistelbachu do Břeclavi a její napojení pomocí obchvatu na dálnici D 2.
Stavba má být v nemalé míře hrazena z fondů EU, která dohlédne na využití uvolněných peněz. A tak bez ohledu na spory, EU říká svůj názor jednoznačně. Prostředky chce uvolnit na trasu přes Břeclav, protože i s případnou opravou dálnice D 2 bude výstavba méně nákladná.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




