Právo: Britové nechtějí šlapat do pedálů
18.8.2004 | LONDÝN | Právo | Andrew Clark |
Velkorysý plán, podle něhož se měl ve Velké Británii čtyřikrát zvýšit počet cyklistů, skončil neúspěchem a vláda premiéra Tobyho Blaira musela konstatovat, že lidé dávají přednost čtyřem místo dvěma kolům.
Kampaň, aby Britové více jezdili na kolech, zahájilo ministerstvo dopravy v roce 1996. Nyní po osmi letech muselo přiznat, že výzva se minula účinkem. Od roku 2001 počet cyklistů klesal, třebaže se počítalo, že se do roku 2012 zvýší desetkrát. V současné době jezdí na kole jednou týdně asi 13 procent osob, ale 60 procent nikdy nesedne za řídítka.
Nedávno zveřejnil ministr dopravy Kim Howells další plán, který má kombinovat rozvoj používání jízdních kol s dlouho odkládanou "národní strategií pro podporu chůze". 500 tisíc liber (asi 25 miliónů korun) má být vynaloženo na cyklistické stezky, úschovny kol na nádražích a na zlepšení výchovy cyklistů i chodců. Místní úřady se mají lépe starat o čistotu cyklistických stezek a dopravních pásů vyhrazených pro jízdní kola. Howells, který je velkým příznivcem chůze, tvrdí, že asi čtvrtina všech pochůzek je kratší než dva kilometry, což se dá hravě zvládnout pěšky. Dalších 42 procent není delší než čtyři kilometry. To je ideální vzdálenost pro jízdu na kole.
Britská národní organizace cyklistů CTC uvedla, že v některých oblastech země se chůze a jízda na kole významně rozšířily. Loni značně přibylo cyklistů v Londýně poté, co úřady zavedly mýtné při jízdě motorových vozidel v nejfrekventovanějších částech města.
reklama
Nedávno zveřejnil ministr dopravy Kim Howells další plán, který má kombinovat rozvoj používání jízdních kol s dlouho odkládanou "národní strategií pro podporu chůze". 500 tisíc liber (asi 25 miliónů korun) má být vynaloženo na cyklistické stezky, úschovny kol na nádražích a na zlepšení výchovy cyklistů i chodců. Místní úřady se mají lépe starat o čistotu cyklistických stezek a dopravních pásů vyhrazených pro jízdní kola. Howells, který je velkým příznivcem chůze, tvrdí, že asi čtvrtina všech pochůzek je kratší než dva kilometry, což se dá hravě zvládnout pěšky. Dalších 42 procent není delší než čtyři kilometry. To je ideální vzdálenost pro jízdu na kole.
Britská národní organizace cyklistů CTC uvedla, že v některých oblastech země se chůze a jízda na kole významně rozšířily. Loni značně přibylo cyklistů v Londýně poté, co úřady zavedly mýtné při jízdě motorových vozidel v nejfrekventovanějších částech města.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




