https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/brezhrad-sklad-nechce
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Březhrad sklad nechce

2.10.2008 | HRADEC KRÁLOVÉ | MF Dnes | Stanislav Ďoubal |
O změnách, které umožní stavět obří sklad oceli, hradečtí zastupitelé nerozhodli.
 
Po měsících protestů proti stavbě skladu oceli včera desítky obyvatel královéhradecké čtvrti Březhrad opět vyrazily na jednání městského zastupitelstva. Jednalo se totiž o poslední velké překážce bránící společnosti ThysenKrupp Ferrosta ve výstavbě.

Firma chce sklad o rozloze 25 tisíc metrů čtverečních postavit na místě, kde podle územního plánu stavět sice může, chybí jí však dopravní napojení, které vede přes pozemky vedené jako zeleň. A to chce změnit. „Je to pro nás klíčové rozhodnutí. Umožní nám vybudovat komunikaci pro nákladní dopravu mimo Březhrad a napojení na železniční vlečku. Doufáme, že změna územního plánu bude schválena,“ řekl jednatel společnosti ThysenKrupp Ferrosta Radek Miláček.

Na jednání zastupitelstva včera dorazilo asi třicet lidí z Březhradu. Část z nich před zastupiteli vystoupila s výhradami k projektu. Hlavní z nich je blízkost k obytným domům a zastavění zeleně, kde bylo vodní ochranné pásmo. Kromě zhoršení životního prostředí přímo u domů se lidé obávají také hluku a zplodin z automobilové dopravy. Březhradští proto včera navrhovali zcela jinou změnu územního plánu.

„Navrhujeme místo vyhradit nejvýš pro stavbu rodinných domů. Nejlepší by bylo zachovat tam lesopark. Rozhodně ne sklad na dvou a půl hektarech,“ uvedla Dana Pavlíčková ze sdružení Zdravý a bezpečný Březhrad.

Samotnou halu chce firma každopádně postavit a ve svých plánech pokračovat i bez vlečky a příjezdové cesty pro kamiony. Ty by pak podle Miláčka jezdily přímo okolo obytných domů. „O opuštění Březhradu neuvažujeme, jsou i jiné cesty. Halu bychom mohli postavit a auta by jezdila přes část Březhradu,“ tvrdí Miláček.

„To je snadno napadnutelné. Březhrad je zatížen dopravou už víc než dost a nákladní auta přes nás nyní jezdit nesmějí,“ řekla Pavlíčková. Halu chce ocelářský kolos začít stavět za rok. „Probíhá posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Pokud vše půjde podle plánu, na jaře příštího roku bychom mohli mít územní rozhodnutí a po získání stavebního povolení bychom v létě mohli začít stavět,“ uvedl Miláček.

„Budeme bojovat dál. Moc možností nemáme, pokud to nepůjde jinak, budeme usilovat o samostatnost. Než se o tom rozhodne, měla by v Březhradě platit stavební uzávěra. Pokud nebude možné další jednání, budeme samozřejmě také rozporovat posouzení vlivu stavby na životní prostředí a bojkotovat vydání územního rozhodnutí,“ řekla Pavlíčková. Rozhodnutí o změně územního plánu v Březhradu včera večer hradečtí zastupitelé odložili.

Budeme bojovat dál. Moc možností nemáme, pokud to nepůjde jinak, budeme usilovat o samostatnost. Dana Pavlíčková, občanské sdruženÍ.

reklama

 
Stanislav Ďoubal

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist