MF Dnes: Bursík dálnici napříč Českým rájem nechce
26.6.2008 | JIČÍN | MF Dnes | Jaroslav Hoření |
Odpůrci rychlostní silnice, která by protla Český ráj mezi Turnovem a Jičínem, získali mocného příznivce, ministra životního prostředí Martina Bursíka. Pro jeho ministerstvo je přijatelnější jižní varianta silnice z Mnichova Hradiště na Jičín.
„Trváme na tom, že čtyřproudá komunikace mezi jednotlivými částmi Chráněné krajinné oblasti Český ráj je pro nás nepřijatelná,“ prohlásil Bursík v pondělí v Turnově na setkání s odpůrci i příznivci R35. Ministr také zaručil nezávislé objektivní posouzení jednotlivých variant, a to bez jakýchkoliv politických vlivů.
Bursíka překvapila velká účast obyvatel Turnova i dalších obcí, kterých by se stavba R35 dotkla, i jejich znalosti této problematiky.
Odpůrci se sejdou s ministerskými experty Některé protidálniční aktivisty Bursík pozval k jednání s experty na své ministerstvo. „Měla by proběhnout mezi námi výměna informací, abychom zjistili, zda je ministerstvo skutečně v obraze. Občanské aktivity dokáží dobře doplňovat naši práci,“ řekl Bursík.
Schůzka mu má posloužit jako vodítko k rozhodnutí, zda Libereckému kraji ponechat rozhodující slovo ve výběru trasy. „Nejsme spokojeni s tím, jak krajský úřad nakládá s našimi připomínkami. Mám trochu obavy z neobjektivity,“ uvedl Bursík. Jeho ministerstvomá právo odebrat krajskému úřadu posuzování vlivu jednotlivých navržených variant na životní prostředí.
Rychlostní silnice R35 má odlehčit přetížené dálnici D1. Odpůrci R35 se obávají takzvaného nasávacího efektu, tedy že silnice by přitáhla intenzivnější dopravu, než je současných sedm tisíc automobilů denně. Do Českého ráje by tak zavedla více kamionů, než je tu doposud. Od počátku diskutovanou variantou k severní trase Českým rájem je koridor vedoucí v blízkosti současné silnice z Mnichova Hradiště na Jičín. „Jižní varianta, se kterou z pro nás nejasných důvodů Liberecký kraj nepočítá, je podle našeho názoru šetrnější k životnímu prostředí,“ potvrdil správnost snahy občanských sdružení ministr.
Jižní varianta vede v nejrovinatějším terénu a byla by nejvíce vytíženou. Předpoklad tam je kolem dvaceti tisíc automobilů denně. Mimo jiné i proto, že Středočeský kraj zvažuje čtyřproudé propojení Mladé Boleslavi s Jičínem.
reklama
Bursíka překvapila velká účast obyvatel Turnova i dalších obcí, kterých by se stavba R35 dotkla, i jejich znalosti této problematiky.
Odpůrci se sejdou s ministerskými experty Některé protidálniční aktivisty Bursík pozval k jednání s experty na své ministerstvo. „Měla by proběhnout mezi námi výměna informací, abychom zjistili, zda je ministerstvo skutečně v obraze. Občanské aktivity dokáží dobře doplňovat naši práci,“ řekl Bursík.
Schůzka mu má posloužit jako vodítko k rozhodnutí, zda Libereckému kraji ponechat rozhodující slovo ve výběru trasy. „Nejsme spokojeni s tím, jak krajský úřad nakládá s našimi připomínkami. Mám trochu obavy z neobjektivity,“ uvedl Bursík. Jeho ministerstvomá právo odebrat krajskému úřadu posuzování vlivu jednotlivých navržených variant na životní prostředí.
Rychlostní silnice R35 má odlehčit přetížené dálnici D1. Odpůrci R35 se obávají takzvaného nasávacího efektu, tedy že silnice by přitáhla intenzivnější dopravu, než je současných sedm tisíc automobilů denně. Do Českého ráje by tak zavedla více kamionů, než je tu doposud. Od počátku diskutovanou variantou k severní trase Českým rájem je koridor vedoucí v blízkosti současné silnice z Mnichova Hradiště na Jičín. „Jižní varianta, se kterou z pro nás nejasných důvodů Liberecký kraj nepočítá, je podle našeho názoru šetrnější k životnímu prostředí,“ potvrdil správnost snahy občanských sdružení ministr.
Jižní varianta vede v nejrovinatějším terénu a byla by nejvíce vytíženou. Předpoklad tam je kolem dvaceti tisíc automobilů denně. Mimo jiné i proto, že Středočeský kraj zvažuje čtyřproudé propojení Mladé Boleslavi s Jičínem.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




