https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/brevnovska-radiala-vzbuzuje-emoce-uz-na-papire
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Břevnovská radiála vzbuzuje emoce už na papíře

8.2.2005 | PRAHA | Právo | Lucie Fialová |
Ačkoliv zatím není jasné, kdy přesně začne stavba břevnovské radiály, která uleví přetížené Karlovarské a Bělohorské třídě, lidé z jejího okolí nenechávají nic náhodě a už teď debatují o uspořádání nové komunikace. Práce přitom začnou až po roce 2010.
 
Břevnovská radiála, která spojí centrum města s pražským obchvatem, by měla vést částečně hloubeným a částečně raženým tunelem z Malovanky na Vypich. Ne však ve stopě Patočkovy ulice, ale mezi Strahovem a břevnovskou plání, s větracím komínem na Ladronce, tvrdí zástupci sdružení EKO Břevnov a Sdružení pro ochranu Břevnova.

Aby převážná část přibližně sedmikilometrového díla zamířila pod zem, navrhuje také radnice Řep. „Nesouhlasíme s plánovaným napojením Slánská a radiála, možnost připojení Řep navrhujeme v západní části při křižovatce okruh a radiála,“ řekl Právu řepský starosta Vlastislav Fencl (ODS).

Pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS) ujistil, že magistrát nehází připomínky příslušných radnic pod stůl. Myslí si ale, že by městské části měly přistupovat k problému vstřícněji a nehledat extrémně nákladná řešení, protože ta výstavbu jedině zpozdí. Kdyby se volila varianta, s níž počítá územní plán, spolkla by rychlostní komunikace na Břevnově, jež propojí budované silniční okruhy, kolem deseti miliard korun, dodal radní.

Každý metr tunelu dílo extrémně prodražuje. „Kdyby mělo vyjít na 20-30 miliard korun, je jasné, že na to město mít nebude ani za deset, ani dvacet let,“ upozornil Šteiner s tím, že kilometr v tunelu je řádově 20-30krát dražší než stejná vzdálenost povrchové komunikace. Např. tunel Mrázovka na Smíchově, který se razil sedm let, vyšel nakonec na sedm miliard. Měří jeden kilometr.

„V momentě, kdy bude hotový úsek rychlostní silnice na Karlovy Vary mezi Pavlovem a Prahou, a množství aut odtud se valící narazí na dosavadní, starou Karlovarskou, bude problém,“ varuje ještě Štejner před nekonečným protahováním termínu začátku stavby.

„Do Prahy se po silnici dostanete relativně dobře. Těžkosti pravidelně nastávají až na Karlovarské. Kolony, co pár metrů semafor, přechody,“ vypráví pětadvacetiletý Martin, který autem jezdí každý den. „Až bude radiála, tohle všechno zmizí,“ těší se mladík.

reklama

 
Lucie Fialová

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist