Právo: Budějovice chtějí na ulici stále více cyklistů a méně automobilů
27.5.2005 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Právo | Vladimír Vácha |
V českobudějovických ulicích by se mělo v budoucnosti pohybovat více cyklistů a méně aut. Takový je záměr zdejší radnice. Opírá se o nedávný průzkum z něhož vyplývá, že podíl cyklistické dopravy by se mohl zvýšit z devíti na šestnáct procent
„Výhodou Budějovic je dobrá poloha s minimálními výškovými rozdíly, což je ideální pro rozvoj cyklistické dopravy, nezatěžující životní prostředí. Snažíme se proto co nejrychleji rozvíjet systém cyklostezek ve všech částech města,“ řekla Právu náměstkyně primátora Ivana Popelová (ODS).
Dodala, že zatím se podařilo upravit úsek cyklostezky v Jirsíkově ulici podél budovy historického divadla, který je součástí cyklotrasy „A“. Včetně jejího napojení na cyklostezku kolem řeky Malše. Po dokončení rekonstrukce Jirsíkovy ulice bude trasa prodloužena směrem k budově hlavní pošty, odkud je již vyznačena další její část vedoucí převážně v prostoru parku Na Sadech.
Cyklistům už slouží i cyklotrasa „C“ vedoucí Jírovcovou ulicí s propojením na lesopark Stromovku přes zrekonstruovaný Sokolský ostrov a lávku u Kauflandu.
Ještě letos by měla být hotova část cyklotrasy „B“ propojující historické centrum města přes ulice J. Haška, Neplachovu a Průběžnou s obchodní zónou Strakonická. Tam by se měla napojit na budoucí cyklotrasy „I“ a „D“.
„Samostatná obousměrná cyklostezka by měla vzniknout v souběhu s Průběžnou ulicí, což se ale neobejde bez razantnějších úprav terénu včetně kácení stromů a křovin. Vzhledem k tomu, že jde o výraznější zásahy do okolí, byla tato část cyklotrasy ,B‘ navržena ve spolupráci se zástupci odboru životního prostředí magistrátu. Byla upravena tak, aby zásah do porostu byl co možná nejšetrnější. Vyhýbá se hodnotným dřevinám a uzpůsobeno bylo i výškové vedení stezky. Vede převážně 0,20-0,30 m nad terénem, aby při výkopových pracích nedošlo k zasažení do kořenového systému stromů, které budou stezku lemovat,“ popsala přípravné práce na jednom z připravovaných úseků cyklostezek náměstkyně primátora.
Zdůraznila, že vlastnímu povolení ke kácení stromů předcházelo stanovení podmínky náhradní výsadby v jiných částech města.
reklama
Dodala, že zatím se podařilo upravit úsek cyklostezky v Jirsíkově ulici podél budovy historického divadla, který je součástí cyklotrasy „A“. Včetně jejího napojení na cyklostezku kolem řeky Malše. Po dokončení rekonstrukce Jirsíkovy ulice bude trasa prodloužena směrem k budově hlavní pošty, odkud je již vyznačena další její část vedoucí převážně v prostoru parku Na Sadech.
Cyklistům už slouží i cyklotrasa „C“ vedoucí Jírovcovou ulicí s propojením na lesopark Stromovku přes zrekonstruovaný Sokolský ostrov a lávku u Kauflandu.
Ještě letos by měla být hotova část cyklotrasy „B“ propojující historické centrum města přes ulice J. Haška, Neplachovu a Průběžnou s obchodní zónou Strakonická. Tam by se měla napojit na budoucí cyklotrasy „I“ a „D“.
„Samostatná obousměrná cyklostezka by měla vzniknout v souběhu s Průběžnou ulicí, což se ale neobejde bez razantnějších úprav terénu včetně kácení stromů a křovin. Vzhledem k tomu, že jde o výraznější zásahy do okolí, byla tato část cyklotrasy ,B‘ navržena ve spolupráci se zástupci odboru životního prostředí magistrátu. Byla upravena tak, aby zásah do porostu byl co možná nejšetrnější. Vyhýbá se hodnotným dřevinám a uzpůsobeno bylo i výškové vedení stezky. Vede převážně 0,20-0,30 m nad terénem, aby při výkopových pracích nedošlo k zasažení do kořenového systému stromů, které budou stezku lemovat,“ popsala přípravné práce na jednom z připravovaných úseků cyklostezek náměstkyně primátora.
Zdůraznila, že vlastnímu povolení ke kácení stromů předcházelo stanovení podmínky náhradní výsadby v jiných částech města.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




