MF Dnes: Bývalý starosta blokuje silnici
23.1.2008 | HRADEC KRÁLOVÉ | MF Dnes | Michala Jendruchová |
Zahájení výstavby čtyřproudé silnice z Hradce Králové - Březhradu do Opatovic nad Labem nabere výrazné zpoždění. Postaral se o ně Jan Tikal z Opatovic, který chce stavbě mermomocí zabránit. Svým pozemkem o rozloze pouhých 41 metrů čtverečních blokuje přípravné práce.
Začít stavět letos?
Ani náhodou „Původně jsme měli stavbu silnice zahájit už letos, ale to určitě nestihneme,“ řekl Jiří Jedlička z Ředitelství silnic a dálnic.
Silničáři se totiž s bývalým starostou Opatovic Janem Tikalem nemohou domluvit. Pozemek od něj chtěli odkoupit. Na jejich návrh kupní smlouvy však odpověděl nesouhlasným dopisem. „Ta silnice zničí deset hektarů půdy. Stavba nové silnice bude stát miliardu korun. Nejde mi o peníze, ale o princip,“ uvedl Tikal. Ředitelství silnic a dálnic nyní nezbývá než jeho malý pozemek vyvlastnit.
Odpůrce stavby: Soud potrvá nejméně dva roky Tikal je však rozhodnut se bránit. „Budu se odvolávat, půjde to k soudu, což bude trvat minimálně dva roky. To už bude v provozu dálnice D11 až do Hradce Králové a nová tříúrovňová křižovatka v Opatovicích, tak se uvidí, jak to bude fungovat,“ řekl Tikal, který odkoupil nepatrný pozemek od soukromníka již v roce 2004.
Někteří obyvatelé Opatovic s Tikalovým jednáním nesouhlasí. „Od té doby, co odešel z funkce starosty, dělá jen problémy a upozorňuje na sebe. Takhle nám hrozí, že se naše obec stane druhými Libišany,“ míní muž z Opatovic, který si nepřál zveřejnit jméno.
Stejného názoru je i současný opatovický starosta Pavel Kohout. „Jakmile se stavba obchvatu zpozdí, zatíží to hlavně naše obyvatele. Budou tady sjíždět všichni. Veškerá doprava z D11 bude projíždět obcí,“ varoval starosta.
Podle silničářů se během několika let prudce zvýší doprava v obci. Podle posledního sčítání z roku 2005 projede denně mezi Hradcem Králové a Opatovicemi 21 tisíc aut. Což je kapacita, která vyžaduje čtyřproudou silnici. „Předpokládáme, že v roce 2010 bude jezdit o třináct procent aut víc. Do roku 2020 vzroste provoz až o čtvrtinu,“ řekl Jedlička. Podle Tikala je však zbytečné novou silnici stavět. „Tahle silnice dopravu nezachrání. Až bude otevřena velká křižovatka v Opatovicích, provoz odpadne,“ tvrdí Tikal.
Tři a půl kilometru dlouhý úsek čtyřproudé silnice z Opatovic nad Labem do Březhradu by chtělo Ředitelství silnici a dálnic začít stavět již v letošním roce. Stavba by měla být dokončena v roce 2010. Náklady se vyšplhají na jednu miliardu korun.
reklama
Ani náhodou „Původně jsme měli stavbu silnice zahájit už letos, ale to určitě nestihneme,“ řekl Jiří Jedlička z Ředitelství silnic a dálnic.
Silničáři se totiž s bývalým starostou Opatovic Janem Tikalem nemohou domluvit. Pozemek od něj chtěli odkoupit. Na jejich návrh kupní smlouvy však odpověděl nesouhlasným dopisem. „Ta silnice zničí deset hektarů půdy. Stavba nové silnice bude stát miliardu korun. Nejde mi o peníze, ale o princip,“ uvedl Tikal. Ředitelství silnic a dálnic nyní nezbývá než jeho malý pozemek vyvlastnit.
Odpůrce stavby: Soud potrvá nejméně dva roky Tikal je však rozhodnut se bránit. „Budu se odvolávat, půjde to k soudu, což bude trvat minimálně dva roky. To už bude v provozu dálnice D11 až do Hradce Králové a nová tříúrovňová křižovatka v Opatovicích, tak se uvidí, jak to bude fungovat,“ řekl Tikal, který odkoupil nepatrný pozemek od soukromníka již v roce 2004.
Někteří obyvatelé Opatovic s Tikalovým jednáním nesouhlasí. „Od té doby, co odešel z funkce starosty, dělá jen problémy a upozorňuje na sebe. Takhle nám hrozí, že se naše obec stane druhými Libišany,“ míní muž z Opatovic, který si nepřál zveřejnit jméno.
Stejného názoru je i současný opatovický starosta Pavel Kohout. „Jakmile se stavba obchvatu zpozdí, zatíží to hlavně naše obyvatele. Budou tady sjíždět všichni. Veškerá doprava z D11 bude projíždět obcí,“ varoval starosta.
Podle silničářů se během několika let prudce zvýší doprava v obci. Podle posledního sčítání z roku 2005 projede denně mezi Hradcem Králové a Opatovicemi 21 tisíc aut. Což je kapacita, která vyžaduje čtyřproudou silnici. „Předpokládáme, že v roce 2010 bude jezdit o třináct procent aut víc. Do roku 2020 vzroste provoz až o čtvrtinu,“ řekl Jedlička. Podle Tikala je však zbytečné novou silnici stavět. „Tahle silnice dopravu nezachrání. Až bude otevřena velká křižovatka v Opatovicích, provoz odpadne,“ tvrdí Tikal.
Tři a půl kilometru dlouhý úsek čtyřproudé silnice z Opatovic nad Labem do Březhradu by chtělo Ředitelství silnici a dálnic začít stavět již v letošním roce. Stavba by měla být dokončena v roce 2010. Náklady se vyšplhají na jednu miliardu korun.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
klasicky ekoterorista! - 11. 10. 2008 - apofistak podle tebe idiote zacnem chodit pesky nebo jezdit na kolech ne? vyvlastnit a basta bez naroku na odskodneni stejne jako ta baba u Hradce. To vse jsou spekulativni koupe a jeste bych je zavrel. |




