https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/castolovicti-se-chteji-zbavit-aut
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Častolovičtí se chtějí zbavit aut

31.3.2006 | HRADEC KRÁLOVÉ | MF Dnes | Martin Filip |
Obyvatelé Častolovic na Rychnovsku se bouří proti vzrůstajícímu počtu automobilů, které denně projíždějí jejich obcí po silnici první třídy. Sepsali proto petici, ve které požadují výstavbu obchvatu obce.
 
Požadujeme, aby silnice první třídy vedla mimo obydlenou část obce. Doprava stále narůstá a máme obavy, že až se dokončí dálnice do Hradce Králové, situace se ještě zhorší,“ uvedl člen petičního výboru Roman Faltys. Upozornil, že zátěží pro obec jsou zejména nákladní automobily. Nemalá část z nich odbočuje uprostřed obce na silnici druhé třídy a míří do automobilky v Kvasinách. „Dopravy do automobilky se rovněž obáváme. Výroba v závodě narůstá a nákladní auta se tam nedostanou jinak než přes Častolovice nebo ve směru od Ústí nad Orlicí přes Rychnov nad Kněžnou,“ řekl Faltys. Petici podepsalo sedm set lidí Petici se sedmi sty podpisy poslali lidé na ministerstvo dopravy, státnímu fondu dopravní infrastruktury, krajskému úřadu, Ředitelství silnic a dálnic i zastupitelstvu Častolovic. „Chtěli bychom rozhýbat státní správu i obecní úřad, aby pro zlepšení dopravy v Častolovicích něco udělaly. Obecní úřad zastupuje občany a měl by je v takových snahách podpořit. Máme ale pocit, že obec nedělá nic,“ tvrdí Faltys. Podle starosty Františka Kunčara obchvat vedoucí jižně od obce mají Častolovice ve svém územním plánu zakreslený již od roku 1994. „Obchvat by měl navazovat na obchvaty Kostelce nad Orlicí, Doudleb a Vamberka. Myslím si ale, že na jeho stavbu budeme muset ještě počkat. Nejprve se musí vyřešit stavba dálnic a rychlostních komunikací a teprve potom obchvaty měst a obcí,“ míní starosta. Pokračování na str. C3 Pokračování ze str. C1 Hustý provoz prý Častolovice opravdu tíží a někdy je problém přejít silnici. „Nepříjemné to je zejména pro obyvatele domků v blízkosti silnice. Kolik aut přes obec jezdí, vidíme, když se tu kvůli dopravní nehodě zastaví provoz. Velmi rychle jsou pak ucpány silnice od Rychnova nad Kněžnou, Týniště nad Orlicí i od Kostelce,“ řekl Kunčar. S odpovědí na petici si instituce dávají na čas. Třeba královéhradecký krajský úřad už podle Faltyse překročil lhůtu danou petičním zákonem. Reakce většiny orgánů ale bude pravděpodobně negativní. Náměstek ředitele Ředitelství silnic a dálnic v Hradci Králové Jiří Švec soudí, že stavba obchvatu Častolovic není reálná. „Postavit takový obchvat není v podstatě možné. Musel by zahrnovat i celý Kostelec nad Orlicí, který s Častolovicemi bezprostředně sousedí. Problémy všech těchto měst by měly řešit rychlostní komunikace a dálnice,“ uvedl Švec. Do silnice v Častolovicích ale ředitelství investovat bude. Z peněz, které mají přijít do kraje na podporu průmyslové zóny v Kvasinách, by mělo silnici první třídy v obci opravit a vystavět kruhovou křižovatku. Dopravu z obce ale neodkloní. „Finance, které se do zdejší silnice už vložily, mohly zaplatit polovinu obchvatu. Silnice se sice neustále zdokonaluje, ale stále vede obcí,“ zlobí se Faltys.
reklama

 
Martin Filip

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist