Právo: Budování R 6 zřejmě přivede do Sokolova další stovky aut
21.11.2008 | SOKOLOV | Právo | Martin Polák |
Stovky dalších nákladních, ale i osobních aut patrně už příští rok budou jezdit přes část Sokolova. Přivede je tam objížďka, která má platit po dobu rekonstrukce mostu u Transmotelu na páteřní silnici Karlovarského kraje I/6.
V rámci výstavby nové čtyřproudové rychlostní silnice začnou dělníci na mostě pracovat už na jaře příštího roku. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce dobu rekonstrukce zkrátit z původního roku a půl na jeden rok. A právě proto navrhlo Sokolovu, aby byla doprava z frekventované silnice odkloněna po dobu prací přes město.
„Navrhovali, aby doprava jezdila obousměrně přes severovýchodní obchvat a jižní lom. To v podstatě znamená, že by celá šestka jela přes Sokolov. To jsme samozřejmě odmítli,“ řekl starosta Sokolova Karel Jakobec (ODS) s tím, že ŘDS původně slibovalo, že most opraví za provozu a auta se tak Sokolovu vyhnou. Ve hře je nyní kompromisní varianta, kdy by auta jezdila přes Sokolov pouze v jednom směru, a to z Chebu. „Doprava z Chebu by byla na šestce svedena u Černého mlýna, jelo by se přes Citice na Kraslickou ulici a pak po severovýchodním obchvatu kolem Královského Poříčí zpět na šestku,“ popsal uvažovanou trasu starosta. Podle něj se však ještě i o této možnosti bude ve vedení města teprve jednat.
Místostarosta Sokolova Jaromír Dvořák (nez.) zdůraznil, že město si přeje stavbu R 6 urychlit, ale ŘSD by mělo kompenzovat dopady, které případná objížďka na obyvatele Sokolova bude mít. V případě dohody pak bude Sokolov patrně požadovat opravy některých silnic ve městě v hodnotě několika miliónů korun. Z opačné strany, tedy z Karových Varů, by auta jezdila přes rekonstruovaný most po jedné jeho polovině. „Firma by měla více místa na práci a nebylo by to tak nebezpečné,“ poznamenal starosta.
Podle něj nemá Sokolov moc možností na výběr. „Situace je pro nás nepříjemná, buď to můžeme povolit a něco za to získat, nebo nepovolit a ten problém mít stejně,“ doplnil Jakobec.
Pokud by doprava nakonec jezdila přes most v průběhu rekonstrukce v obou směrech, na obou stranách by se tvořily kolony aut. „Řidiči by pak asi stejně jezdili přes Sokolov,“ uzavřel starosta.
reklama
„Navrhovali, aby doprava jezdila obousměrně přes severovýchodní obchvat a jižní lom. To v podstatě znamená, že by celá šestka jela přes Sokolov. To jsme samozřejmě odmítli,“ řekl starosta Sokolova Karel Jakobec (ODS) s tím, že ŘDS původně slibovalo, že most opraví za provozu a auta se tak Sokolovu vyhnou. Ve hře je nyní kompromisní varianta, kdy by auta jezdila přes Sokolov pouze v jednom směru, a to z Chebu. „Doprava z Chebu by byla na šestce svedena u Černého mlýna, jelo by se přes Citice na Kraslickou ulici a pak po severovýchodním obchvatu kolem Královského Poříčí zpět na šestku,“ popsal uvažovanou trasu starosta. Podle něj se však ještě i o této možnosti bude ve vedení města teprve jednat.
Místostarosta Sokolova Jaromír Dvořák (nez.) zdůraznil, že město si přeje stavbu R 6 urychlit, ale ŘSD by mělo kompenzovat dopady, které případná objížďka na obyvatele Sokolova bude mít. V případě dohody pak bude Sokolov patrně požadovat opravy některých silnic ve městě v hodnotě několika miliónů korun. Z opačné strany, tedy z Karových Varů, by auta jezdila přes rekonstruovaný most po jedné jeho polovině. „Firma by měla více místa na práci a nebylo by to tak nebezpečné,“ poznamenal starosta.
Podle něj nemá Sokolov moc možností na výběr. „Situace je pro nás nepříjemná, buď to můžeme povolit a něco za to získat, nebo nepovolit a ten problém mít stejně,“ doplnil Jakobec.
Pokud by doprava nakonec jezdila přes most v průběhu rekonstrukce v obou směrech, na obou stranách by se tvořily kolony aut. „Řidiči by pak asi stejně jezdili přes Sokolov,“ uzavřel starosta.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




