MF Dnes: Bude R35? Kraj si zatím dává na čas
23.5.2007 | PARDUBICE | MF Dnes
Když loni v prosinci zastupitelé Pardubického kraje schválili jižní variantu silnice R35, řadě lidí se ulevilo. Doufali, že se stavba klíčové spojnice s Moravou konečně pohne. Byly to však plané naděje.
Pardubický kraj a Ředitelství dálnic totiž požádaly ministerstvo životního prostředí, aby posoudilo vliv stavby na životní prostředí podél obou navrhovaných tras, a to podle poslance Radko Martínka může přinést vážné komplikace: „Obávám se, že se stavba zpozdí, a hrozí, že kraj v čekání na peníze přeskočí jiný region.“
Stále tedy není jasno, zda R35 povede od Vysokého Mýta severně, nebo jižně. Přitom v Opatovicích nad Labem se již staví první úsek. „Lidé ze ředitelství dálnic nevědí, komu věřit, proto se připravují na obě varianty. To ale stavbu podle mne neohrožuje. Silnice je prioritou pro celou republiku,“ uvedl krajský radní pro dopravu Ivo Toman.
Podle Martínka je však ministerstvo požadavkem zaskočeno a neví, co má dělat. „Budu se snažit svolat schůzku kraje, ministerstva i ředitelství dálnic, na které bychom si měli všechno vyjasnit,“ řekl Martínek, který je zastáncem jižní varianty.
Krajští radní se snaží hledat jiná řešení. „V úseku od Vysokého Mýta dál na Moravu se snažíme najít kompromisní trasu. Nemusí to být sever ani jih, ale něco mezi tím,“ řekl Toman.
Před tahanicemi okolo trasy varuje i Bohumil Vebr, šéf pardubického Ředitelství silnic a dálnic. Podle něj musí mít silničáři o pokračovaní cesty jasno ještě letos, aby v roce 2010 se stavbou R35 od Opatovic nad Labem k Zámrsku mohli začít.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - východní Čechy (hradec králové)
reklama
Stále tedy není jasno, zda R35 povede od Vysokého Mýta severně, nebo jižně. Přitom v Opatovicích nad Labem se již staví první úsek. „Lidé ze ředitelství dálnic nevědí, komu věřit, proto se připravují na obě varianty. To ale stavbu podle mne neohrožuje. Silnice je prioritou pro celou republiku,“ uvedl krajský radní pro dopravu Ivo Toman.
Podle Martínka je však ministerstvo požadavkem zaskočeno a neví, co má dělat. „Budu se snažit svolat schůzku kraje, ministerstva i ředitelství dálnic, na které bychom si měli všechno vyjasnit,“ řekl Martínek, který je zastáncem jižní varianty.
Krajští radní se snaží hledat jiná řešení. „V úseku od Vysokého Mýta dál na Moravu se snažíme najít kompromisní trasu. Nemusí to být sever ani jih, ale něco mezi tím,“ řekl Toman.
Před tahanicemi okolo trasy varuje i Bohumil Vebr, šéf pardubického Ředitelství silnic a dálnic. Podle něj musí mít silničáři o pokračovaní cesty jasno ještě letos, aby v roce 2010 se stavbou R35 od Opatovic nad Labem k Zámrsku mohli začít.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - východní Čechy (hradec králové)
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




